DR 800 Ketjut

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

PSu

DR 800 Ketjut

Viesti Kirjoittaja PSu »

Tarkastelin ketjupyöriä, ja huomasin, että etummaisessa on klappia akselin suuntaan, ei pyörimissuuntaan. Ketjupyörän ja pidätinlevyn (joka on kolmella ruuvilla kiinni) välissä on muovirengas. Eli kysymys on, "pitäisikö muovirenkaan olla niin paksu, että hammaspyörä ei liikku akselin suunnassa, vai kuuluuko pieni klappi asiaan"?
TR8
Pyörä: KTM 250 EXC 4T

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Eikohän siinä pidä olla välystä ollakin, korjaa hiema ketjulinjaa tarvittaessa + ratas ei syö terävää uraa akseliin

- ketjulinjaan vaikuttaa mikä ketju on mopossa, 520 ketjun rattaa on kapeammat joilloin takaratas menee oikealle ja vastaavasti etunen vasemmalle, ymmärtääkseni DR800 on suunniteltu 525 kettingille

- ainakin mulla on näin
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

TR8 kirjoitti:Eikohän siinä pidä olla välystä ollakin, korjaa hiema ketjulinjaa tarvittaessa + ratas ei syö terävää uraa akseliin

- ketjulinjaan vaikuttaa mikä ketju on mopossa, 520 ketjun rattaa on kapeammat joilloin takaratas menee oikealle ja vastaavasti etunen vasemmalle, ymmärtääkseni DR800 on suunniteltu 525 kettingille

- ainakin mulla on näin
Juu muistelisin 525 olevan speksien mukaan oikea ketju, mutta dr800:n myytävissä ketju-ratas paketeissa ketju on 520 leveä.
PSu

Viesti Kirjoittaja PSu »

Kiitoksia tiedoista. Asia siis kunnossa ja jatketaan renkaiden vaihdolla. Ehkä ilmatkin lämpenevät siihen mennessä.
TR8
Pyörä: KTM 250 EXC 4T

Viesti Kirjoittaja TR8 »

"Juu muistelisin 525 olevan speksien mukaan oikea ketju, mutta dr800:n myytävissä ketju-ratas paketeissa ketju on 520 leveä."

Joo, taitaapi riippua ketjun tyyppi siitä mitä ostaa ja mistä ostaa,
- itse ostin Strormilta ja tuli 525 suoraan listalta, mutta ei saanut muita välityksiä kuin vakiot
- joissain luetteloissa olisi ollut myös isompaa takaratasta mutta 520 ketjulle.
- mulla oli 520-ketjut, mutta ne muistutti ememmän kuminauhaa kuin ketjuja.... en tosin tiedä iästä + aikaisemmasta hoidosta
nipa

Viesti Kirjoittaja nipa »

520 on ihan hyvä ketju tuohon pyörään.
Tosin se kannattaa ehdottomasti ottaa o tai x rengas ketjuna,muuten se alkaa kyllä pikimmiten muistuttaa kuminauhaa.
liike on oleellista,suunta ei.
Vastaa Viestiin