Kypärää etsimässä Kuitu/Thermoplast
Valvoja: Moderaattorit
-
suurkeuruu1
Kypärää etsimässä Kuitu/Thermoplast
Jep, eli vanha Crossimallinen kuitu Bieffe vetelee viimeisiään ja on päässyt kunnioitettavaan 16v ikään joten uutta olisin vailla. Kysynkin nyt foorumilaisilta että mitkäs ovat mietteet, kuitu vaiko uudet thermoplast ynnä muut komposiittimuovisekotteet, onko erot vielä yhtä radikaaleja kuin ennen, vai onko turvallisuudessa jo lähellä toisiaan nykytekniikalla.
Nyt mielipiteitä jakoon niin päästään kypäräkauppaan ja pää taas suojaan.
Itse olen katsonut joko thermoplastpuolelta HJC Cl-X4 tai vastaavasti investoida heti hieman enemmän Shoein V-Moto Holeshot kuitu.
HJC AC-X2 (kuitu)on muuten hyvä mutta väritykset ovat turhan jenkkikromitingeltangelia, ja L-koossa kuori on norsun kokoinen.
Ja muita hinta/laatusuhteeltaan hyviä ehdotuksia saa laittaa, potta tulee myös kelkkakäyttöön talvella.
Nyt mielipiteitä jakoon niin päästään kypäräkauppaan ja pää taas suojaan.
Itse olen katsonut joko thermoplastpuolelta HJC Cl-X4 tai vastaavasti investoida heti hieman enemmän Shoein V-Moto Holeshot kuitu.
HJC AC-X2 (kuitu)on muuten hyvä mutta väritykset ovat turhan jenkkikromitingeltangelia, ja L-koossa kuori on norsun kokoinen.
Ja muita hinta/laatusuhteeltaan hyviä ehdotuksia saa laittaa, potta tulee myös kelkkakäyttöön talvella.
-
suurkeuruu1
Kypärää
Ihan asiallinen kysymys suurkeuruulta eli minkälaista enduro/crossikypärää suosittelisitte ensimmäiseksi crossikypäräksi?
Euroja en haluasi yli 200 sijoittaa, koska ostin täksi kevääksi ennen kuramopon hankkimista shoei xr-1000, joka on maantiellä OK, mutta sorateillä tuntuu liian tiiviiltä ja kalliilta kypärältä hiekkapölyssä sotkettavaksi.
HJC:n n. 170e kypärä puristi ilkeästi poskipäitä, Zeusin 140 potta tuntui ihan OK.lta, liikkeessä ei ollut vain minun kokoa.
Mitä siis pitäisitte hinta/laatu suhteeltaan parhaana kypäränä?
DR-rider
Euroja en haluasi yli 200 sijoittaa, koska ostin täksi kevääksi ennen kuramopon hankkimista shoei xr-1000, joka on maantiellä OK, mutta sorateillä tuntuu liian tiiviiltä ja kalliilta kypärältä hiekkapölyssä sotkettavaksi.
HJC:n n. 170e kypärä puristi ilkeästi poskipäitä, Zeusin 140 potta tuntui ihan OK.lta, liikkeessä ei ollut vain minun kokoa.
Mitä siis pitäisitte hinta/laatu suhteeltaan parhaana kypäränä?
DR-rider
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Jääkaappivalkoinen shoei
Arkiajossa suojaan pääni Shoein raidII:lla, mutta vapaa-aikana siirryn Shoein crossikypärän käyttäjäksi. Ensin mainittu on musta ja arvoltaan 269euroa mutta jälkimmäinen on jääkaappivalkoinen ja 150euroa. Viimeksi mainitun ostin Allrightista (ovh oli 450 mutta tahtoivat päästä eroon pakastimen värisistä). RaidII kokeilin messuilla ja tilasin www.moto-plus.de:stä.
Vaikea sanoa mikä on hyvä kypärä -> olen luottanut kylmästi siihen vaihtoehtoon mikä on tuntunut päässä parhaalta. Kannattaa myös kierrellä eri liikkeissä, jos on aikaa ja tahtoa.
Vaikea sanoa mikä on hyvä kypärä -> olen luottanut kylmästi siihen vaihtoehtoon mikä on tuntunut päässä parhaalta. Kannattaa myös kierrellä eri liikkeissä, jos on aikaa ja tahtoa.
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Ostin keväämmällä tuon Aeonin ysiysillä. Lähtöhinta näytti olleen 200. Myyvät vanhaa valkoista mallia pois hyllyiltä ja sekalaisella kokovalikoimalla, mistä ilmeisesti johtuu tuo kuitukypärän hinta. Ajokokemusta on vielä tosivähän. Taitaa kaikki crossipotat olla meluisia...? 
Taas menossa jonnekin...
-
suurkeuruu1
Tuo uusi HJC jonka ostin on meko samaa luokkaa melutasoltaan kuin aikaisempikin, luulen että johtuu nykymallisista tuuletuskanavista myös pitkälti tuo homma että humisee, pääasia että ilma kiertää.Talvella kelkkakäytössä sitten saattaa jotain kanavia joutua tukkimaan ettei piä jääy.Ylimatti kirjoitti:Ostin keväämmällä tuon Aeonin ysiysillä. Lähtöhinta näytti olleen 200. Myyvät vanhaa valkoista mallia pois hyllyiltä ja sekalaisella kokovalikoimalla, mistä ilmeisesti johtuu tuo kuitukypärän hinta. Ajokokemusta on vielä tosivähän. Taitaa kaikki crossipotat olla meluisia...?