Kypärää etsimässä Kuitu/Thermoplast

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

suurkeuruu1

Kypärää etsimässä Kuitu/Thermoplast

Viesti Kirjoittaja suurkeuruu1 »

Jep, eli vanha Crossimallinen kuitu Bieffe vetelee viimeisiään ja on päässyt kunnioitettavaan 16v ikään joten uutta olisin vailla. Kysynkin nyt foorumilaisilta että mitkäs ovat mietteet, kuitu vaiko uudet thermoplast ynnä muut komposiittimuovisekotteet, onko erot vielä yhtä radikaaleja kuin ennen, vai onko turvallisuudessa jo lähellä toisiaan nykytekniikalla.

Nyt mielipiteitä jakoon niin päästään kypäräkauppaan ja pää taas suojaan.
Itse olen katsonut joko thermoplastpuolelta HJC Cl-X4 tai vastaavasti investoida heti hieman enemmän Shoein V-Moto Holeshot kuitu.

HJC AC-X2 (kuitu)on muuten hyvä mutta väritykset ovat turhan jenkkikromitingeltangelia, ja L-koossa kuori on norsun kokoinen.

Ja muita hinta/laatusuhteeltaan hyviä ehdotuksia saa laittaa, potta tulee myös kelkkakäyttöön talvella.
suurkeuruu1

Juu, vastailen tässä jo itselleni, tuollainen HJC CL-X4 tuli haettua muutaman päivän katumasopimuksella, olisi Shoei tullut kaksi kertaa tuon hintaiseksi kun tinkivaroja ei niissä kuulemma juuri ole...
DR-rider

Kypärää

Viesti Kirjoittaja DR-rider »

Ihan asiallinen kysymys suurkeuruulta eli minkälaista enduro/crossikypärää suosittelisitte ensimmäiseksi crossikypäräksi?

Euroja en haluasi yli 200 sijoittaa, koska ostin täksi kevääksi ennen kuramopon hankkimista shoei xr-1000, joka on maantiellä OK, mutta sorateillä tuntuu liian tiiviiltä ja kalliilta kypärältä hiekkapölyssä sotkettavaksi.

HJC:n n. 170e kypärä puristi ilkeästi poskipäitä, Zeusin 140 potta tuntui ihan OK.lta, liikkeessä ei ollut vain minun kokoa.

Mitä siis pitäisitte hinta/laatu suhteeltaan parhaana kypäränä?

DR-rider
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Tää kypärähomma on vähän vaikea koska toinen kypärä sopii toisenmuotoiseen päähän ja toinen toiseen.

Itselläni on pari Suomy:n kypärää joihin olen ollut tyytyväinen. Toinen on metsäkäyttöön ja toinen sitten pyhäkypärä :D

Arai ja Shoei olisivat hyviä, mutta mulle ne oli liian kalliita...
ScB
Pyörä: EXC 450

Viesti Kirjoittaja ScB »

Tokimotoon on tullut M2R ja Aeon-merkkisiä kypäriä. Aeonit taitaa olla 50e/kappale.. käyppä katsomassa!
desmo
Pyörä: ADV

Jääkaappivalkoinen shoei

Viesti Kirjoittaja desmo »

Arkiajossa suojaan pääni Shoein raidII:lla, mutta vapaa-aikana siirryn Shoein crossikypärän käyttäjäksi. Ensin mainittu on musta ja arvoltaan 269euroa mutta jälkimmäinen on jääkaappivalkoinen ja 150euroa. Viimeksi mainitun ostin Allrightista (ovh oli 450 mutta tahtoivat päästä eroon pakastimen värisistä). RaidII kokeilin messuilla ja tilasin www.moto-plus.de:stä.
Vaikea sanoa mikä on hyvä kypärä -> olen luottanut kylmästi siihen vaihtoehtoon mikä on tuntunut päässä parhaalta. Kannattaa myös kierrellä eri liikkeissä, jos on aikaa ja tahtoa. 8)
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Ostin keväämmällä tuon Aeonin ysiysillä. Lähtöhinta näytti olleen 200. Myyvät vanhaa valkoista mallia pois hyllyiltä ja sekalaisella kokovalikoimalla, mistä ilmeisesti johtuu tuo kuitukypärän hinta. Ajokokemusta on vielä tosivähän. Taitaa kaikki crossipotat olla meluisia...? :shock:
Taas menossa jonnekin...
suurkeuruu1

Ylimatti kirjoitti:Ostin keväämmällä tuon Aeonin ysiysillä. Lähtöhinta näytti olleen 200. Myyvät vanhaa valkoista mallia pois hyllyiltä ja sekalaisella kokovalikoimalla, mistä ilmeisesti johtuu tuo kuitukypärän hinta. Ajokokemusta on vielä tosivähän. Taitaa kaikki crossipotat olla meluisia...? :shock:
Tuo uusi HJC jonka ostin on meko samaa luokkaa melutasoltaan kuin aikaisempikin, luulen että johtuu nykymallisista tuuletuskanavista myös pitkälti tuo homma että humisee, pääasia että ilma kiertää.Talvella kelkkakäytössä sitten saattaa jotain kanavia joutua tukkimaan ettei piä jääy.
ScB
Pyörä: EXC 450

Viesti Kirjoittaja ScB »

Aeonin kypäristä vielä sen verran, että hintaansa nähden niissä sisuta on paras. Olisin ostanut Aeonin, mutta ei ollut kokoja silloin.. Tyydyin MadetoRacen halpaan pottaan :)
Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Itse tuossa hankin pääni suojaksi KBC:n VRX mallin kypärän jossa on lippa vaihdettavissa visiiriin joka on myös osoittautunut yllättävän hyväksi ja hintaa potalla oli noin 200€ ja omaan päähäni tuo istuu oikein mainiosti :)
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Vastaa Viestiin