Mikä ...n kalvo tankkiin?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä ...n kalvo tankkiin?
Tästä on puhuttu aiemminkin foorumilla, mutta en jaksa kaivaa sitä esiin -> siis jos ja kun haluan suojata peltitankkini naarmuilta joita tankkilaukku mahdollisesti aiheuttaa -> millaisella muovikalvolla suojaan sen 
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Kirjanpäällystys kalvo ei muotoudu oikein hyvin pyöreisiin muotoihin eikä pysy hyvin paikoillaan.
Esim 3M:n kivenisku teippi on tosi kestävää ja muotoutuu helposti pyöreisiin muotoihin. Kannattaa liimata tuollainen teippi puhtailla käsillä koska muuten teippin liimaan jää sormenjälkiä
Toisaalta silloinhan pyörä on persoonallinen
Hinta vain on sitten kalliimpi kuin kirjanpäällystysteipillä.
Esim 3M:n kivenisku teippi on tosi kestävää ja muotoutuu helposti pyöreisiin muotoihin. Kannattaa liimata tuollainen teippi puhtailla käsillä koska muuten teippin liimaan jää sormenjälkiä
Hinta vain on sitten kalliimpi kuin kirjanpäällystysteipillä.
-
suurkeuruu1
Itse olen miettinyt joihinkin osiin samaa, mutta muihin tarkoitukseen käytettyäni juuri tuota 3M:n kiveniskuteippiä olen miettinyt että lähteeköhän tankista mukana pois otettaessa myös alkuperäinen lakka ja tarrat sen alta, niin kovaa on nimittäin kiinni tuo teippi vaikka lämmität sitä.
Asiaa sivuten onko kukaan löytänyt DR650SE-malliin niitä suojia jotka tulisi siihen poskien taakse runkoputkien suojiksi kun tahtoo kulua niin pirusti siitä kun eksyy kuraa sekaan, hyvä olisi tietysti jos suojaisi poskia vähän myös, itse en ole löytänyt suomesta tai ulkomailta.
Asiaa sivuten onko kukaan löytänyt DR650SE-malliin niitä suojia jotka tulisi siihen poskien taakse runkoputkien suojiksi kun tahtoo kulua niin pirusti siitä kun eksyy kuraa sekaan, hyvä olisi tietysti jos suojaisi poskia vähän myös, itse en ole löytänyt suomesta tai ulkomailta.
Transalpin katteista ainakin ilmastointiteippi vei lakkaa mukanaan kun ihan repäsemällä irrotti. Oli joskus plexi teipattuna lampun eteen ja siitä ympäriltä sit lakat lähti aika tarkasti.suurkeuruu1 kirjoitti:Itse olen miettinyt joihinkin osiin samaa, mutta muihin tarkoitukseen käytettyäni juuri tuota 3M:n kiveniskuteippiä olen miettinyt että lähteeköhän tankista mukana pois otettaessa myös alkuperäinen lakka ja tarrat sen alta, niin kovaa on nimittäin kiinni tuo teippi vaikka lämmität sitä.
...
Antti
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
...tai sitten jos jostain muoviliikkeestä (Teollisuus-Etola esim.) löydät ihan ohutta ja pehmeää PVC-muovikalvoa. Laitoin sitä itselleni gps:n näytön suojaksi naarmuuntumista vastaan. Pysyy paikoillaan itsestään. Tankista en tiedä, eli en usko että ihan rypyttömästi saa, mutta mitä haittaa pienistä rypyistä on tankkilaukun alla?
Taas menossa jonnekin...
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
päksterin alle teippi?
Jumankauta, nyt niitä tuunataan jo enskojakin! Eli hommasin kans tuon loimen mopooni (AT).
Kysymys kuuluu:
Kannattaako Bagsterin alle laittaa suojateippi?
Jotenkin tuntuu että tuon loimen ja tankin väliin eksyy aja saatossa kaikkea paskaa, joka sitten hiertää koko maalipinnan ruvelle.
Tietääkö kukaan tankinsuojateippikauppaa Eteläpohojammaalla?
Etsin siis sellaista teippiä jonka saa joskus poiskin ilman kaiken mailman puukoja ja asetooneja ja kosaaneja. Ja koska teippi ei tule näkyviin, niin värillä ei ole väliä ja eihän sen tartte olla mitään virallista suojateippiäkään kunhan sen saa joskus pois ettei alkuperäiset teipit ja maalit repee irti.
Kysymys kuuluu:
Kannattaako Bagsterin alle laittaa suojateippi?
Jotenkin tuntuu että tuon loimen ja tankin väliin eksyy aja saatossa kaikkea paskaa, joka sitten hiertää koko maalipinnan ruvelle.
Tietääkö kukaan tankinsuojateippikauppaa Eteläpohojammaalla?
Etsin siis sellaista teippiä jonka saa joskus poiskin ilman kaiken mailman puukoja ja asetooneja ja kosaaneja. Ja koska teippi ei tule näkyviin, niin värillä ei ole väliä ja eihän sen tartte olla mitään virallista suojateippiäkään kunhan sen saa joskus pois ettei alkuperäiset teipit ja maalit repee irti.
Itse olen nyt käyttänyt muutaman kuukauden bagsteria ja ihan loistava se on. Omaani laitoin vahaa alle (siis tankkiin) ja nyt pitää mainostaa: Zaino vaha on varmasti parasta vahaa mitä on olemassa.
Siihen bagster päälle ja siinä tuo on ollut siitä lähtien. Juuri tällä viikolla irrotin ja ei naarmuakaan. Varmasti vaha suojaa mutta tuo istuu tankin päällä niin tiiiviisti että ei sinne kummemmin mitään mahdu. Omaani en ole kiinnityksen jälkeen kertaakaan pessyt ja tankki kiiltää edelleenkin kuin uusi.
Mopotin pestään kerran vuodessa
Siihen bagster päälle ja siinä tuo on ollut siitä lähtien. Juuri tällä viikolla irrotin ja ei naarmuakaan. Varmasti vaha suojaa mutta tuo istuu tankin päällä niin tiiiviisti että ei sinne kummemmin mitään mahdu. Omaani en ole kiinnityksen jälkeen kertaakaan pessyt ja tankki kiiltää edelleenkin kuin uusi.
Mopotin pestään kerran vuodessa
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Miten olis airbrush-maalarien käyttämä maskiteippi? Kirkasta kalvoa saa eri vahvuuksina ja tarkoitettu just irtoamaan siististi. Ei tosin ole kokemusta pitkäaikaiskestävyydestä, kun olen käyttänyt vain siihen mihin ne on varsinaisesti tarkoitettukin. Noista linkeistä jotain mallia...
www.tempera.fi/shop/fi/dept_21.html
www.serivari.fi/paperi_leipa.htm
www.tempera.fi/shop/fi/dept_21.html
www.serivari.fi/paperi_leipa.htm
Taas menossa jonnekin...
- daddy0
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Viesti:
Re:
Mistähän näitä 3M kiveniskuteippejä tai vastaavia oikein saisi hankittua pääkaupunkiseudulla? Ei tahdo Dakarin "tankin" maalaukset kestää aktiivisessa ajossa ajohousun hankausta. Myös rungosta lähtee maalit crossisaappaan kanssa.suurkeuruu1 kirjoitti:Itse olen miettinyt joihinkin osiin samaa, mutta muihin tarkoitukseen käytettyäni juuri tuota 3M:n kiveniskuteippiä olen miettinyt että lähteeköhän tankista mukana pois otettaessa myös alkuperäinen lakka ja tarrat sen alta, niin kovaa on nimittäin kiinni tuo teippi vaikka lämmität sitä.