HakkapeliittaGPS

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

HakkapeliittaGPS

Viesti Kirjoittaja Pasi »

"Jouduin" ostamaan työmaalle uusia GPS-laitteita ja päädyin otsikon mukaisiin vehkeisiin lähinnä kustannustehokkuuden ja monipuolisuuden takia.

Onnistuin jo hakkeroimaan OziCE:n päälle mutta jäin hämmästelemään, mitenkä siihen syötetään Ozin lisenssitunnukset kun eihän siinä rakkineessa ole näppistä. Itse laitehan on WinCE. Olisko vinkkiä?

Meillä on omalta toimialueeltamme hankittuna ihan viralliset kartat ja olisi iso apu jos niitä voisi hyödyntää mobiilisti.
Africa FIN

Viesti Kirjoittaja Africa FIN »

Eikö siinä saa näppiksen siihen näytölle?
Kaverin laitteessa ainakin tulee jostain pikakuvakkeesta siitä oikeasta laidasta.
janne.k
Pyörä: XR400, XRV750

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Se sitten kadottaa sen tunnuksen jos ei kikkaile.
http://hakkapeliittagps.com/
Tuolta ohjeita.
Pasi

janne.k kirjoitti:Se sitten kadottaa sen tunnuksen jos ei kikkaile.
Tuolta ohjeita.
Onneksi ohjeet on vielä suomeksi

Ensin kopioi tuo ylempi ozi.mscr ja nappaa se mortscriptin mukana tullut autorun.exe jonka nimeät ozi.exeksi. Tämän jälkeen muokkaa ozi.mscr tiedostoon oma tunnuksesi, salasanasi ja ozin oikea polku tarvittaviin kohtiin ja tallenna. Sen jälkeen siirrä ozi.exe (siis mortscriptin autorun.exe eri nimisenä) ja ozi.mscr jonnekin muistikortillesi, tämän jälkeen kun avaat tuon ozi.exen niin se hakee ozi.mscr tiedostosta komennot (jossa yhtenä kohtana on siis tuon oikean OziExplorer.exen avaaminen) ja kaiken pitäisi toimia ok sen jälkeen. :lol:
janne.k

Pasi kirjoitti:
janne.k kirjoitti:Se sitten kadottaa sen tunnuksen jos ei kikkaile.
Tuolta ohjeita.
Onneksi ohjeet on vielä suomeksi

Ensin kopioi tuo ylempi ozi.mscr ja nappaa se mortscriptin mukana tullut autorun.exe jonka nimeät ozi.exeksi. Tämän jälkeen muokkaa ozi.mscr tiedostoon oma tunnuksesi, salasanasi ja ozin oikea polku tarvittaviin kohtiin ja tallenna. Sen jälkeen siirrä ozi.exe (siis mortscriptin autorun.exe eri nimisenä) ja ozi.mscr jonnekin muistikortillesi, tämän jälkeen kun avaat tuon ozi.exen niin se hakee ozi.mscr tiedostosta komennot (jossa yhtenä kohtana on siis tuon oikean OziExplorer.exen avaaminen) ja kaiken pitäisi toimia ok sen jälkeen. :lol:
Tuo on se vaikeampi tapa, joka ei tainnut edes toimia. Onko sulla ozi ce 1.xx vai 2.xx lisenssi?
Pasi

Ei vielä kumpaakaan. En viitsi hommata ennenkuin pääsen jyvälle kuinka sen kanssa pitää puljata.
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

Hommasin kanssa tuollaisen hakkapeliitan ja ozi lisenssit, muutaman illan konffailun jälkeen tuntuu toimahtavan ihan ok, ei muuta kun testikäyttöön. Verkkolaturin sai hyvin tehtyä nokian 5 voltin kännylaturista johon vaihtoi vaan gepsiin sopivan pään.
jmka

Hyvinhän tuo näyttää pelittävän, tämä keskustelu kuuluisi varmaan paremmin tuonne varusteet ja härpäkkeet puolelle...

Mikä on paras ja helpoin tapa karttojen kalibrointiin?

Copy pastasin karttoja netistä ja samasta paikasta otin lat ja long lukemat muutamasta pisteestä mutta kovin tarkkaan en tuolla menetelmällä saanut kalibrointia onnistumaan. Ozin ja netin karttaohjelmat käyttivät kummatkin WGS 84 pohjaa.

Kartat heittää muutamalla kymmenellä metrillä mikä on kyllä aika helppo korjata kun ajelee jonkin pidemmän reitin ja sihtaa vaikka trackin perusteella pohjan kohdalleen.
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Tänään pikaisesti käväisin kokeilemassa Hakkapeliittaa. Härpäke sopi just ja sopivasti Otterbox 2000 -koteloon, johon olen askarrellut ortliebin dokumenttitaskusta kalvon kosketusnäytön käyttämiseen.
Ainakin näin reilun sadan kilsan koeajolla ilman virransyöttöä (toistaiseksi) kaikki toimi kuten sopiikin. Ozin näyttöohjaus onnistui kalvon läpi ja näytön kirkkaus/selkeys riitti auringonpaisteessa paljon paremmin kuin mun vanhassa Ipaqissa. Eikä pikkupakkanen hyydyttänyt kosketusnäyttöä, kuten jostain olen lueskellut.

Kartan kalibroinnista sen verran, että olen itse kalibroinut kansalaisen karttapaikan avulla. Eli olen valinnut halutun risteyksen tms. kalibrointipisteen ja sitten "muunna"-napilla avannut erilaiset kyseisen paikan
kordinaattien esitystavat. Jokin niistä on aina kelvannut Ozille...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

jmka kirjoitti: Kartat heittää muutamalla kymmenellä metrillä mikä on kyllä aika helppo korjata kun ajelee jonkin pidemmän reitin ja sihtaa vaikka trackin perusteella pohjan kohdalleen.
OziExplorer on hyvä väline kalibrointiin.

On hyvä huomata että projektiolla on suuri vaikutus karttaa kalibroidessa ja jos se on väärä, niin tulee helposti tuollainen pieni heitto, joka on tasaisesti pielessä koko kartalla.

Terveisin
Mika TA-91
Pyöveli
Pyörä: KTM Adventure R -00, K750 -59

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Menin sitten tilaamaan kyseisen kamppeen. Saapa nähdä.. Olen jo pitkään katsellut sopivaa vaihtoehtoa, mutta aina on jostain kiikastanut. Normaali navigaattori ei oikein ole tuntununt riitävältä, sillä sieltä ei löydy kaikkia "ajettavia" polkuja. Helppous toisaalta kiehtoo. Ozin kanssa olen näpräillyt myöskin vesillä ja todennut sen erittäin päteväksi moneen tarpeeseen. Unelmoin löytäväni tästä laitteesta molemmat mahdollisuudet edulliseen hintaan. Vähän kyllä jännittää mitä laite tykkää kottaraisen kyydistä :)
Ei se luotettavuus, vaan helppo huollettavuus..
jmka

Laitoin projektioksi UTM ja näkyi menevän kartat kohdilleen. Muutaman reissun on hakkapeliitta ollut mukana, hyvin on toiminut tähän mennessä. Olen käärinyt sen minigrip pussiin ennen mp käyttöön modattuun autotelineeseen kiinnittämistä, laturin piuhalle on pussin kulmaan tehtävä pieni reikä, mutta siitä huolimatta säänkesto on em. järjestelyllä ihan ok.

Onko jollakulla uudehkoa GT karttaohjelmaa, kiinnostaa tietää että ovatko filet edelleen GMB formaatissa kuten vanhemmissa GT ohjelmissa. ? Ko. formaatin kun saa muutettua BMPksi ja siitä edelleen Ozin formaattiin...
janne.k

jmka kirjoitti: Onko jollakulla uudehkoa GT karttaohjelmaa, kiinnostaa tietää että ovatko filet edelleen GMB formaatissa kuten vanhemmissa GT ohjelmissa. ? Ko. formaatin kun saa muutettua BMPksi ja siitä edelleen Ozin formaattiin...
Ei ole mutta joku minulle vihjaisi että tulostaa sellaisella pdf-tulostimella(toimii kuin tulostin mutta tekee pdf tiedoston) A0 koon kuvia siitä kartasta. Näitä ei kovin montaa Suomeen mahdu. Sen jälkeen photoshopilla esim. tif muotoon, sitten kalibrointi ozilla ja sitten tiedosto ozfx3 muotoon. Kokeillut olen ja toimii.
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Olen käärinyt sen minigrip pussiin ennen mp käyttöön modattuun autotelineeseen kiinnittämistä, laturin piuhalle on pussin kulmaan tehtävä pieni reikä, mutta siitä huolimatta säänkesto on em. järjestelyllä ihan ok.
Ortliebin dokumenttitasku on astetta minigrippiä parempi vaihtoehto, ja itse kopion aikaisempaa viestiäni:
Raimo kirjoitti:Mun viritelmä Otterboxin kotelosta (saksasta tilattuna n. 20 eur + toimitus). Jousitus JPT:n kehittämä hitech-roiskeläppäkumi-damping :)
Otterboxin etuseinään tehty sopiva aukko kosketusnäyttöä varten, ja kalvon Liquisolella liimattu Ortliebin karttataskun kalvoa. Nykyisin kuvissa näkyvää ohjaustappia ei enään ole, vaan aukko on isompi Ipaqin joystickkiä varten.

Ja toimii.

KuvaKuva
Tarkennuksena vielä, että kotelo on Otterbox 2000, jota saa mm. verkkokaupasta vajaalla kolmella kympillä. Hakkis menee ainakin läpinäkyvän Otterboxin kansiosaan just sopivasti, niin, että härveli jopa hiukan tarttuu kannen reunoihin. Toivottavasti eivät ole muuttaneet kotelon mittoja sisältä...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Mulla on Otterbox jossa valmiina kalvo kosketusnäytön käyttöä varten. Toimii hyvin. Hakka sopii sisään juuri millilleen.
Liitteet
19012008_l.jpg
(17.7 KiB) Tiedosto ladattu 629 kertaa
Vastaa Viestiin