XT600 keulan öljyn vaihto
Valvoja: Moderaattorit
XT600 keulan öljyn vaihto
Suunnitelmissa XT:n keulan öljynvaihto. Pyörä on 2000 mallinen ja vain 7000km ajettu joten onnistuuko vaihto koko pumppuja purkamatta? Siinä ei ole varsinaista poistoproppua alapäässä vaan kiinnityspultti jossa o-rengas tiiviste. Varsinaiset korjaamokirjat suorittavat vaihdon koko laitteen purkauksen yhteydessä. Onnistuisiko öljynvaihto alapään pultteja vaan löysäämällä, tuleeko öljy näin kaikki pois? Öljyksi suositellaan 10W öljyä, määrä 533cm3. Olisiko jollain merkki kohtaista kokemusta asiasta?
-
Tikkaoja
- Pyörä: Canyon ja Cube
Itse tyhjentäisin nuo yläkautta valuttamalla. Putki irti, korkki pois ja valuttelemaan samalla pumpaten iskaria. Tyhjennyksen jälkeen olen huuhtonut vielä iskarin naftalla huljuttelemalla ja taas samalla tavalla pumpannut tyhjäksi. Sitten vaan uutta öljyä sisään oikea määrä pinnan korkeuden mittauksen mukaan.
Tuo alapäässä oleva ruuvi pitää todennäköisesti kiinni iskarin sisuskaluja ja sen kiristys saattaa olla hankalaa jos ei sisäkautta saa pidettyä vastaan kiinni. En lähtis itse sitä availemaan ellen haluais purkaa koko iskaria atomeiksi.
-petteri
Tuo alapäässä oleva ruuvi pitää todennäköisesti kiinni iskarin sisuskaluja ja sen kiristys saattaa olla hankalaa jos ei sisäkautta saa pidettyä vastaan kiinni. En lähtis itse sitä availemaan ellen haluais purkaa koko iskaria atomeiksi.
-petteri