Dominaattorin kaasarimodaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

gsp
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 11:08 pm
Pyörä: Scott Sportster
Paikkakunta: ROI

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja gsp »

Pallokala kirjoitti:Se pänisteri ei kuulemma ole suodatin vaan öljynerotin, joka estää öljyn pääsyn putsarikoteloon.
Okei. Joutanee siis huis*ittuun tuolta kuten ohjeissakin oli? Tuossa siis tuo tulppaaminen oli näköjään tehty siihen pakosarjan alta tulevaan letkuun, eikä pakosarjan puolella olevia reikiä oltu tulpattu.
lasimestari
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 6:00 pm
Pyörä: Transalp -99
Paikkakunta: Kannus

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja lasimestari »

Pallokala kirjoitti:Se pänisteri ei kuulemma ole suodatin vaan öljynerotin, joka estää öljyn pääsyn putsarikoteloon.
elikkä tarkoitat varmaanki tuota mustaa säiliötä joka on kaasarin vieressä? :roll:
ite poistannu myös tuon ns.hässäkän.
tulppasin myös vain tuon putkenpään!
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Siitä mustasta kannusta oli puhe. Itse nakkasin sen mäkeen ihan sen takia, että seosruuvia pyöritellessä se oli aina edessä. Ei kai siitä muuten haittaakaan ole.

Helpommalla varmasti selviää kun jättää ne pakopuolen ilmaputket paikoilleen ja vain tukkii ne. Putkia irroitettaessa ja vastaavasti peitelätkiä asennettaessa tulee koneen pultit eteen jne...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
lasimestari
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 6:00 pm
Pyörä: Transalp -99
Paikkakunta: Kannus

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja lasimestari »

Pallokala kirjoitti:Se pänisteri ei kuulemma ole suodatin vaan öljynerotin, joka estää öljyn pääsyn putsarikoteloon.
mites ku poistin tuon pänisterin, niin Domi alko nykiin matka-ajossa! :roll: :x
Eero R.
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 3:25 am
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Eero R. »

lasimestari kirjoitti:
Pallokala kirjoitti:Se pänisteri ei kuulemma ole suodatin vaan öljynerotin, joka estää öljyn pääsyn putsarikoteloon.
mites ku poistin tuon pänisterin, niin Domi alko nykiin matka-ajossa! :roll: :x
Kuulostaisi että laihalla ollaan että saapi liikaa ilmaa, itse lähtisin etsimään ilmavuotoa tai syyllistä seoksen laihuudesta.
Suuttimet tk52-56 ja pää 155-160 jos vakiokaasari, on foorumilla aika paljon käytetty eli pitäisi olla kohdallaan.
Tarkistaisin vielä tuon saastehässäkän poiston että letkut on kuten kuuluu, alla linkki.
http://www.4strokes.com/tech/honda/xrlsmog/
lasimestari
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 6:00 pm
Pyörä: Transalp -99
Paikkakunta: Kannus

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja lasimestari »

lasimestari kirjoitti:
Pallokala kirjoitti:Se pänisteri ei kuulemma ole suodatin vaan öljynerotin, joka estää öljyn pääsyn putsarikoteloon.
mites ku poistin tuon pänisterin, niin Domi alko nykiin matka-ajossa! :roll: :x
voikos sellanen vaikuttaa, ku laitoin bensaletkuun putsarin samalla!? :roll:
ennen oli vain suora letku hanalta kaasariin!! :shock:
voisko olla bensansaanti ongelmaa?
vaki kaasari on ja pääsuutin vaihdettu 160:n,tk en muista ei vaihdettu!
pelas hyvin ennen suodattimen asennusta ja erottimen poistamista! :x
tulpan väristä päätellen ei pitäs olls laihalla!! kahvin ruskee väri! 8)
Eero R.
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 3:25 am
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Eero R. »

lasimestari kirjoitti:
lasimestari kirjoitti:
Pallokala kirjoitti:Se pänisteri ei kuulemma ole suodatin vaan öljynerotin, joka estää öljyn pääsyn putsarikoteloon.
mites ku poistin tuon pänisterin, niin Domi alko nykiin matka-ajossa! :roll: :x
voikos sellanen vaikuttaa, ku laitoin bensaletkuun putsarin samalla!? :roll:
ennen oli vain suora letku hanalta kaasariin!! :shock:
voisko olla bensansaanti ongelmaa?
vaki kaasari on ja pääsuutin vaihdettu 160:n,tk en muista ei vaihdettu!
pelas hyvin ennen suodattimen asennusta ja erottimen poistamista! :x
tulpan väristä päätellen ei pitäs olls laihalla!! kahvin ruskee väri! 8)
Kaikki on mahdollista kun mopoilusta kyse eli voi vaikuttaa jos on vaikka viallinen.
Tuo tulpan väri on ok mutta minkä värinen se on matka-ajossa?
Mikunissa on suurempi merkitys tuolla tk-suutimella ja neulalla kuin pääsuuttimella tien päällä ajettaessa.
Kaasarisi tk-suutin on todennäköisesti oikea saastehässäkän kanssa mutta nyt kun ei kierrätetä mitään imupuolelle ja kaikki imuilma on "puhdasta" niin ollaankin laihalla!?
Nää on vaan pähkäilyä, ei faktaa...
lasimestari
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 6:00 pm
Pyörä: Transalp -99
Paikkakunta: Kannus

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja lasimestari »

johan loppu nykimiset!!! :P palattiin takas öljynerotinpönttöön ja suoraan bensaletkuun! 8)

nyt vaan odottaan perjantaita ja matkaa Raatteentielle!! :P
Kimmo
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 10:35 pm
Pyörä: Transalp XL 650V
Paikkakunta: Kannus

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Hyvä että sait Domin takaisin iskuun... mullaki pyörä alkais olla lähtö kunnossa. 8)
KKK
Avatar
Kaaleppi
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 12:32 pm
Pyörä: XT 660 X
Paikkakunta: Ylä-Kainuu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

Ei kai se pänisterin poisto voi laittaa konetta liian laihalle, meinaan kun lasimestari oli sen poistanut? Vai onko teillä muilla pitäny säätää pänisterin poiston jälkeen erikseen seokset? Itsellä on tuon ketjun http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=17097 jälkeen pelannu pyörä muuten hienosti mutta stumppaa ajoittain kylmänä. Pääsuutin 160, K&N, ja seokset auki 1,5 kierrosta. Veto on hyvä ja vielä satasen vauhdista ihan hyökkää eteenpäin.

Äkkiä muuten luulis että jos se pänisteri poistetaan ja kampikammiolta tuleva letku laitetaan ilmanputsarinkoteloon niin eikö se mahdollisesti heitä sinne suodattimelle sitten öljyä :roll: vaikka niin ei pitäisi tapahtua. Riippuu sitten varmaan myös siitä miten paljon kone huohottaa. Ka enpä tiedä.

Miten paljon ajettuja teidän laitteet muuten on? Mietin vaan että missä vaiheessa koneita pitäisi yleensä aukoa...itsellä 39000 km, öljyä menee 2 dl tuhannelle joten ei vielä mitään. Jotkut puhuvat että 70 tkm kohdalla mäntä ja nokkaketju vaihtoon. Joillakin taas (vanhemmissa?) pyörissä kannet menny ennen aikojaan remonttiin.
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Tarkistin tuossa kaasaria aukoessa mitkä suuttimet siellä on paikoillaan. 155/52 tuntuu tällä hetkellä parhaalta. Käy hyvin tyhjäkäyntiä, ei sammuile moottorijarrutuksessa ja nopeasti kaasua avatessa työntää mustaa putkesta kuin kisakone ainakin. Paremmin se toimii kuin ennen modausta.

Vaikka huohottimesta puuttuu se pänisteri, en ole huomannut että putsarikoteloon kertyisi öljyä. Ehkä ohut kalvo kotelon pohjalle, ei muuta.

En muuten keksi yhtään syytä miksi se pänisterin poisto vetäisi laihalle, eihän siinä ole yhtään letkua, mikä olisi yhteydessä seoksenmuodostukseen...

Domilla on ajettu 67k, eikä ainakaan käyntiäänen perusteella ole akuuttia tarvetta avata konetta. Öljyä en ole tällä(kään) vaihtovälillä lisännyt. Vähän käynnistäessä öljynkäry pölähtää. Kansi on kerran korjattu, se "pakollinen" hitsaus ja seetin vaihto...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
Kaaleppi
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 12:32 pm
Pyörä: XT 660 X
Paikkakunta: Ylä-Kainuu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

Pitää katsoa jos itsekkin vetäisin sen tyrnisterin hevon kuuseen. Tänään tarkistin ajan kulukseni tulpan, hyvä oli ja lähdin kunnon sateessa lenkille kauppaan: 3 kertaa sammu ennen ku kone lämpesi kunnolla. Täällä nyt on tietysti viileähkö ilma ja vettä sataa mutta pitäisihän sen käynnissä pysyä. Mietin että jumittaisiko minulla (kin) mahdollisesti luistia? Kaapista löytyy pullo crc:n starter spraytä, ajaneeko saman asian kuin carbu clean jos stumppautan koneen sillä ilmaputsarin kautta?
Avatar
Kaaleppi
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 12:32 pm
Pyörä: XT 660 X
Paikkakunta: Ylä-Kainuu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

Pänisteri lähti täälläkin eikä sillä ollut ainakaan mitään negatiivista vaikutusta. Ehkä se käy vähän tasaisemmin.
Eero R.
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 3:25 am
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Eero R. »

Pallokala kirjoitti:
En muuten keksi yhtään syytä miksi se pänisterin poisto vetäisi laihalle, eihän siinä ole yhtään letkua, mikä olisi yhteydessä seoksenmuodostukseen...


Tuo pänisterin poisto voi olla "viimeinen niitti" jo valmiiksi erittäin laihalla olevalle koneelle, hengittäähän huohotin kuitenkin putsarikoteloon ja sinne tuleva määrä & laatu riippuu koneen kunnosta.
Kun imupuolelta otetaan pois tuo "kierrätysseos" niin millä se korvataan?
Raikkaalla imuilmalla ja koneen ollessa jo valmiina mahdollisimman laihalla ongelmia tiedossa ilman suuttimien vaihtoa.
Yleensä vielä muutetaan samalla imupuolta avaremmaksi ja a vot, soppa valmis.

Kävi kurkkaamassa hyllyssä olevaa keihiniä ja taitaa olla niin että, tuossakin kuten mikunissakin normi ajoalueella vaikuttaa tk-suutin joten ainakin itse lähtisin ensimmäisenä muuttamaan tk-suutinta että saa koneen pysymään käynnissä ja sitten hakemaan muita arvoja kodalleen.
Tuossa muuten ihan hyvä linkki cv-kaasarin säätöön: http://www.factorypro.com/tech_tuning_p ... gines.html
Heidän mukaan ensin etsitään pääsuutin ja sitten vasta muut.
Avatar
Kaaleppi
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 12:32 pm
Pyörä: XT 660 X
Paikkakunta: Ylä-Kainuu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

Hyvä huomio, meneehän sinne väkisinkin vähän enemmän raitista ilmaa kun se tötterö ei ole siinä välissä, muuta eroahan ei ole. Itse vaihdoin omaani pänisterin poiston yhteydessä samalla tulpan joten ajelenpa vielä viikon parin ajot ja tarkistan miltä tulppa näyttää.
Vastaa Viestiin