Dominaattorin kaasarimodaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

kesseli
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 06, 2021 2:50 pm
Pyörä: Dominator

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja kesseli »

Herätellääs tätäkin henkiin :D

Kaasarimodaus tuli tehtyä suositusten mukaisesti; suuttimiksi 55 ja 155, luistin poraus 4 mm, neulan nosto prikalla ja kaasarin purku sekä puhdistus ultraäänipesurissa. Samaan pakettiin snorkkelin poisto, ilmansuodattimeksi K&N ja pakoputken vaihto GPR:n 2 to 1 slipariin. Seosruuvi auki 2,5 kierrosta ja hienosäädön jälkeenkin jäi noille paikkeille. Tuolla setupilla tuli kerrasta kuntoon ilman ylimääräisiä "säätämisiä". Muutos pyörän käytökseen oli valtava ja ei voi muuta kuin suositella!

Saastelaitteet löysi paikkansa roskiksesta jo aiemmin ja huohotinletkun vedin suoraan kaasarin yli seisontatuen viereen. Nyt pysyy ilmansuodatinkotelo puhtaana ja Honda saa hengitellä puhdasta raikasta ilmaa :mrgreen:
Ylimääräiseksi jääneet letkujen liitännät ilmansuodatinkotelossa sai huomaamattomasti ja tiivisti tulpattua sikaflexillä.

Kaasarin irroittaa helpoiten poistamalla ilmansuodatinkotelon kokonaan pois tieltä, varsinkin jos on alkuperäiset äänenvaimentimet korvattu yhdellä vaimentimella. Kaasarin irroitussulkeisia oli muutamat, ennen kuin alkuperäinen ruostetankki vaihtui Acerbikseen. Viimeisen irroituskerran kellotin alle 20 min. ja kaasari pöydällä. Ei tarvitse irroittaa imukurkkua eikä runnoa kaasaria ahtaasta välistä.
kesseli
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 06, 2021 2:50 pm
Pyörä: Dominator

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja kesseli »

Ja kiitokset hyvistä vinkeistä erityisesti käyttäjälle "Dominator" :mrgreen:
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

kesseli kirjoitti: To Loka 07, 2021 3:01 pm Saastelaitteet löysi paikkansa roskiksesta jo aiemmin ja huohotinletkun vedin suoraan kaasarin yli seisontatuen viereen. Nyt pysyy ilmansuodatinkotelo puhtaana ja Honda saa hengitellä puhdasta raikasta ilmaa :mrgreen:
Ylimääräiseksi jääneet letkujen liitännät ilmansuodatinkotelossa sai huomaamattomasti ja tiivisti tulpattua sikaflexillä.
Onko sulla mitään filtteriä siellä huohotinletkun päässä? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kampikammion tilavuus muuttuu jokaisella kampiakselin kierroksella 644 kuutiosenttimetriä ja sen seurauksena virtaus huohotinletkussa ei aina välttämättä ole koneesta ulospäin...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
kesseli
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 06, 2021 2:50 pm
Pyörä: Dominator

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja kesseli »

Pallokala kirjoitti: Ma Loka 11, 2021 10:18 am Onko sulla mitään filtteriä siellä huohotinletkun päässä? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kampikammion tilavuus muuttuu jokaisella kampiakselin kierroksella 644 kuutiosenttimetriä ja sen seurauksena virtaus huohotinletkussa ei aina välttämättä ole koneesta ulospäin...
Ei ole mitään, eikä sinne oikein suodatintakaan voi laittaa tukkeutumisvaaran takia. Monessa crossimönkijässä käyttänyt samaa systeemiä ongelmitta ja varsinkin jos käyttää kirkasta letkua, niin saa tarkistettua ettei sinne letkuun mitään likaa nouse. Esim. vanhemmissa traktoreissa on moottorin huohotus suoralla putkella moottorin kyljessä.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja jaket »

itse aikoinaan vedin huohottimen kaasarin yli kanssa. mutta sitten takaisin orggis huohottimen reikään. se korkealta menevä letku isommalla letkulla estää jo täysin öljyn pääsemisen ilmaboxiin riippumatta paljonko keulii tms. loppuhöyry on ihan hyödyllistäkin polttaa pois eikä haittaa mitään.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Jippu
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Syys 07, 2021 9:22 am
Pyörä: Honda NX 650

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Jippu »

Noniin, nyt on omastakin pyörästä pakosarjaksi kutsuttu ruostekasa vaihdettu ruostumattomaan ja takapöntöksi tuli yksinäinen Creptus. Samalla kaasari tuli pestyä. Kaasariin on tehty jo luistin poraus, neulaa on nostettu ja suuttimet ovat 160 ja 50 sekä snorkkeli leikattu pois.

Kotimatkalla tuo pyörä tuntui vetävän ihan hyvin, vaikkakin muistot viime syksyn vedoista olvat hieman sumeita.

Mitä tuosta nyt kannattaisi kuulostella ja katsella sen suhteen, että kaipaako tuo säätöä vai ei? Tyhjäkäynti vaikutti myös olevan ihan ok.

Kertokaapas myös insinöörinplantulle, että miten tuosta -93 -vuoden pyörästä kannattaisi ottaa ilmanputsarin kotelo pois? Pyöriteeltiin sitä vaikka miten, mutta ei saatu sitä pois.
Vastaa Viestiin