Herätellääs tätäkin henkiin
Kaasarimodaus tuli tehtyä suositusten mukaisesti; suuttimiksi 55 ja 155, luistin poraus 4 mm, neulan nosto prikalla ja kaasarin purku sekä puhdistus ultraäänipesurissa. Samaan pakettiin snorkkelin poisto, ilmansuodattimeksi K&N ja pakoputken vaihto GPR:n 2 to 1 slipariin. Seosruuvi auki 2,5 kierrosta ja hienosäädön jälkeenkin jäi noille paikkeille. Tuolla setupilla tuli kerrasta kuntoon ilman ylimääräisiä "säätämisiä". Muutos pyörän käytökseen oli valtava ja ei voi muuta kuin suositella!
Saastelaitteet löysi paikkansa roskiksesta jo aiemmin ja huohotinletkun vedin suoraan kaasarin yli seisontatuen viereen. Nyt pysyy ilmansuodatinkotelo puhtaana ja Honda saa hengitellä puhdasta raikasta ilmaa
Ylimääräiseksi jääneet letkujen liitännät ilmansuodatinkotelossa sai huomaamattomasti ja tiivisti tulpattua sikaflexillä.
Kaasarin irroittaa helpoiten poistamalla ilmansuodatinkotelon kokonaan pois tieltä, varsinkin jos on alkuperäiset äänenvaimentimet korvattu yhdellä vaimentimella. Kaasarin irroitussulkeisia oli muutamat, ennen kuin alkuperäinen ruostetankki vaihtui Acerbikseen. Viimeisen irroituskerran kellotin alle 20 min. ja kaasari pöydällä. Ei tarvitse irroittaa imukurkkua eikä runnoa kaasaria ahtaasta välistä.
Dominaattorin kaasarimodaus
Valvoja: Moderaattorit
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Ja kiitokset hyvistä vinkeistä erityisesti käyttäjälle "Dominator"
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Onko sulla mitään filtteriä siellä huohotinletkun päässä? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kampikammion tilavuus muuttuu jokaisella kampiakselin kierroksella 644 kuutiosenttimetriä ja sen seurauksena virtaus huohotinletkussa ei aina välttämättä ole koneesta ulospäin...kesseli kirjoitti: ↑To Loka 07, 2021 3:01 pm Saastelaitteet löysi paikkansa roskiksesta jo aiemmin ja huohotinletkun vedin suoraan kaasarin yli seisontatuen viereen. Nyt pysyy ilmansuodatinkotelo puhtaana ja Honda saa hengitellä puhdasta raikasta ilmaa
Ylimääräiseksi jääneet letkujen liitännät ilmansuodatinkotelossa sai huomaamattomasti ja tiivisti tulpattua sikaflexillä.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Ei ole mitään, eikä sinne oikein suodatintakaan voi laittaa tukkeutumisvaaran takia. Monessa crossimönkijässä käyttänyt samaa systeemiä ongelmitta ja varsinkin jos käyttää kirkasta letkua, niin saa tarkistettua ettei sinne letkuun mitään likaa nouse. Esim. vanhemmissa traktoreissa on moottorin huohotus suoralla putkella moottorin kyljessä.Pallokala kirjoitti: ↑Ma Loka 11, 2021 10:18 am Onko sulla mitään filtteriä siellä huohotinletkun päässä? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kampikammion tilavuus muuttuu jokaisella kampiakselin kierroksella 644 kuutiosenttimetriä ja sen seurauksena virtaus huohotinletkussa ei aina välttämättä ole koneesta ulospäin...
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
itse aikoinaan vedin huohottimen kaasarin yli kanssa. mutta sitten takaisin orggis huohottimen reikään. se korkealta menevä letku isommalla letkulla estää jo täysin öljyn pääsemisen ilmaboxiin riippumatta paljonko keulii tms. loppuhöyry on ihan hyödyllistäkin polttaa pois eikä haittaa mitään.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Noniin, nyt on omastakin pyörästä pakosarjaksi kutsuttu ruostekasa vaihdettu ruostumattomaan ja takapöntöksi tuli yksinäinen Creptus. Samalla kaasari tuli pestyä. Kaasariin on tehty jo luistin poraus, neulaa on nostettu ja suuttimet ovat 160 ja 50 sekä snorkkeli leikattu pois.
Kotimatkalla tuo pyörä tuntui vetävän ihan hyvin, vaikkakin muistot viime syksyn vedoista olvat hieman sumeita.
Mitä tuosta nyt kannattaisi kuulostella ja katsella sen suhteen, että kaipaako tuo säätöä vai ei? Tyhjäkäynti vaikutti myös olevan ihan ok.
Kertokaapas myös insinöörinplantulle, että miten tuosta -93 -vuoden pyörästä kannattaisi ottaa ilmanputsarin kotelo pois? Pyöriteeltiin sitä vaikka miten, mutta ei saatu sitä pois.
Kotimatkalla tuo pyörä tuntui vetävän ihan hyvin, vaikkakin muistot viime syksyn vedoista olvat hieman sumeita.
Mitä tuosta nyt kannattaisi kuulostella ja katsella sen suhteen, että kaipaako tuo säätöä vai ei? Tyhjäkäynti vaikutti myös olevan ihan ok.
Kertokaapas myös insinöörinplantulle, että miten tuosta -93 -vuoden pyörästä kannattaisi ottaa ilmanputsarin kotelo pois? Pyöriteeltiin sitä vaikka miten, mutta ei saatu sitä pois.