Super Teneren välitykset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: La Elo 13, 2005 6:58 am
- Pyörä: Suzuki DL 1000
- Paikkakunta: Itä-uusimaa/Kantele
Super Teneren välitykset
Orggis välityksethän ovat 16/46, mutta kun haluaisin laskea kierroksia maantiellä, niin saatavana olisi myös 18/46 välityksiä. Onko kellään kokemuksia moisista välityksistä? Tarkoitus olisi siis vaihtaa koko paketti.
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Moro
Kokemusta viimetalvelta välitysten muuttamisesta, mutta toiseen suuntaan. Vaihdoin eteen 14 piikkisen rattaan. Vakioilla satasen vaudissa kierrokset oli vitosella suunnilleen 4 tonnia. Tiheämmillä väleillä 4 tonnin kierroksilla mentiin 80 vauhtia. Aika monta kertaa piti koittaa hakea kutosta ennenkuin oppi...
Tosta varmaan saa laskettua jotain sinnepäin arvoja rattaan isontamiseenkin. Ite tein ton muutoksen jotta renkaan sai taaksepäin ja piikeille lisää tilaa, eikä sitä nyt talvella tarvinnut kahtasataa päästä.
-petteri
Kokemusta viimetalvelta välitysten muuttamisesta, mutta toiseen suuntaan. Vaihdoin eteen 14 piikkisen rattaan. Vakioilla satasen vaudissa kierrokset oli vitosella suunnilleen 4 tonnia. Tiheämmillä väleillä 4 tonnin kierroksilla mentiin 80 vauhtia. Aika monta kertaa piti koittaa hakea kutosta ennenkuin oppi...

Tosta varmaan saa laskettua jotain sinnepäin arvoja rattaan isontamiseenkin. Ite tein ton muutoksen jotta renkaan sai taaksepäin ja piikeille lisää tilaa, eikä sitä nyt talvella tarvinnut kahtasataa päästä.
-petteri
- SamO'vaari
- Viestit: 110
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 12:23 pm
- Paikkakunta: 08 alueella
- Viesti:
www.kedo.com ja alkaa löytymään rattahia ja ketjuja.
TDM 850:sen ketjusarjat ja rattaat passaa myös. TDM:ssä on vaan vankempi ketju (525) ja leveemmät rattaat vakiona. Taakse saa siis TDM mallissa 42,43,44 piikkistä, eteen 14-17.
Ainakaan kedon lehtisessä ei ole 18 piikkistä eteen.
(JT Sprocketsin sivulla onkin
)
Olikohan muistaakseni JT sprocketsin sivuilla tuo välityssuhde taulukko.. tää rementia vaivaa...
TDM 850:sen ketjusarjat ja rattaat passaa myös. TDM:ssä on vaan vankempi ketju (525) ja leveemmät rattaat vakiona. Taakse saa siis TDM mallissa 42,43,44 piikkistä, eteen 14-17.
Ainakaan kedon lehtisessä ei ole 18 piikkistä eteen.
(JT Sprocketsin sivulla onkin

Olikohan muistaakseni JT sprocketsin sivuilla tuo välityssuhde taulukko.. tää rementia vaivaa...

-John. 3:16-


Käytin vallan FZ 750 -88 -mallin vähän tiuhempaa satsia. Ne on kokoa: 530.SamO'vaari kirjoitti: TDM 850:sen ketjusarjat ja rattaat passaa myös. TDM:ssä on vaan vankempi ketju (525) ja leveemmät rattaat vakiona.
:
Kesto oli omaa luokkaansa.
Uudesta eturattaasta vaan piti aina hioa toisen puolen olake pois, ettäjotta mutteri meni kokonaan kierteelle.
Mites tuossa TDM:n vastaavassa käy?
- SamO'vaari
- Viestit: 110
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 12:23 pm
- Paikkakunta: 08 alueella
- Viesti:
Onkohan missään saatavilla tuolle standardiketjulle (520) isompaa eturatasta esim. 17 hampaista, kun olivat kedollakin lopussa ja ketjuissa olisi vielä ajoaikaa jäljellä. Olisi mukava eurooppa reissulla kokeilla vähän pitempää välitystä. Onko tietoa ovatko nuo kedon "heavy duty" ketjusarjat päättymättömällä ketjuilla ja onko kellään kokemuksia näistä sarjoista.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: To Heinä 27, 2006 10:28 am
- Pyörä: KTM 990SM 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tuommoinen paketti toimitettiin niittilukolla eli ei tarvi swingiä ketjunvaihdossa irroittaa. Pakettini on nyt luokkaa 5 tonnia ajettu. Ensimmäisen tonnin jälkeen pieni tarkistuskiristys ja sitten on vain ajettu asiaa murehtimatta. Rasvaamistahan tuo kaipaa siinä missä muutkin, mutta ennustelen tosi pitkää ikää oikein hoidettuna. Suosittelenstpena kirjoitti: Onko tietoa ovatko nuo kedon "heavy duty" ketjusarjat päättymättömällä ketjuilla ja onko kellään kokemuksia näistä sarjoista.
