Super Teneren välitykset

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

saku
Viestit: 137
Liittynyt: La Elo 13, 2005 6:58 am
Pyörä: Suzuki DL 1000
Paikkakunta: Itä-uusimaa/Kantele

Super Teneren välitykset

Viesti Kirjoittaja saku »

Orggis välityksethän ovat 16/46, mutta kun haluaisin laskea kierroksia maantiellä, niin saatavana olisi myös 18/46 välityksiä. Onko kellään kokemuksia moisista välityksistä? Tarkoitus olisi siis vaihtaa koko paketti.
Avatar
siogo
Viestit: 71
Liittynyt: To Joulu 16, 2004 10:10 pm
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja siogo »

Muistaakseni Yahoo:n xtz ryhmällä pitäisi löytyä kieroslukulaskuri eri välityksille, ainakin joskus oli. Tai sitten kokeile brittien xtz klubin kautta löytää se.
Tikkaoja
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Moro

Kokemusta viimetalvelta välitysten muuttamisesta, mutta toiseen suuntaan. Vaihdoin eteen 14 piikkisen rattaan. Vakioilla satasen vaudissa kierrokset oli vitosella suunnilleen 4 tonnia. Tiheämmillä väleillä 4 tonnin kierroksilla mentiin 80 vauhtia. Aika monta kertaa piti koittaa hakea kutosta ennenkuin oppi... :D

Tosta varmaan saa laskettua jotain sinnepäin arvoja rattaan isontamiseenkin. Ite tein ton muutoksen jotta renkaan sai taaksepäin ja piikeille lisää tilaa, eikä sitä nyt talvella tarvinnut kahtasataa päästä.

-petteri
Avatar
SamO'vaari
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 12:23 pm
Paikkakunta: 08 alueella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamO'vaari »

www.kedo.com ja alkaa löytymään rattahia ja ketjuja.

TDM 850:sen ketjusarjat ja rattaat passaa myös. TDM:ssä on vaan vankempi ketju (525) ja leveemmät rattaat vakiona. Taakse saa siis TDM mallissa 42,43,44 piikkistä, eteen 14-17.

Ainakaan kedon lehtisessä ei ole 18 piikkistä eteen.
(JT Sprocketsin sivulla onkin :oops: )

Olikohan muistaakseni JT sprocketsin sivuilla tuo välityssuhde taulukko.. tää rementia vaivaa... :wink:
-John. 3:16-

Kuva
Avatar
timo
Viestit: 3028
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Viesti Kirjoittaja timo »

SamO'vaari kirjoitti: TDM 850:sen ketjusarjat ja rattaat passaa myös. TDM:ssä on vaan vankempi ketju (525) ja leveemmät rattaat vakiona.
:
Käytin vallan FZ 750 -88 -mallin vähän tiuhempaa satsia. Ne on kokoa: 530.
Kesto oli omaa luokkaansa.
Uudesta eturattaasta vaan piti aina hioa toisen puolen olake pois, ettäjotta mutteri meni kokonaan kierteelle.
Mites tuossa TDM:n vastaavassa käy?
Avatar
SamO'vaari
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 12:23 pm
Paikkakunta: 08 alueella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamO'vaari »

TDM ratas on saman levyinen ylös asti kuin stenun oma hampi keskeltä (n. 8,? - 8,5mm ) mitattuna kuonahakku-työntömitta-muinaisjäännöksellä. Mutteri istuu kuin nenä päässä.
-John. 3:16-

Kuva
stpena
Viestit: 73
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:14 am
Pyörä: DR350 XTZ750 Transalp 750

Viesti Kirjoittaja stpena »

Onkohan missään saatavilla tuolle standardiketjulle (520) isompaa eturatasta esim. 17 hampaista, kun olivat kedollakin lopussa ja ketjuissa olisi vielä ajoaikaa jäljellä. Olisi mukava eurooppa reissulla kokeilla vähän pitempää välitystä. Onko tietoa ovatko nuo kedon "heavy duty" ketjusarjat päättymättömällä ketjuilla ja onko kellään kokemuksia näistä sarjoista.
saku57
Viestit: 72
Liittynyt: To Heinä 27, 2006 10:28 am
Pyörä: KTM 990SM 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja saku57 »

stpena kirjoitti: Onko tietoa ovatko nuo kedon "heavy duty" ketjusarjat päättymättömällä ketjuilla ja onko kellään kokemuksia näistä sarjoista.
Tuommoinen paketti toimitettiin niittilukolla eli ei tarvi swingiä ketjunvaihdossa irroittaa. Pakettini on nyt luokkaa 5 tonnia ajettu. Ensimmäisen tonnin jälkeen pieni tarkistuskiristys ja sitten on vain ajettu asiaa murehtimatta. Rasvaamistahan tuo kaipaa siinä missä muutkin, mutta ennustelen tosi pitkää ikää oikein hoidettuna. Suosittelen :D
Vastaa Viestiin