Pyörä röpöttää ja poksuu korkeilla kierroksilla?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Jope

Pyörä röpöttää ja poksuu korkeilla kierroksilla?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mun pyörä ei jostain syystä enää toimi kunnolla korkeilla kierroksilla ku kierrokset nousee yli seittemän tonnin ni pyörä alkaa röpöttämään ja pakoputki paukkumaan missä hän vika vois olla? mä epäilen jotaki sähkövikaa mut voiko toi vika olla ihan kaasarin säädöistä kiinni?

Ja siis tätä tapahtuu vaan ajettaessa paikallaan jos kaasuttelee ni toimii ihan hyvin.
hexi

Viesti Kirjoittaja hexi »

Kato ensin perusjutut, tulppa, tulpanjohto ja -hattu, jalan kytkin joka estää vaihdepäällä ajelun jalan ollessa alhaalla, tapponappi, cdi-lootan johdot kaikki, mittaa puola ja putsaa kaasari (jos alhaalta käy hyvin, niin pääsuutin ja neula/neulan putki pitäs riittää), kaasuttimen kumikalvo, onko ehjä.

Sitten eksoottisempaa voi olla pakonettiilien välykset liian aivan liian suuret (venat ei aukea riittävästi) johtuen vaikka keinuvipu, nokka tai nokan laakerointi viasta.

Mulla oli juuri samat oireet ja keinuvivun laahaimesta meteriaalia pois ihan melkosta paljon. Paikallaan kierti hyvin mutta kuorman kanssa hyytyi röpeltäen ja paukutti mikäli yritti yli 6000rpm ajella.
Jope

Mut jos vika olis ventiilin välyksissä ni eikös sen jo kuule nakutuksesta?

Tuo vika oikeestaan ilmeni sen jälkeen ku olin ilmanputsarin korjannu (saanyt hiukka huononmmin ilmaa ku on putsari kunnolla paikallaan) ja laittanu änäriin villat. Täytyy nyt huomenna yrittää tuo vika paikantaa.
Jope

En oikeen usko että vika olis siinä koska toimi samalla suuttimella sillonki ku tuo ilman putsari hengitti paljon paremmin.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Se, että vika ilmaantui heti kun muutit seoksia, viittaa kaasarin viritysongelmiin. Koska ilmamäärän vähentäminen aiheutti probleeman niin eikös pensamäärän vähentäminen korjaa sen? Eli kannattaa kokeilla pienempää pääsuutinta.
Jope

Vika taitaa tosiaan olla kaasuttajassa kävin pikku ilta lenkin tossa ajamassa ja nyt motarilla pysty ajamaan hana pohjassa pari minsaa ilman ongelmia mut sit se taas alko ja jossaki vaiheessa taas hävis aika on off vika.

No huomenna avaan kaasarin ja korjaan tuon vian ei tollasta jaksa kauaa katella. Eikös neulan laskeminenki vähennä bensan määrää mä nimittäin sitä laskin toissa päivänä yhellä pykälällä mut se ei vaikuttanu tuohon paukkumiseen mitenkään.
mikko v
Pyörä: DR350SE

Viesti Kirjoittaja mikko v »

Kyllä oireet kuulostaa liian isolle pääsuuttimelle..
Pasi

Jope kirjoitti:Tuo vika oikeestaan ilmeni sen jälkeen ku olin ilmanputsarin korjannu (saanyt hiukka huononmmin ilmaa ku on putsari kunnolla paikallaan) ja laittanu änäriin villat. Täytyy nyt huomenna yrittää tuo vika paikantaa.

Käsitin, että seos meni rikkaammaksi kun ilmanputsari on nyt oikealla paikallaan kun ilmaa ei ryntäile ohi pytsarin. Siksi mieleeni juolahti kompensoida tilannetta pienemmällä suuttimella.

Taitaapa nuo seoksen säädöt olla yleisestikin vähän vaikeita. Onneksi asiaa voi selvittää kokeilemalla, tekee pienen muutoksen ja kuuntelee josko meni huonommaksi vai paremmaksi.
Pasi

Jope kirjoitti:on off vika
=roskaa?
pmk17

Viesti Kirjoittaja pmk17 »

Itse en suosittelisi koskea kaasarin säätöihin,antaa ne olla kuten ovat ennenkin olleet. Putsaa se kaasutin kunnolla oikeen paineilmalla,uskonpa että tuon jälkeen pelaa. Laita bensaletkun väliin hyvin virtaava pa-suodatin tai jos on,vaihda se uuteen puhtaaseen. Itselläni on sellainen avattava/puhdistettava pa-suodin joka onkin varsin näppärä.
..
Pasi

Kaasarin säätöjen peukaloimista on ihan turha pelätä. Kunhan kirjaa ylös mitä on tullut tehtyä niin voi aina palata alkuperäiseen jos muutos ei miellytä. Useimmiten pyörät on nykyisten saastemääräysten aikana säädetty liian laihalle erityisesti ala- ja keskialueella.
Vastaa Viestiin