19 tuuman etuvanne Transalpiin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

19 tuuman etuvanne Transalpiin

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Heräs tossa ajatus että olisikohan mahdollista tai onkohan jo joku tehnyt vannevaihdoksen 21 tuumaisesta 19 tuumaiseksi. 19 tuumaiseen saisi huomattavsti enemmän vaihtoehtoja asvalttimatkailuun. joku 110/19 olisi hakusessa. Silmämääräisesti mahtuisi pyörimään haarukassa.

En nyt mitään varsinaista supermotoa kaavaile (heh pitäis lähettää uudelleensulatukseen jos supermoto TAsta pitäis takoa).

Menisiköhän pyörän ajo-ominaisuuset piloille. Keula laskisi noin vajaan tuuman riippuen renkaan profiilista. Mielipiteitä kokeneemmilta kaivattaisiin!
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Toki kaikki onnistuu, mutta helpommalla (rahallisesti, ajallisesti ja muutenkin) pääsee, kun ajaa matkaa esim. Michelin Anakeellä tms. tai vaihtaa sovinnolla pyörää.

Terveisin
Mika TA-91
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Anakee mull on alla nytt,kävin norjas niil ja surauksil olen käynnyt.(jottain 8000 km nytt ehkä?)
Ok,ei ne nytt niiiin hyviä surauksiin ole,kyll se tahtoo olla vähän suksimallia soralla :D
Mutt pikitiellä niin on kyll tosi hyvä gummi,mahoton pito märälläkin,tuli huomattu norjas ku tuli norjanmukainen mutka pikkasen nopeesti eteen kaatosateella ja kantaten melkein sivulaukut asvalttiin asti niin tottakai keskellä mutkaa oli kivi :shock: etunen pomppas 5-15 senttiä mutt otti heti pidon takas!!!
Olin ihan varma siin vaihees jo et nytt liukutaan mutt hemmetin hyvin se kesti emännän ja laukut siin mutkas.Hemmetin hyvä gummi kyll pikireissun!!!
Mun mielest ainakin :D
mikan
Pyörä: R1200GS & VTR SP-1

Keulasta

Viesti Kirjoittaja mikan »

Anakeen lisäksi voit toki laskea keulaa esim. sentin pari, jos tuntuu että painoa on varsinkin reissatessa ihan liikaa takapyörällä, ja keula tuntuu hontelolta.
amaunu

Tuota keulanlaskua täytyy kokeilla. Penkinmuokkaus on vieny istumakohtaa noin 4 cm taaksepäin joka jo tuntuu laukkujen kanssa ajossa. Lyhkäsetvalot ovat kovin korkealla matkavarustuksen kanssa. Alkuperäiset Trailwingit vaihdoin maxxiksen halpisrenkaisiin jotka minusta sopii aika hyvin sopii TAhan. Kanttaamisessa tuntuva muljuaminen poistui kokonaan. Samoin trailvingit alkoivat jollaamaan 60 kmh:sta eteenpäin ja 90 oli jo sellaista meteliä ettei ilman tulppia voinut kuvitellakaan ajaa.

Pitänee kokeilla noita anakeita seuraavina renkaina. Kieltämättä 19 tuumaa olisi aika erikoinen rengastus TAssa. Ajatuksena oli laittaa metzelerin roadtec z6 eteen ja me z2 taakse ensikevään asvalttireissulle alle.

Jossain ketjussa oli joku hankkinut kotarin isoon toisen vannesatsin suomesta. Muistaakohan kukaan mikä tuo liike oli?
maqe
Pyörä: Gsf 1200 S

Viesti Kirjoittaja maqe »

eikös pinnavanteita se symontekki(?) vai mikä se oli tehnyt?
:o
savage amusement
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

eke
Pyörä: XRV750, VFR750

Viesti Kirjoittaja eke »

Mulla on dominaattorissa 19" etuvanne. Hommasin Stormilta vannekehän (19" krossihondan takakehä) ja symoticilta tuumaa lymemmät pinnat. Pyörä muuttu asfaltilla ketterämmäksi. Renkaana anakee 110/80-19. Kun sitten taakse vaihdoin vielä leveän vannekehän ja 150 leveän anakeen niin pyörä tukevoitui kummasti. Oon käynyt tällä rengastuksella kahtena kesänä Norjan mutkateitä kurvailee, ei voi kuin ihmetellä miten paljon ajo-ominaisuudet parani asfaltilla. Soralle on sitten omat vanteet ja rypylärenkaat...
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

eke kirjoitti:Mulla on dominaattorissa 19" etuvanne. Hommasin Stormilta vannekehän (19" krossihondan takakehä) ja symoticilta tuumaa lymemmät pinnat. Pyörä muuttu asfaltilla ketterämmäksi. Renkaana anakee 110/80-19. Kun sitten taakse vaihdoin vielä leveän vannekehän ja 150 leveän anakeen niin pyörä tukevoitui kummasti. Oon käynyt tällä rengastuksella kahtena kesänä Norjan mutkateitä kurvailee, ei voi kuin ihmetellä miten paljon ajo-ominaisuudet parani asfaltilla. Soralle on sitten omat vanteet ja rypylärenkaat...
Minulla on vastaava homma TT600R:ssä, renkaina myös Anakeet jotka on hyvät pintateillä. Jos nyt ostaisin vanteille renkaat laittaisin ilman muuta Tourancet, se on paljon ottavampi sorateillä.
amaunu

virta kirjoitti:http://www.symotic.com/
Justiisa tuota etsiskelinkin. Näyttäisi olevan hinnasto ihan kohtuullinen, aina moporauta on ollu kevyempää ja kalliimpaa kuin keskimäärin maailmassa. Ilmeisesti DID on alkuperäisvanne TAssa.
Vastaa Viestiin