Ketjuohjarit
Valvoja: Moderaattorit
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Ketjuohjarit
Pitäisi varmaan tuossa talven aikana vaihtaa Dakariin alempi ketjunohjarin kumi, mutta hinta on pienestä kumihärpäkkeestä järkyttävä 65 eemeliä !!! Hintaan ei sisälly laakereita tms, ainoastaan tuo kumi.
Tällaisena tee-se-itse miehenä kysynkin että onko kukaan valmistanut noita rullia itse ?
Tällaisena tee-se-itse miehenä kysynkin että onko kukaan valmistanut noita rullia itse ?
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
- Viesti:
Re: Ketjuohjarit
Jos tarkoitit noita ketjunohjarirullia, niin niitä saa ainakin Allrightin ja Snellman Racingin kautta. Ja varmaan kaikilla crossitarvikkeita myyvillä puljuilla nuo ovat tuotevalikoimissa. Niitä on ainakin kahta eri kokoa, ja hinna muutamasta eurosta ylöspäin.
Kumilaahareita taas kätevä kaveri tekee vaikkapa roiskeläpästä, ja itse korjasin Dominaattorin ja nyttemin pikku-tohtorin laaharit Liquisolella.
Kumilaahareita taas kätevä kaveri tekee vaikkapa roiskeläpästä, ja itse korjasin Dominaattorin ja nyttemin pikku-tohtorin laaharit Liquisolella.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Ketjuohjainrulla
Jääkiekko, pari sopivaa laakeria ja sorvi niin hyvä tulee
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
Ketjuohjurit
Nyt nykyään ku tuo kierrätys on muotia niin, rullaluistimen vanhat rullat soveltuu myös ketjuohjuriksi. Oikasee vain rullanpinnan vaikka porakone, ruuvi+mutteri, teräase periaatteella. On lakeripesät valmiina ja kestää kulutusta aika kivasti.
Tuohan on hyvä ajatus. Niiden matskukin vaikuttaa olevat hieromista kestävää laatua. Parhaat orkkisohjurirullat ovat nimittäin suht pehmeää ja sitkeää ainetta. Kovat polyeteeni ja nylonrullatkin hoitavat hommansa, mutta kulahtavat nopeasti. Onneksi niitä voi sorvata samalla kopallisen kunhan tälli on päällä.
Mistähän sais sitä "pyyhekumia" mistä mm. Yamaha rullansa tekee.
Mistähän sais sitä "pyyhekumia" mistä mm. Yamaha rullansa tekee.
OK!Marko Hemmilä kirjoitti:Eihän tammikuu oo liian myöhä, silloin ihmetellään linkun lakeritseja.
Kunhan tämä taloprojekti ensin rauhoittuu,ehdin tutustua myös oman bmw rulliin
jotka on muistaakseni vaihtokunnossa kans.
muistaakseni vuonna miekka ja kilpi oli rullaluistimissa sellaiset pallopyörät niissä ehkä olis ratkaisu:?:
mutta pitää katella mitä tulee vastaa uusia ideoita kenties
Tee se itse rullat
Itse olen väsännyt Funduroon rullan hydrauliikkaletkusta. Pätkä sopivaa letkua ja pari rullaluistimen laakeria sisään. Materiaali on todella kestävää sekä mekaanisesti että kemiallisesti, kaiken lisäksi se helposti saatavaa. Lopputulos on varmasti parempi kuin Bemun OEM.
--Hanski ja enska
--Hanski ja enska
Hanski ja enska