KLE500:n Bensa

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

vesakko

KLE500:n Bensa

Viesti Kirjoittaja vesakko »

Terve kaikille!

Olen aika vihree ukko vielä tällä alalla vasta 1300km takana.
Ajelen nykyisin -93 mallin KLE500:lla pitkin Uuttamaata.

Kysymykseni koskee pyörän ruokapolitiikkaa, että mitä bensaa muut käyttää? Itse olen ajellut nyt 98:lla mutta jotenkin tuntuu että "kiuas" ei ota kierroksia 7500rpm jälkeen ei meinaa oikeen enää kiihtyä ja kuulostais pakoäänistä päätellen just siltä kuin venttiilit alkais sekoamaan eli niinku räpättää. Muuten vetää tosi hyvin ja vääntää alhaalta. Mainittakoon että pakoputken on joku joskus "siivonnut" hiukan avarammaksi ja ilmeisesti suuttimet ja neulat on vaihdettu koska mukana seurasi ylimääräiset.

Voikohan tuo bensa vaikuttaa noin paljoa? Kone kyllä kiertää yli 7500 mutta kiihdyttässä ei hyödytä vinguttaa yhtään yli sen. Oisko 95okt parempi?

Pyörän hankinnan jälkeen löysin tämän foorumin ja täytyy sanoa tämä on kyllä A1 luokkaa jos tämän lajin tietoo haluaa
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

KLE:n suomenkielisessä ohjekirjassa suositellaan 98:a, mutta 95:sta voi käyttää, jos nakutusta ei esiinny. Itse olen käyttänyt sekä että, sen kummempia eroja huomaamatta. Tuo yläkierroksilla puutuminen viittaisi kaasarin säätöihin, oletko vaihtanut suuttimia putken avarruksen jälkeen?

Tuon uudemman EN:n(sama kone), saksankielisessä ohjekirjassa puhutaan vain 95:sta ja hyvin on toiminut.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
antti-a
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

95 olen minäkin käyttänyt.
Hyvin toimii. No nykyään on 2000 vuosimallin moottori, aikaisemmin 1991. Kokeillut olen 98 mutta mitään eroa en ole huomannut.
95:lla ajelen jatkossakin.
Vastaa Viestiin