Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Morkula
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2024 6:18 pm
Pyörä: Honda SLR 650

Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Morkula »

Tuli tässä talvella ostettua honda slr ja sitä on tullut tässä laiteltua ajokuntoon talvenaikana. Kun pyörän ostin niin kävi vähän enempi ja vähempi epämääräisesti. Ryyppy oli jumiutunut auki ja bensanpinta oli liian korkea kuluneen neulaventtiilin takia. Noh tilailin uusia hilppeitä kaasariin ja sain käymään hyvin. Ainoana ongelmana on enään että tyhjäkäynti tahtoo jäädä leijumaan hetkeksi suht korkealle sen jälkeen kun kaasua avaa. Klassinen imuvuodon oire siis, ongelmana vaan etten löydä vuotoa mistään. Imukaula tarkistettu, kaasari puhdistettu varmaan 4 kertaan, kaikki kalvot näyttäis olevan kunnossa. Kokeiltu isommalla tk suuttimella ei vaikutusta. Venttiilit säädetty. vaijerit ei jumita. edellinen omistaja porannut luistin avaukset 4mm, pienensin 3mm ei vaikutusta. vaikka suihkii kuinka cleaneriä pitkin kaasaria käynnissä, ei vaikutusta mitenkään. Alkaa vähän ideat loppumaan...
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Eikös tuo ole sama kuin Dominaattori tekniikaltaan. Niissä osasi imukaulan alapintaan tulla aika salamyhkäinen halkeama siihen ruuvia varten tehdyn ohennuksen kohtaan. Kurkkaisin sen vielä varoiksi uudelleen.
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Laihallahan se käy, jos se leijumaan jää. Tyhjäkäyntiruuvi pitää olla isolla, että kone jaksaa käydä. SIlloin luisti nousee jo vähän ja se jää "roikkumaan" kun kaasun sulkee. Jos ilmavuotoja ei löydy, pitää koneeseen vaan saada lisää soppaa...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Morkula
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2024 6:18 pm
Pyörä: Honda SLR 650

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Morkula »

No nyt pääsin ekan kerran pyörällä ajamaan, vastaa kaasuun vähän huonosti ja ei kierrä kunnolla. Rupee pätkimään n. 5000rpm kohalla ihan kuin joku rajotin puuttuis peliin. Mikä ihme tätä laitetta vaivaa. Katsoin imukurkunkin uudelleen, mutta täysin ehjä näytti olevan
Randelsson
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 20, 2016 9:37 pm
Pyörä: DR-Z

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Randelsson »

Ettei vain olis imuventtiili liian tiukalla.
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Onhan se kaasari varmasti kunnolla katsottu läpi, että on kaikki pienetkin kanavat kunnolla auki? Jotenkin tuo minun korvaan edelleen kaasarioireelta kuulostaa.
Morkula
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2024 6:18 pm
Pyörä: Honda SLR 650

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Morkula »

Venttiilin välykset on tarkistettu ja säädetty kuntoon, kaasarin olen paineilmalla ja carb cleanerillä tosiaan puhdistanut nyt moneen kertaa jokasen röörin mitä olen kaasaristä löytänyt. Luistikin näyttäis toimivan kun paineilmalla puhaltaa. Voiko sytytyspuola aiheuttaa tuota pätkimistä korkeammilla kierroksilla? oma kokemus on ollut päinvastoin että alakierroksilla rikkinäinen puola nykii ja röpeltää mutta kaasupohjassa toimii.
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Pturu »

CDI vikaahan noissa dominaattoreissa ja xr:ssä on ainakin jonkinverran ollut, joka on pätkimistä ja prötäilyä sekä sammuilua aiheuttanut. Melkolailla sama konehan näissä taitaa olla, miten lie sähköt yhteneväiset? Oli muistaakseni täälläkin joku topic missä oli avattu ja juoteltu dominaattorin boksia uusiksi. Se ei kylläkään selitä sitä leijumaan jäävää tyhjäkäyntiä. Olikos se imukaulan ja kannen välinen liitos tarkistettu? En nyt muista oliko siinä o-renkaalla tiivistys? O-rengas voi kovettua tai halkeilla vanhuuttaan. Aina ei ole imuvuodot löytyneet cleaneria suihkimalla, vaikka olisi ihan suoraan vuotopaikkaankin suihkimiset osuneet.
Morkula
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2024 6:18 pm
Pyörä: Honda SLR 650

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Morkula »

Joo, voi olla parikin eri paikkaa missä vikaa. Tuo pätkiminen nyt näistä se kriittisempi, itsekkin epäilen cdi, mutta ne ei mitään ihan ilmasia ole tohon pyörään, niin ei viitsisi ihan kokeilemalla vaihdella osia. Onko domissa siis rikkinäinen cdi voinut aiheuttaa ihan kyseistä ongelmaa, että pätkii korkeilla kierroksilla, mutta muuten ajossa toimii.
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minkäskokoista suutinta siellä kaasarissa nyt on? Onko pakoputki vakio, entä putsari ja putsarikotelo?

Se CDI:n tinailu on melko turhaa puuhaa, uudet (laadukkaat) boksit ei ihan hirveän kalliita ole.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
smppa
Viestit: 283
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Suuttimien reiät varmasti auki? Kuinka vanhaa bensaa tankissa? Vanhalla bensalla ei kierrä, ja muitakin käyntihäiriöitä esiintyy. Nykybensa ei säily kovin montaa kuukautta.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1059
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Termos. Jotain kokemuksia Wanhojen Hondien komponenttivioista...

500 CB Hondan puolat. Kylmänä toimi hyvin, lämmetessään alkoi rötäämään eri kierrosalueilla. Hankala mitata kotona, mutta autosähköliikkeessä oli kuormitustesteri, jolla vika saatiin varmistettua.

600 Ceebbarin CDI-boksi. Keksi parhaan paikan hajota, Imatran ajojen 6. kierroksella. Muutama pätkäisy, rötäämistä ja dead end. Kylmänä lähti käyntiin ja hyvinkin vähäinen lämpö sai käynnin sekoamaan.

-I-
Morkula
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2024 6:18 pm
Pyörä: Honda SLR 650

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Morkula »

175 pääsuutin, 50 tk, neulaa nostettu prikalla. Putki vaihdettu ja ilmaboxista puuttuu snorkkeli. Kokeiltu ihan vakio suuttimillakin, ei vaikutusta. Tilasin uuden käytetyn cdi ja puolan, katotaa jos noilla lähtis toimimaan. Jos ei niin eikai sitten enää jää muuta kun että ajoitus pielessä?
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ulkomuistista väitän, että itsellä on Domissa 52/155 -suuttimet. Putki vaihdettu, vapaavirtausputsari, snorkkeli silputtu, luisti porattu ja neulaa nostettu. Sytytyksen ajoitusta ei saa mekaanisesti sekaisin mitenkään. Itsellä boksiviat ilmeni ihan totaalisena sammumisena, ei edes pätkimisenä.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Morkula
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2024 6:18 pm
Pyörä: Honda SLR 650

Re: Honda SLR 650 vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Morkula »

Domissa ja slr on eri suuttimet jo vakiona, slr on 168 pääsuutin ja 50 tyhjäkäynti vakiona, lie mistä johtuu. mutta on tosiaan kokeiltu noilla vakio koon suuttimilla, eikä ollut mitään vaikutusta.
Vastaa Viestiin