Mitä talleissa tapahtuu...?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Linky
Viestit: 35
Liittynyt: To Elo 31, 2017 3:08 pm
Pyörä: Triumph Tiger 900

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Linky »

En näe mitään syytä miksi ei voisi ohjata yhdellä releellä. Jonkun yleisreleen kärjet kestää 40A.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1056
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Sen verran pääsi ratakärpänen puraseen viime kesänä, että tarkotus ois yrittää ajaa tänä kesänä Classic luokkaa kerhokisa tasolla. Ajokiksi tuli PRE93 luokkaan soveltuva 1990 600CBR Honda.

No vähä tos kaasarit tulvii yli ja ehkälie muutaki pikkusäätöö mutta yritetään saada laite kesäksi kuntoon.
Liitteet
Honda.jpg
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Linky kirjoitti: La Huhti 24, 2021 10:01 am En näe mitään syytä miksi ei voisi ohjata yhdellä releellä. Jonkun yleisreleen kärjet kestää 40A.
Samaa mieltä. Kahvalämppärit 40W=alle 4A. Tyypillinen tablettilaturi vie saman verran kuin kännylaturi eli enintään noin 10W. Ei noista kerry kuin 5A. Mulla on ollu pieni piirikortille tarkoitettu 10A rele käytössä toistakymmentä vuotta eikä mitään ongelmia (edellisten lisäksi siinä on ollut gps ja rasvari). Piirikorttimalli siksi että sellaisia sattui olemaan kotona. En laittaisi kymmenien ampeerien rotevia yleismallin releitä, vievät paljon tilaa liittimineen.

Tilaa on mopossa yleensä niukasti. Sama operaation on edessä kunhan Multi saapuu. Tosin saattaa siinä olla valmiinakin jokin piuha mistä sais rasvarille sähkön.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Josasu
Viestit: 276
Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: Kawasaki Versys X 300
Paikkakunta: Muurame

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Josasu »

Joo hyvin pelittää yhdellä releellä. Laitoin varuksi bochin tehoreleen ni kestää varmasti.
Kawasaki Versys X 300 2019
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Vilkaisin ulkolämpötilamittaria joka nousee huolestuttavaa tahtia. Pitänee nostaa SF:n takapää kinteriin ja käväistä vanteen kanssa kumikorjaamolla. Keskellä vielä pintaa mutta sivut meni kovin ohueksi kun sillä on ajettu pääosin motoparkissa.

Taitaa muut hommat edistyä huonosti lähipäivinä...kertoo Forecan ennuste.
SF 1098S
MTS V4S
Roito
Viestit: 36
Liittynyt: Su Touko 17, 2020 7:27 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Roito »

Zumo XT navitelinettä rakennella RD07A twiniin.. Turhatekin lukittava teline, siihen 12mm happosesta akselista tollanen poikkirauta, lattaan vielä porata alkuperäisen tripmasterin kiinnityskohdan reiät, säätää akselin kulma ja korkeus sopivaksi ja sitten hitsaus.

Tarkoitus siis säästää tripmaster käytössä ja omalla paikallaan, tämän raudan kiertäen sen ympäri ja navi sen päälle.

Huomenna jatkuu..
Naviteline2.jpg
Naviteline1.jpg
Roito
Viestit: 36
Liittynyt: Su Touko 17, 2020 7:27 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Roito »

.. Ja edelliseen viestiin jatkoa, teline tuli taivuteltua ja hitsailtua, viikonloppuna sovittelu paikalleen ja sinnehän se meni! Ajoin keskelle vielä karhennuksen ja nyt neljättä sataa jo kestänyt onnistuneesti kyydissä.. Hiukan se kovassa kiharassa pompottaa, jos teen kakkosversion tai muokkaan nykyistä jossain kohtaa, lisään vielä ylimääräisen jäykisteen tämän poikkitangon ja mittariston raudan väliin.
teline1.jpg
teline2.jpg
teline3.jpg
teline4.jpg
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Bilteman rengas tasapainolaite ollut käytössä ja aina kiroillut kun joutuu virittelemään pöytiä että saa puntitettua. Sitten tein perinteisen tasapainopukin, tilaa kun on vähän niin missä sitä säilyttää?

Seuraava versio on ruuvipenkkiin tai pöytään vinkoilla kiinnitettävä painoituslaite, materiaalina alumiini ja karkaistu/hiottu 15mm akseli. Vie säilytyksessä vähemmän tilaa kun edelliset ja on aika näppärä käyttää.

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuo on kyllä hieno. Olen vähän samanlaista ideaa pyöritellyt tuon minun kuuden neliön verstaan ruuvipenkin ja rengaspukin sijoituksen kanssa. Nyt on ruuvipenkki pöydässä ja ylimääräinen baarijakkara joka muuttuu myös rengaspukiksi. Kunhan sattuu sopiva iso pölkky käsiin, laitan ison ruuvipenkin siihen kiinni ja teen rengaspukille samanmoisen kiinnikkeen ruuvipenkkiin.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Keulaa ja takaiskaria varten piti tehdä muutamia työkaluja helpottamaan huoltojen tekoa. Puristin jonka saa ruuvipenkkiin kiinni ja pää kääntyy portaattomasti 180 astetta, saa kiinni kaiken kokoiset putket ja varret. Keulan huoltoon tein myös muutaman työkalun lisää ja koko ajan tulee tarvetta uusille työkaluille.

Kuva
Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

Näyttää hyvältä. Pro-meininkiä.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joskus oli puhetta nostimista ja pyörän sitomisesta että pysyy pystyssä huoltoja tehdessä. Pyörän voi kiinnittää liinoilla tukevaan nostimeen ja saa molemmat päät ylös samaan aikaan jos pyörä on nostopisteestä balanssissa ja on tasainen pohjapanssari tai vastaava. Aika rajusti saa repiä pyörää jos sen meinaa tosta saada kaatumaan.

Näillä keleillä on kiva ropata ulkona :)

Kuva

Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin