Iskunvaimentaja.
Valvoja: Moderaattorit
Iskunvaimentaja.
Olisiko kellää tietoa missä kannattaisi huolattaa ESA säätöinen etuiskari kun tiputtaa öljyä ja mitähän maksaa.
Pyörä BMW R1200gs/lc 2013 aj.67.000km.
Pyörä BMW R1200gs/lc 2013 aj.67.000km.
Re: Iskunvaimentaja.
Kiitos vinkistä sieltä apu löytyy 
Joo iskarin otan itse irti ja laitan MH kautta MP huolto Jarkko Honkaselle Pieksämäelle huolettavaksi.
2012 R1200GSA etu iskari alkoi tihkumaan männän varresta. Näitähän ei ole suunniteltu huollettaviksi kuten ei gessun kardaaniakaan. Moista kertakäyttö kulttuuria vastustaakseni päätin ainakin yrittää. Tein puristimen jolla sain painettua tiivistepäätä sisään ja poistin lukkorenkaan. Puristinta avaamalla musta ja haiseva öljy possahti siististi pyttyyn. Saksalaisesta nettikaupasta löytyi kulutus osat, varren liukuholkki ja tarvittavat tiivisteet sekä männänrengas. Typpiruuvin ostin malliksi ja sorvailin rosteri ruuveista muutaman lisää. Pientä lastuamista ja iskarit alkoi olla kasausta vailla valmiit. Sain apteekkarin vakuuttuneeksi että minulle voi ulkoisesta habituksestani huolimatta myydä injektio neulan, rengasliikeestä hain pari tubeles venttiiliä ja taas sorvi pyörimään. Alumiini murikasta lastusin palikan johon kiinnitin mittarin ja neulan. Öljyt sisään, typpeä perään ja palikat pyörään. Huolto osat, kaikki O renkaat, varren stefa, pölysuoja, liukuholkki ja männänrengas maksoi 30€/ iskari. Työlle en tässäkään projektissa onnistunut löytämään maksajaa. 

Hieno juttu kun on pelit ja pensselit ja amattitaitoa ja uteliaisuutta,tänä päivänä pitäisi ostaa vain aina uutta tuokin bemarin kardaani ristikoiden vaihto on helppo juttu kun on vain tietää minne viedä ja ei maksa kun murto osan siitä mitä uusi

- vtwin
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Nyt on @Luttakumi huoltanut viimeisen päälle etuiskarin! Heilahduskäsi!
Mun asvalttiseikkailijan edellinen omistaja oli ratkaissut asian laittamalla 700€ wilbersin (ja vanhan ESAn).
Toivottavasti ei ala vuotamaan pitkään aikaan. Takana vielä alkuperäinen.
Mun asvalttiseikkailijan edellinen omistaja oli ratkaissut asian laittamalla 700€ wilbersin (ja vanhan ESAn).
Toivottavasti ei ala vuotamaan pitkään aikaan. Takana vielä alkuperäinen.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Hiukkasen alakanttiin kerroin tuon iskari huollon kustannukset. Kaasutäyttöä varten hankin, 8 L/200bar mittareineen, typpipullon joka kannettiin ovelle 132,20€ hintaan..tarkoitus on kuitenkin tulevaisuudessa huoltaa iskarit hiukan useammin ja mielellään ennen kuin öljyt karkaavat ulos. Etummainen korkkasi 80 000 lukemissa ja takimmaisen vielä ehjän korjasin samalla kun kerran hommaan ryhdyin. Kovin oli mustaa öljy kummassakin pumpussa.