Teboilin moottoripyöräöljy?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

AnttiL
Pyörä: exc

Teboilin moottoripyöräöljy?

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Onko kokemusta porukalla Teboilin synteettisestä moottoripyöriin tarkoitetusta öljystä, viskositetti oli 15W 50. Hinta vain on suorastaan houkutteleva muihin synteettisiin litkuihin verrattuna, 4l itran purkki maksoi vain alle kolme kymppiä kun muut vastaavat ovat helposti 60+++ ->100e 4litraa.
antti
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Onks toi semmoinen öljy, joka toimii öljykylpykytkimessä?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Teboilin MP-öljy passaa kyllä märälle kytkimelle mutta kelpaako kotarille muu kuin Motorex? Synteettistä öljyä on montaa sorttia, halvimmat on vain pitkälle prosessoituja mineraaliöljyjä. Osittain siksikin hintahaitari on valtava.

Japanialaisiin pyöriin TB öljy on ihan OK.
Deeär

Viesti Kirjoittaja Deeär »

on ainakin mulla pelannu ihan hyvin. ja olen jo yli tuhat kilsaa ko. öljyllä ajellu..
Hesio

Viesti Kirjoittaja Hesio »

Pasi kirjoitti:kelpaako kotarille muu kuin Motorex?.
Kysytkö vitsillä?
Miksi ei kelpaisi? :shock:
Itse käytän Castrollia, koska saan sitä halvalla :wink:
Mutta myös Shellin litkuja olen käyttänyt.Pari vuotta sitten se oli vielä KTM:n suosittelema öljy.Joten miksi se Teboilin terva ei kelpaisi?
Juppe

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Oon tota tökänny XR:ään ja Ducatiin ja toimi ihan ok.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Hesio kirjoitti:Kysytkö vitsillä?
Miksi ei kelpaisi? :shock:
Kyllä siihen saatto pikkusen vitsin tynkää lipsahtaa :oops: Jossakin toisessa säikeessä sain sellasen käsityksen että kotkalle kelpaa vain paras öljy ja että paremmuuden näkee hintalapusta.
Juppe

Viesti Kirjoittaja Juppe »

No ei toikaan nyt ihan 5e/4L kannu oo jos on kyse siitä täys synteettisestä superbike nimeä kantavasta öljystä.
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Tarkoitetaankohan tässä nyt "Teboil 4T SuperBike Oil" -merkinnällä varustettua öljyä? Kaverin Bandit kulutteli öljyä ja luistatteli kytkintä ko. öljyllä. Öljymerkki vaihtui ja oireet loppuivat.

Slippery when wet. :D
404 HTTP Error File not found
Arto

Viesti Kirjoittaja Arto »

En oo vielä muita öljyjä suskaani laittanut kuin Teboilia. Viime- ja tänä kesänä olen ajellut pääasiassa 10W-40 synteettisillä Teboileilla, ja nyt viikko sitten vaihdoin tuohon 15W-50 viskositeettiin. Tuntus nyt että tuo öljyn syönti ois vähentynyt tuolla "paksummalla" öljyllä.

Kytkimen toimintakin tuntuu vähän eriltä nyt, ottaa vähän terävämmin kiinni.

Huomenna pääsee testaileen taas, kun tulee uusi Anakee takavanteelle.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kyllä siihen saatto pikkusen vitsin tynkää lipsahtaa Jossakin toisessa säikeessä sain sellasen käsityksen että kotkalle kelpaa vain paras öljy ja että paremmuuden näkee hintalapusta.
Aivan kuin Pasi hieman kettuilisi :wink: , ja kyllä, MINUN kotkalle ei kelpaa kuin paras (kallein :oops: ), muut saavat käyttää ihan mitä haluavat ja uskon jopa että ko. herrojen harrastama tapa jossa vaihdetaan öljyt useasti edullisemmilla öljyillä saattaa olla koneen kannalta parempi, lähinnä tämä oli vinkki niille jotka mahdollisesti haluavat käyttää nimenomaan moottoripyöriin suunniteltua tai siis myytyä öljyä ja jopa synteettistä ja hieman kohtuullisemmalla hinnalla mikä oli siis alle 30€/4l
Teboil 4T SuperBike Oil SAE 15W-50 API SJ, SH, SG ja JASO MA
API GL-1

4T SuperBike Oil on tarkoitettu nykyaikaisten ja tehokkaiden ilma- ja vesijäähdytteisten 4-tahtimoottoripyörien moottoreihin sekä vaihteistoihin, se sopii erinomaisesti myös hieman iäkkäämpiin moottoripyöriin. 4T SuperBike Oil soveltuu myös vaihteistoihin 2T-moottoripyörissä, joissa kampikammio ja vaihteisto ovat eri öljytilassa ja suosituksena on moottoriöljy tai API GL-1 luokan vaihteistoöljy.
Yllä oleva teksti Teboilin sivuilta!
antti
jaket
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

käsittääkseni kaikki öljyt, myös synteettiset on mineraaliöljyistä valmistettuja, ne vain on prosessoitu niin pitkälle, että voi kutsua niitä synteettisiksi. Ainoa poikkeus on ester pohjainen synteettinen, joka on kasviöljypohjainen.
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Tuota samaa oon muutaman vuoden käyttäny, eikä oo ollu ongelmia, ei kytkimen pidon, eikä muunkaan kanssa
Vastaa Viestiin