Husqvarna Te 300 2015/exc 300 "tukehtuu"/booa
Valvoja: Moderaattorit
Husqvarna Te 300 2015/exc 300 "tukehtuu"/booa
Eli 2015 vuoden Husqvarna Te 300 ajettu n.55h kadulla.
Vika ilmestyi kesken ajon, pyörä booaa isollavaihteella kiihdyttäessä, mutta jaksaa kuitenki kiertää pienellä vaihteella. Tyhjänkäynniltä kun lyö kaasun pohjaan pyörä booa kanssa ja sammuu, ihan kuin tukehtuisi bensaan.
Olen itse puhdistanut kaasuttimen, ilmanputsarin ja vaihtanut tulpan. Pahoittelen sekavaa selitystä, en oikein osaa kuvailla tarkalleen vikaa. Lisäkysymyksiä saa esittää ja toivonkin että saataisiin pyörä takaisin ajoon.
-Henrik
Vika ilmestyi kesken ajon, pyörä booaa isollavaihteella kiihdyttäessä, mutta jaksaa kuitenki kiertää pienellä vaihteella. Tyhjänkäynniltä kun lyö kaasun pohjaan pyörä booa kanssa ja sammuu, ihan kuin tukehtuisi bensaan.
Olen itse puhdistanut kaasuttimen, ilmanputsarin ja vaihtanut tulpan. Pahoittelen sekavaa selitystä, en oikein osaa kuvailla tarkalleen vikaa. Lisäkysymyksiä saa esittää ja toivonkin että saataisiin pyörä takaisin ajoon.
-Henrik
Re: Husqvarna Te 300 2015/exc 300 "tukehtuu"/booa
https://youtu.be/zf0K9szrA_U
Tässä vielä video, eli tyhjänkäynniltä booaa ja sammuu jos taas kierokksia on alla kiertää normaalisti loppuun asti
Tässä vielä video, eli tyhjänkäynniltä booaa ja sammuu jos taas kierokksia on alla kiertää normaalisti loppuun asti
Minä arvasin pikemminkin päinvastoin. Eli laihalla kävisi, myös tukos suuttimissa voisi olla tai Koho jumissa
Viimeksi muokannut AnttiL, Ti Elo 16, 2016 10:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
antti
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Bensahana tukossa ...
Vika ilmesty siis kesken ajon ja on toiminut sitä ennen täysin normaalisti, kaasari ja suuttimet on putsattu sekä ultraäänipesty.AnttiL kirjoitti:Minä arvasin pikemminkin päinvastoin. Eli laihalla kävisi, myös tukos suuttimissa voisi olla tai Koho jumissa
Re: Husqvarna Te 300 2015/exc 300
Tarkistan tämän kun kerkeän, aikasemmin kokeiltiin myös varatankilla eikä se vaikuttanut ainakaan mitään?kimmokekki kirjoitti:Bensahana tukossa ...
No, älä kuitenkaan ajele ennen kuin saat vian selville, oire on laihalla käymiseen tasan sopiva ja kone palaa jos ajelee.
Imuvuoto tietty voi ola myös?
Imuvuoto tietty voi ola myös?
antti
[quote="AnttiL"]No, älä kuitenkaan ajele ennen kuin saat vian selville, oire on laihalla käymiseen tasan sopiva ja kone palaa jos ajelee.
Imuvuoto tietty voi ola myös?[/quote
Joo katselen tänään sen imuvuodon. Mites jos läpät raottaa tai ovat hajalla? Millaisia oireita se aiheuttaa
Imuvuoto tietty voi ola myös?[/quote
Joo katselen tänään sen imuvuodon. Mites jos läpät raottaa tai ovat hajalla? Millaisia oireita se aiheuttaa
vaikea uskoa, että jokin olisi noilla tunneilla rikki. En usko, että vika on läpissä. Jos kaasutin on putsattu, niin roskatukokset voi jättää laskuista.
Eihän saa ilmaa mistään kumikurkusta? Kurkku on varmasti noin uudessa pelissä ehjä, mutta onko kunnolla paikallaan ja klemmari kiinni, ettei saa lisäilmaa sieltä? Laihalla tuo tosiaa kuulostaisi olevan.
edittiä: Antilla olikin samoja arvailuja tuossa yllä...
Eihän saa ilmaa mistään kumikurkusta? Kurkku on varmasti noin uudessa pelissä ehjä, mutta onko kunnolla paikallaan ja klemmari kiinni, ettei saa lisäilmaa sieltä? Laihalla tuo tosiaa kuulostaisi olevan.
edittiä: Antilla olikin samoja arvailuja tuossa yllä...
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Laihaanhan nuo oireet viittaa, vaan huono kontakti puolan/tulpanjohdon tai tulpanjohdon/hatun välissä osaa oireilla aika samalla lailla. Kipinä tulee pienellä kuormalla mutta kun palopaine ja sitä kautta seoksen läpilyöntivastus kasvaa, ei kipinää enää tulekkaan.
Nimim: joskus penkonut mopon bensapuolta puoli päivää ennekuin onnistuin kevyesti tönäisemään tulpanjohtoa ja se irtosi hatusta
Nimim: joskus penkonut mopon bensapuolta puoli päivää ennekuin onnistuin kevyesti tönäisemään tulpanjohtoa ja se irtosi hatusta
Elikkäs tarkistin tulpanhatun, imukaulan sekä kohon kaikki kunnossa. Tyhjänkäynnillä pyörä ei pysy ollenkaan vaan sammuu jos päästää sinne lisäksi imuäänet mitkä tulevat putsarista ovat selvästi normaalia kovemmat?
-
kuuraparta
- Pyörä: KTM
No sittenpä kannattaa tarkistaa läpät seuraavaksi. Toimiiko samoin jos irroittaa ilman putsarin?
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Jos olis läpissä vikaa niin pitäisi ajaa bensaa rajusti putsariin päin ... Paas tyhjäkäynnille ja suihkuta brake cleaneria tai jotain vastaavaa sylinterin ala tiivisteeseen ! Onko vaikutusta lainkaan ?? Magneetonkoppa kannattaa myöskin käyttää auki ja tutkia stefa vian mahdollisuus
Stefan olen kattonut jo ja se oli täysin kunnossa, pitää viellä tota sylinterin alatiivistettä kokeilla. Sen jälkeen alkaa olemaan aika epätoivosta. Itselläni kun ei ole kokemusta hirveästi näistä hommista.
Mulla oli joskus kampiakselin päästä kiila rikki ja magneetto oli millin osia sivussa. Oli erittäin mystisiä käyntihäiriöitä.
Tarkasta varuiksi, että pulssianturi on kiinni ja staattori puhdas ja kuiva. Bensansaantiongelmalta tuo saattaisi vaikuttaa, mutta tsekata kannattaa kipinäkin kumminkin.
Tarkasta varuiksi, että pulssianturi on kiinni ja staattori puhdas ja kuiva. Bensansaantiongelmalta tuo saattaisi vaikuttaa, mutta tsekata kannattaa kipinäkin kumminkin.