KTM 450 EXC 2005 Mittariston ropleema

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

kokakolaolli
Pyörä: KTM 450 EXC

KTM 450 EXC 2005 Mittariston ropleema

Viesti Kirjoittaja kokakolaolli »

Terve.

Eli ostikon mukaisessa laitoksessa mittarin kanssa ongelmia. Tarkoituksena kalibroida moto vanteille mittari. Tiedän miten tämä tulee tehdä, mutta en kertakaikkiaan saa modea vaihtumaan. :( Kaikkia nappeja on yritetty painella nopeasti ja pidetty pohjassa muutamia sekuntteja.

Onko mahdollista että patteri niin lopussa? Nollautuuko tunnit jos sen ottaa pois? Muita hyviä ehdotuksia?
jykä
Pyörä: 250 exc-f

Re: KTM 450 EXC 2005 Mittariston ropleema

Viesti Kirjoittaja jykä »

Moro, patterin voi vaihtaa ei nollaa mitään. Mittarin takaa liitin vaan pois ja kokeilee. Itekin joskus tuskailin kalibroinnin kans :oops:
kokakolaolli
Pyörä: KTM 450 EXC

Viesti Kirjoittaja kokakolaolli »

Joo oli menny mittarin sisältä ne mikrokytkimet särki. 8) Meisselin nokalla sain kalibroitua.
venttiili
Pyörä: Ktm exc

Viesti Kirjoittaja venttiili »

Minun -13 mallin exc 125 meni mittari sököksi, kosteutta pääsi kannen alle ja mittari ei enää toimi kunnolla. Ostin käytetyn mittarin, jossa tunteja on 90 h vähemmän kuin vanhassa. Pitäisi saada liitettyä ulkoinen akku mittariin, että voisi kerryttää siihen saman määrän tunteja kun vanhassa mittarissa oli. Pyörässä ei ole akkua, eikä viitsi tyhjäkäynnillä käyttää konetta.
Tietääkö kukaan kuinka ulkopuolisen akun sähkö kytketään kiinni mittariston 3-napaiseen liittimeen että valo siihen mittariin syttyy. Minulla siihen mittariin menee pun/kelt-johto, johon pyörän käydessä tulee n. 14v, lisäksi on kaksi muuta johtoa muistaakseni musta ja ruskea. Miten liittää + ja - siihen mittariston virtaliittimeen ? Ajattelin kysyä ennen kuin vahinko tapahtuu :shock:
janne.laitinen.5

Viesti Kirjoittaja janne.laitinen.5 »

venttiili kirjoitti:Minun -13 mallin exc 125 meni mittari sököksi, kosteutta pääsi kannen alle ja mittari ei enää toimi kunnolla. Ostin käytetyn mittarin, jossa tunteja on 90 h vähemmän kuin vanhassa. Pitäisi saada liitettyä ulkoinen akku mittariin, että voisi kerryttää siihen saman määrän tunteja kun vanhassa mittarissa oli. Pyörässä ei ole akkua, eikä viitsi tyhjäkäynnillä käyttää konetta.
Tietääkö kukaan kuinka ulkopuolisen akun sähkö kytketään kiinni mittariston 3-napaiseen liittimeen että valo siihen mittariin syttyy. Minulla siihen mittariin menee pun/kelt-johto, johon pyörän käydessä tulee n. 14v, lisäksi on kaksi muuta johtoa muistaakseni musta ja ruskea. Miten liittää + ja - siihen mittariston virtaliittimeen ? Ajattelin kysyä ennen kuin vahinko tapahtuu :shock:
Ei mulla ainakaan rullaa edes tunnit jos vaan tyhjäkäynnillä pitää ja pyörä ei liiku. Pyörä on kyllä 530 08 exc, että en tiiä onko sama mittari edes. Joku oli pyöritelly poralla, jäätelötikulla ja magneetilla mittarin anturin lähellä. Säätäny vaan vauhdin sopivaksi että kilometrit vastaa aikaa. Oli jättäny talliin huutamaan sen reiluksi viikoksi, mutta sullahan ei tarvis pyöriä kuin reilu 2 päivää :D. Googlella löytyy tarkemmin miten se oli sen tehny
Vastaa Viestiin