suzuki dr 600 kierrokset jää päälle
Valvoja: Moderaattorit
suzuki dr 600 kierrokset jää päälle
olisi tommonen tohtori missä jää kierrokset päälle ja tulppa mustuu, mistä voisi johtua? kuminen imukaula vaihdettu juuri. ostin isomman tyhjäkäynti suuttimen mutta ei vaikutusta. kylmänä käy suhkot normaalisti mutta kuumana muuttuu, kierrokset jää neljään tonniin ja voi yhtäkkiä sitten laskee ja pyörä sammuu.
Re: suzuki dr 600 kierrokset jää päälle
löytyiskö täältä vinkkejä/apuja viewtopic.php?f=6&t=21776&hilit=suzuki+dr+600
Ilmeisesti kansiremppaa tiedos mitä nyt luin tota. Koitin niin tehdä että tiivistin tulpan reijän ja laitoin ilmapillillä ilmaa reikään ja niin että pakoventtiilit oli kiinni, ilmaa tuli vaimentimen päästä? Keinuvipu oli niin ettei pitäisi kantaa.
tm40 lopetti omituiset käyntijutut kuin seinään.
saattaa 200tkm ajettu vm38ss olla jo hieman väljistynyt.
mulla vois olla edullisesti rempattu kansi ja 2tkm ajettu tm40
toki tulee koko loppu pyörä kaikkineen mukaan.
eli 12tkm sit rempattu kone jne.
saattaa 200tkm ajettu vm38ss olla jo hieman väljistynyt.
mulla vois olla edullisesti rempattu kansi ja 2tkm ajettu tm40
toki tulee koko loppu pyörä kaikkineen mukaan.
eli 12tkm sit rempattu kone jne.
Laitoin nyt isomman tyhjäkäynti suuttimen ja seos ruuvia 2-2.5 kierrosta auki, käynti muuttu paremmaksi mutta tyhjäkäynnillä paukuttaa putkes? Kuitenki sitten välis jää kierrokset päälle ja voi hiljalleen laskee itekseen.
katoin nytten pakoaukosta että toinen pakoventtiili kantaa joten pitäis irrottaa kansi. mistä sais ohjeet kannen irroittamiseen?
mikä tämä sivu on kun sen pitäisi näköjään ladata?
dropbox sivu jossa on worshop manual peedeeäffänä.suzuki88 kirjoitti:mikä tämä sivu on kun sen pitäisi näköjään ladata?
toki jos ei kelpaa ni otan huomenna pois kuleksimasta.
jaha, kiitoksia tämä tuli tarpeeseen!
tuossa nyt on toki ohjetta muuhunkin kuin pelkkään kannen irroitukseen.suzuki88 kirjoitti:jaha, kiitoksia tämä tuli tarpeeseen!
Mistä lähtien venttiili välys on pakoaukon kautta mitattu?suzuki88 kirjoitti:katoin nytten pakoaukosta että toinen pakoventtiili kantaa joten pitäis irrottaa kansi. mistä sais ohjeet kannen irroittamiseen?
Nimim. yli 30v katsonut venttiilin yläpäästä.
Kannen irroitus aika samanlainen olipa sen alla mäntiä yhdestä kuuteen..
Etsit ajoitusmerkit kuukkelilla kuvahakua suzuki dr 600 cam timing mark
Opit ymmärtämään ajoitusmerkit ja senjälkeen pultteja auki ja kansi pöydälle.
Itse ehkä säätäisin venttiili välykset kohdalleen ja painetta pyttyyn (ohivuoto mittaus)
Siinä alkaisi kuulemaan vuotaako painetta venttiilien/männän ohi.
Saattaa jopa aukaisulta säästyä jos venat ei ole palanut tai muuten ottanut itseensä.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
-
Patukka
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
suzuki88 kirjoitti:katoin nytten pakoaukosta että toinen pakoventtiili kantaa joten pitäis irrottaa kansi. mistä sais ohjeet kannen irroittamiseen?
Venttiilivälykset tarkastetaan venttiilivarren yläpään ja nokka-akselin / keinuvivun välistä. Siellä saattaa sitten olla paininkuppia sun muuta tilpehööriä joiden tarkoitus on syytä tietää ennenkuin ryhtyy työhön. Ei pahalla enkä moittiakseni, kaikki ovat olleet aloittelijoita joskus, mutta jos tietosi moottoreista ja moottori-opista ovat sillä tasolla jonka kirjoituksistasi voi päätellä, etsi kaveriksesi joku jolla on vähintäänkin perusasiat mootorikorjauksista hallussa. Ei muuten, mutta jos ryhtyy innolla työhön jota ei osaa, eikä opastusta ole saatavilla voi tulla kalliita ja joskus korjaamattomiakin vahinkoja. Tästä on aivan omakohtaisia kokemuksia - yli 45 vuoden takaa, kun sain ensimmäisen moponi
- Jokke Espoosta
- Pyörä: Poljettava
Haynesilla pääsee pitkälle ja kysyä kannattaa aina, tälläkin foorumilla on itse kukin kysellyt toisille itsestäänselviä asioita. Kyllä työ tekijäänsä neuvoo kun vaan malttaa lukea ohjeita ja selvitellä. Itsellä nyt moottoritekniikka on kohtalaisesti hallussa, mutta monta muuta huoltohommaa olen tehnyt Haynesin korjausmanuaalin ja Googlettamalla löytyvien ohjeiden perusteella ilman mitään ennakko-osaamista. Jos ei suomeksi löydy ohjeita niin englanniksi usein jos vaan brittien kieli yhtään sujuu.
Mahtoiko tässä tapauksessa nyt olla niinkin vähäisestä virheestä kyse kuin että pakoventtiilin tarkastusaukkoa olisi vahingossa sanottu pakoaukoksi? Siitä olen kyllä muutenkin samaa mieltä että jos vaan kaveripiiristä tai suvusta tms löytyy joku kokeneempi avuksi niin yleensä helpottaa hommia ja oppii itse tehokkaimmin. Montaa hommaa olen ollut tekemässä oppipoikana ja aika montaa myös opettamassa vähemmän kokeneille, yleensä kumpikin on ihan mukavaa. Tulee samalla kuulumiset vaihdettua.
Mahtoiko tässä tapauksessa nyt olla niinkin vähäisestä virheestä kyse kuin että pakoventtiilin tarkastusaukkoa olisi vahingossa sanottu pakoaukoksi? Siitä olen kyllä muutenkin samaa mieltä että jos vaan kaveripiiristä tai suvusta tms löytyy joku kokeneempi avuksi niin yleensä helpottaa hommia ja oppii itse tehokkaimmin. Montaa hommaa olen ollut tekemässä oppipoikana ja aika montaa myös opettamassa vähemmän kokeneille, yleensä kumpikin on ihan mukavaa. Tulee samalla kuulumiset vaihdettua.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Hmm joo. Siis osaan säätää venttiilit tulkin avulla ei ole outoa hommaa. Otin venakopan pois kun ei säätäminen auttanut sitten koitin painella sormella pakopuolen venttiiliä, toisen painamiseen tarvi voimaa ja toiseen tarvi koskee niin että painu alas. Sitte otin pakosarjan pois ja katoin pakoaukkoon missä ny ilmeisesti näkyy venttili varsi, painoon sitä venttiiliä alas mikä tuntu löysältä ja katoin sinne aukkoon, kun painoin aukossa oleva varsi liikku eli ilmeisesti on pakoventtiili. Toinen pakoventtiili oli omassa kupissaan mutta toisessa oli rakoa. En varmaan osaa selittää mutta voin ottaa kuvaa.