1200gs -08 ja abs poisto?
Valvoja: Moderaattorit
-
gaz169
- Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
1200gs -08 ja abs poisto?
Saako kuinka helposti poistettua? Siis takaa, eessä tuo ei niin haittaa.
Re: 1200gs -08 ja abs poisto?
Ohjekirjassa on tämä neuvottu. Käynnistäessä piti joatakin nappulaa painella, nyt ei ole kirja mukana niin en pääse tarkemmin neuvomaan.
-
gaz169
AHAA , pitäiskö ohjekirjaan tutustua? Eihän sitä suomalainen mies yleensä tee, kattelin joskus kyllä kuvat.
Heh, nappulastahan ne menee kokonaan pois päältä seuraavaan käynnistykseen asti.
Jos taas haluaa poistaa ABSin pysyvästi takaa, niin jarrusylinteriltä vaan letku suoraan jarrusatulalle ja tulppaa sen letkun mikä tulee/menee ABS yksikölle.
Jos taas haluaa poistaa ABSin pysyvästi takaa, niin jarrusylinteriltä vaan letku suoraan jarrusatulalle ja tulppaa sen letkun mikä tulee/menee ABS yksikölle.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
gaz169
Hyvä näinhän teenkin, sitähän muutenkin saa näpelöihtee nappuloita käynnistyksen jälkeen ninku toi luistonestoki menee aina sammuttaessa päälle vai saako senki jotenki muutettua?juvander kirjoitti:Heh, nappulastahan ne menee kokonaan pois päältä seuraavaan käynnistykseen asti.
Tuolla etelämpänä näitä myydään ilman abseja, kun niillä ei ole pyörässä
muuta tarkoitusta, kuin myyntimiehelle juttuaihetta ja kansa uskoo.
Itselläni neljäs pyörä abseilla ja ei ole ollut muuta hyötyä kuin pyörän
hinta on korkeampi. (uutena)
Liukkaalla ja hiekalla abseilla ei tee mitään ja asvaltillakin on parempi ettei
se toimi, pitenee vaan jarrutusmatka.
Itselläni neljäs pyörä abseilla ja ei ole ollut muuta hyötyä kuin pyörän
hinta on korkeampi. (uutena)
Liukkaalla ja hiekalla abseilla ei tee mitään ja asvaltillakin on parempi ettei
R 1200 GS
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Liukkaalla ja hiekalla abseilla ei tee mitään
Olisi kiva kuulla perustelut tähän,että miksi näin on.
Olisi kiva kuulla perustelut tähän,että miksi näin on.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
No turvallisuussyistä tehdas on laittanut absien poisto mahdollisuuden,
eli jos joku loukkaa itsensa ei voida syyttää, miksi et kytkenyt absia irti.
No tuohon kysymykseen on vastaus, jarrutusmatka joissain tilanteissa
voi venyä vaarallisen pitkäksi.
Itse olen kerran meren rantatöyräältä alas ajaessa ollut menossa ahdin
valtakuntaan.
Autoissa abs toimii liukkaalla jarrutettaessa siten että ohjaus toimii jarrutettaessa
jotenkuten ja siihen se on mielestäni kehitetty.
Olisi mukava kuulla HEMULIN eli Marko Hemmilän kommenttia asiaan, koska voihan
olla että minä olen täysin väärässä, hänellä ainakin riittää ajokokemusta eri oloissa.
Voi olla etten minä osaa käyttää / hyödyntää niitä oikein, kun ei ole kuin n. 70tkm
abseilla.
eli jos joku loukkaa itsensa ei voida syyttää, miksi et kytkenyt absia irti.
No tuohon kysymykseen on vastaus, jarrutusmatka joissain tilanteissa
voi venyä vaarallisen pitkäksi.
Itse olen kerran meren rantatöyräältä alas ajaessa ollut menossa ahdin
valtakuntaan.
Autoissa abs toimii liukkaalla jarrutettaessa siten että ohjaus toimii jarrutettaessa
jotenkuten ja siihen se on mielestäni kehitetty.
Olisi mukava kuulla HEMULIN eli Marko Hemmilän kommenttia asiaan, koska voihan
olla että minä olen täysin väärässä, hänellä ainakin riittää ajokokemusta eri oloissa.
Voi olla etten minä osaa käyttää / hyödyntää niitä oikein, kun ei ole kuin n. 70tkm
abseilla.
R 1200 GS
Kyllä nuo absit ainakin minulla on toiminut ihan loistavasti, viime kesänäkin oli yksi jarrutus + väistö pikitiellä yli 100km/h vauhdista mistä en varmasti olisi ilman kaatumista selvinnyt ilman abseja. Hienosti rallatti sekä etu että takapää jarrutuksen ja väistön aikana.
En yleensä ota abseja pois päältä lainkaan, edes hiekkateillä. Pari haasteellista alamäkeä on ollut joissa olen nuo ottanut pois ja silloinkin vauhti vain kasvoi vaikka jarruttelin *sopivasti* sen minkä uskalsi. Yksi kerta oli Romaniassa, Youtubessa taitaa olla videokin tästä.
Se miten itse jarruttelen hiekalla on että sekä etu että takajarruun pyrin pistämään samaa voimaa eli pitämään manuaalisesti renkaiden pyörintänopeuden samana. Tällöin pyörä jarruttaa tehokkaasti ilman että abs puuttuu peliin ja vauhti hidastuu enemmän kuin että jarruttaisi eri voimalla renkaiden välillä.
Tietysti äkkitilanteissa tuo ei toimi, mutta siinä ei taas toimi mikään jos hiekalla isolla pyörällä yrittää pysäyttää nopeasti.
Ei isolla gessulla tehdä samanlaisia temppuja kuin pienellä kottaraisella, oli sitten abseja tai ei.
Niin, ja absillisia kilometrejä GSA:lla takana 115tkm ja LT:llä 86tkm.
En yleensä ota abseja pois päältä lainkaan, edes hiekkateillä. Pari haasteellista alamäkeä on ollut joissa olen nuo ottanut pois ja silloinkin vauhti vain kasvoi vaikka jarruttelin *sopivasti* sen minkä uskalsi. Yksi kerta oli Romaniassa, Youtubessa taitaa olla videokin tästä.
Se miten itse jarruttelen hiekalla on että sekä etu että takajarruun pyrin pistämään samaa voimaa eli pitämään manuaalisesti renkaiden pyörintänopeuden samana. Tällöin pyörä jarruttaa tehokkaasti ilman että abs puuttuu peliin ja vauhti hidastuu enemmän kuin että jarruttaisi eri voimalla renkaiden välillä.
Tietysti äkkitilanteissa tuo ei toimi, mutta siinä ei taas toimi mikään jos hiekalla isolla pyörällä yrittää pysäyttää nopeasti.
Ei isolla gessulla tehdä samanlaisia temppuja kuin pienellä kottaraisella, oli sitten abseja tai ei.
Niin, ja absillisia kilometrejä GSA:lla takana 115tkm ja LT:llä 86tkm.
https://www.juvander.me/ilpo
PJH kirjoitti:Tuolla etelämpänä näitä myydään ilman abseja, kun niillä ei ole pyörässä
Tämän täytyy olla trolli
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Näinhän se on. Apsit vaan hankaloittaa pyörän kaatamista hätätilanteessa. Kaikki tosimiehethän kaataa pyörän aina, jos on hätä. Niin se pysähtyy ihan hetkessä toisin kuin apseilla pystyssä jarrutellen.PJH kirjoitti:Liukkaalla ja hiekalla abseilla ei tee mitään ja asvaltillakin on parempi ettei
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Salon seudulta löytyy R1150 gs ilman abseja Italiasta cycle world tuonut ja itse tein kauppaaAyrtono kirjoitti:PJH kirjoitti:Tuolla etelämpänä näitä myydään ilman abseja, kun niillä ei ole pyörässä
Tämän täytyy olla trolliEi ole vähään aikaan nähnytkään vastaavaa "mielipidettä"
ennen nykysen gessun ostamista 1200 gs adventuresta ilman apseja eteläaftikasta oli pyörä tuotu.
No, mielipide ja fakta on aika eri asia
Eli kyllä näitä ostetaan ilman abseja, mutta kuten sanoin voin olla käytön suhteen väärässä ja kunkku
ja juvander antoivat kokemuksen äänen puhua.
Mukava olisi kuulla vielä marko hemmilän kommentti, niin eiköhän olisi aika arvovaltainen raati
ottanut kantaa abseihin.
R 1200 GS
-
carpenter
- Pyörä: BMW r1200gsa
oma pyörä on -06 gsa ja siinä on tuo sähkötehosteinen abs mikä on mukava kun se vain toimisi edellisellä omistajalla oli ongelmia sen kans ja niin on minullakin pyörän mukana tuli kaksi rikkinäistä abs modulatoria ja kolmas on pyörässä kiinni jarrut toimii vähän miten sattuu, tallissa on varattuna uudet levyt+palat sekä absittomman pyörän ecu+johtosarja+muut hilppeet jotka menee pyörään paikoilleen kun vain ehdin vaihtaa osat
Joo, no bmw tehdas luopui niistä 07- jälkeen, kyllä ne tehokkaat jarrut on, mutta
kun se servo saa ohjauksen jarruvalokatkaisijasta niin on aika turvallisuusriski, jonka
totesi saksalainen moottorilehden toimitsija koeajossa, kun ajoi lepikossa sen jarru-
valokytkimen rikki ja jarrut hävisi.
Eli bmw-tehdas hylkäsi tuon servojarrun.
Lisäksi sen abs-yksikön / jarrunesteiden vaihto on hieman vaativampi kuin noissa
normaaleissa abs-jarrupiireissä.
Vielä palatakseni edellisiin keskusteluihin, jossa abs-jarruja niin kovin kehuttiin,
olen miettinyt noita enska- ja motogross kilpapyöriä, joissa on varmaan huippu
nykyaikaisia abseja ja varmaan siellä kilpailuissa mennään kuin kiskoilla ja pystyy
helposti väistämäänn, tai onkohan ne pyörät kotoisin etelämmästa, mene ja tiedä
minä en tiedä....
kun se servo saa ohjauksen jarruvalokatkaisijasta niin on aika turvallisuusriski, jonka
totesi saksalainen moottorilehden toimitsija koeajossa, kun ajoi lepikossa sen jarru-
valokytkimen rikki ja jarrut hävisi.
Eli bmw-tehdas hylkäsi tuon servojarrun.
Lisäksi sen abs-yksikön / jarrunesteiden vaihto on hieman vaativampi kuin noissa
normaaleissa abs-jarrupiireissä.
Vielä palatakseni edellisiin keskusteluihin, jossa abs-jarruja niin kovin kehuttiin,
olen miettinyt noita enska- ja motogross kilpapyöriä, joissa on varmaan huippu
nykyaikaisia abseja ja varmaan siellä kilpailuissa mennään kuin kiskoilla ja pystyy
helposti väistämäänn, tai onkohan ne pyörät kotoisin etelämmästa, mene ja tiedä
minä en tiedä....
Viimeksi muokannut PJH, Ma Heinä 20, 2015 8:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R 1200 GS
Viime talvena ABS:t pelastivat yhdeltä kolarilta, kun auto tuli kolmion takaa eteen. Soralla taas on mukavaa, kun saa tarvittaessa runtata mopon etujarrulla pysähdyksiin.