KTM 990SD -07 ja lämpömittari sekoilee
Valvoja: Moderaattorit
KTM 990SD -07 ja lämpömittari sekoilee
Eli tuolla LC8 ja Tuneecu-osastolla jo asiaa vähän tiedustelin mutta laitetaan tämä nyt omaksi aiheeksi. Eli kartan muuttamisen jälkeen siinä vartin totutusajossa tuli esille semmonen pikkujuttu että flektihän olikin sitten jumissa. Siellä oli jonkin verran ruostekuraa moottorin sisällä ja toinen laakeri oli melkein jo hirttänyt kiinni. Jokatapauksessa tämän prosessin aikana tuo mittaristo alkoi kummailemaan siten että lämpöpalkit alkavat vilkkua pian virtojen päälle laittamisen jälkeen ja lämpöjen varoitusvalo palaa koko ajan. Itse tulin siihen tulokseen että kun tuo flekti on ollut jumissa niin virrat on varmaan olleet melko suuret jossain vaiheessa kun se on siinä paikallaan käydessä yrittänyt pyörittää sitä propellia. Flektin sulake oli toki palanut jossain kohtaa ja vielä pari kertaa udestaankin kun asiaa tutkin ja selvittelin. Eli osaako joku sanoa onko tuo mittaristo nyt vaihtokunnossa vai mistä tuota vikaa lähtisi etsimään?
"Tuntemattomat ovat Herran tiet"
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Re: KTM 990SD -07 ja lämpömittari sekoilee
Mä ainakin kattoisin koko matkalta missä menee noi flektin johdot ettei oo tapahtunut mitään sulamisia. Ootko käyttäny anturin johtoo irti että mitä mittari sitten sanoo?
Tuo flektin johto näytti olevan kuosissa mitä sitä sain seurattua. Viittaat ilmeisesti varsinaiseen lämpöanturiin ei siihen flektin katkaisija-anturiin joka on syylärissä. Onkos se muuten tuo lämpötila-anturi siinä takimmaisen pytyn vasemmalla puolella, tulikohan siihen kolme johtoa? Eikös sä näissäkin ole kuitenkin kaksi erillistä toisistaan riippumatonta piiriä tuolle flektille ja varsinaiselle lämpötilalle omansa. Ei ole sähkökaaviota toistaiseksi käytettävissä.
Lämpötila-anturista mitattu arvot ja kotarin ohjeen mukaisiA tuntuivat kuumana ja jäähtyneenä tuntuivat olevan. Kun ottaa liittimen irti syttyy ruiskun valo. Luin nyt sitten pakon edessä vähän salaa ohjekirjaakin niin normaalistihin tuo palkkien välkkyminen ja valon palaminen indikoi ylikuumenemista. Nyt se tila on vaan jäänyt jotenkin päälle. Voikohan tuolla kartan vaihdolla olla mitään yhteyttä tähän. Mielestäni kyllä kun kartat oli ajettu ei tätä ilmiötä heti tullut ja varmasti kiehumispisteessäkin on käyty kun flekti ei kerran pyörinyt. Höyryä ei kyllä noussut joten aivan sinne asti ei päästy.
Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Jotenki tuttu tilanne. Aina kun meen marmoritiskille hakemaan autoonkin varaosia niin ei kuulemma oo koskaan ennen menny keltään. Osaiskohan joku neuvoa edes paikan josta löytyis kytkentäkaavioita isoihin kotareihin?
-
Larsanjus
- Pyörä: 950 Adv -04
Kurapyörä gmailissa on korjausopas, jossa on kuvat tarjolla.
Kiitoksia paljon. Meinaa taas välillä usko loppua.
Eli siis elvytetty flekti on nyt paikalla. Kuinka kauan tarkalleen kestää ennenkuin "over temp" on saavutettu? Oletko testannut lähte kylmällä koneella ja nostaa nopeuden yli 80, jäähdyttääkö silloin? Jos flekti ahistaa vähänkään että oikeaa pyörimisnopeutta ei saavuteta niin 10min paikallaan on tarpeeksi "over temp" tilaan.
Eli tilanne on se että kun laitat virrat päälle ja odotat noin pari minuuttia niin alkaa välkyttää ylikuumenemista ilman että kone on edes käynnissä. Tuneecu näyttää kyllä moottorin lämpöjä eculta ja ihan normaalit tuntuvat olevan eli ecun ja mittarin väliin tai pelkkään mittariin tuo tuntuu kohdentuvan.