Pyörä on honda xl600r vm87 siihen on nyt vaihdettu uusi rickyn staattori, kellermanin dikitaalinen vilkkurele, ledivilkut, uusi akku ja koko johtosarja.
siinä on 2 vikaa mistä ei ole hajuakaan mikä aiheuttaa. tähän mennessä on tarkistettu ettei mikään + mene maihin ja - ei mee plussaan lisäksi jokainen johto menee sinne minne kuuluu ja on ehjiä myöskin. Latausjännite mitattu akusta 14.3
vika nro1 ajovalot eivät pala.
tässähän on vaihtovirtatoimiset ajovalot joista nyt on testattu johtojen ehjyys ja valokelan vastus mikä oli 0.5 ohmia eli menee ohje arvoon silti valot ei pala edes himmeästi.
ehdotettuja toimenpiteitä oli mitata reguloitu ja reguloimaton jännite ja mun mielestä sieltä tuli 0.2v mikä ei tietenkään voi pitää paikkaansa tai sit jossain on vika ja jos jossain on vikaa sit ni missä ja mitä
vika nro 2 on vähän mystisempi vilkut alkaa välkkymään kun antaa kaasua. alkaa noin 2400rpm kohdalla ja vilkunta kiihtyy kierrosten noustessa. jokainen vilkku edestä ja takaa ja molemmat puolet välkkyy samaa tahtia. vilkun ollessa pois kytkettynä. toimii normaalisti moottorin ollessa pois päältä ja tyhjäkäynnillä. siitä on testattu nyt vilkun katkasijan toiminta ja latausjännite joka pysyy tasaisena. katkaisijakin toimii normaalisti.
Tähän oli ehdotettu että siirtää vilkkureleen plus puolen suoraan akkuun. kokeilee toisella releellä ja ite kokeilisin irrottaa viel varashälyttimen vilkunjohdot mut en osaa selittää mikä vois aiheuttaa. lisäksi lisäideat on tervetulleita. yks mitä ite tulin myös ajatelleeksi ni voiko kierrosmittarin pulssijohto aiheuttaa häiriötä niin paljon että vilkut vilkkuu
ja sit olis vielä bonus kysymys. mun uuden staattorin sytytyspuolen ohmimäärä on aika alhanen 149 ja ite sytytyspuolan maan ja plussan väli on pielessä. kipinä on mun mielestä aika heikko joten onko kellään mitään tietoa noista mitä ne ohmit sais olla että toimii vielä
toivotaan että joku osaa auttaa tai edes anta uusia ideoita vian etsintään