Tilanne on hieman erikoinen. Asun Vietnamissa. Siellä Suomessa kyllä ajan paljon, mutta täällä vasta pari pikku reissua. On muuten ehkä parhaita maita kurapyöräilijöille: Vietnam, Laos, Kampusea...kuuluista Ho Chi Minh trial.
Ok, mutta Vietnamissa suurin sallittu mopon kuutiotilavuus on 175cc. Isompiinkin saa ajaoluvan, mutta on hankalaa ja siitä rahastetaan kohtuuttomasti.
Mulla on nyt edessä enskan osto, joita täällä ei ole paljoa tarjolla. Nyt teille sitten oleellinen kysymys: koska pyörä tulee olemaan pienikokoinen, niin pitäisikö sen olla nelitahti vai kaksitahti. Kaksitahtisessa kun olisi tehoja enemmän. Yleinen nopeusrajoitus mopolle on 60km tunnissa täällä, eikä paljon kovempaa voisikaan missään ajaa. Ho Chi Minhissä on 6 miljoonaa mopoa kadulla.
Valtateillä poliiseja ja pikkutiet sateella kuravelliä, kuivalla kelillä kuoppia täynnä. Kaikesta huolimatta olosuhteet pyöräilyyn ovat mahtavat: meren rantaa 1500 km, vuoristoja, viidakoita.
Tarkoituksena on tehdä sellainen 4000-5000km:n reissu, noita huonoimpia teitä, kiikarissa on nyt Yamaha DT 175 kaksitahti, mutta onko mitään järkeä ostaa kaksitahtista, pitäisikö olla nelitahti.
Olen enemmän kuin kiitollinen hyvistä neuvoista ja kommenteista!
Terveiset Vietnamista
Ari
Neuvoja ystävät hyvät kaksitahti/nelitahti
Valvoja: Moderaattorit
Re: Neuvoja ystävät hyvät kaksitahti/nelitahti
Yamahan laatu & 2-tahtisen simppeli tekniikka, suosittelen!
jos bensaa saa hyvin ja halvalla, niin menee se 2tahtisellakin.
Ainoa vika noissa on korkea kulutus ja öljynkärytys.
Toisaalta jos tiet on kovin hitaita, niin nelarillakin pääsee, kun ei sitä tehoa sitten paljoa tarvitse.
itse ostaisin nelarin.
Ainoa vika noissa on korkea kulutus ja öljynkärytys.
Toisaalta jos tiet on kovin hitaita, niin nelarillakin pääsee, kun ei sitä tehoa sitten paljoa tarvitse.
itse ostaisin nelarin.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Sama keskustelu löytyy tuolta: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 34#p314734
Kylätason kurapyöräilijä.