Bimmeriin osia suoraan saksasta?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Sartre
Pyörä: BMW F650 GS Dakar

Bimmeriin osia suoraan saksasta?

Viesti Kirjoittaja Sartre »

Mitta tuli niin sanotusti täyteen kun asioin edellisen kerran paikallisessa bimmeriliikkeessä varaosia hakemassa. Kolme kertaa olen tiskillä käynyt ja kolme kertaa olen itse joutunut jälkikäteen katselemaan kataloogeista mitä oikeasti tarvitsen, kun "ammattitaitoinen" varaosamyyjä ei näemmä osaa edes räjäytyskuvia tulkita.

Pahin kämmi oli kun varaosamyyjä totesi, että koska hän ei nyt löydä laakereiden väliin tulevaa spacer-prikkaa räjäytyskuvista, niin eiköhän sen takanavan voi koota ilmankin... Kiitin ja kumarsin ja painuin kotiin tutkimaan räjäytyskuvia. Siellähän se oli. Ihan vielä omalla varaosanumerolla.

Jos kerran joudun joka tapauksessa itse tarkistamaan osat ja ne joudutaan joka kerran kuitenkin tilaamaan Saksan tai ruotsin keskusvarastosta ja aikaakin siihen palaa aina vähintään se viikko, niin en oikein ymmärrä mistä tässä oikeen maksaa järjetöntä suomilisää. Ajatus olisi siis äänestää jaloillaan ja olla sitten ilman "palvelua" ja "ammattitaitoa".

Näin ollen tuumasta toimeen, onko joku tilaillut sakasan maalta varaosia bimmeriinsä? Jos on, niin onko joku pulju jota suosittelette?
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Re: Bimmeriin osia suoraan saksasta?

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Tuota olen itekkin ihmetelly että jos on virallinen jälleenmyyjä niin miksei niitä varaosia voi olla varastossa kun venttiilinsäätöpalatkin joutuu tilaamaan Ruotsista...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Realoem.com katsoo osanumerot valmiiksi ja pyytää tilaamaan suoraan niillä tai sitten samalla vaivalla tilaa itse halvemmalla suoraan Saksasta. Mitäpä niitä turhaan vaivaamaan tiskin kavereita.
Sartre

an13 kirjoitti:Realoem.com katsoo osanumerot valmiiksi ja pyytää tilaamaan suoraan niillä tai sitten samalla vaivalla tilaa itse halvemmalla suoraan Saksasta. Mitäpä niitä turhaan vaivaamaan tiskin kavereita.
Näin juuri. Käytännössä olen huomannut, että tämä on ainoa tapa saada varmasti tarvitsemansa varaosat, jolloin nimenomaan herää kysymys, että jos ensisijaisesti maksan suomi-lisää paremmasta palvelusta ja ammattitaidosta, niin oletan moisia myös saavani. Ilmeisesti ainakaan paikallista bimmeriliikettä ei asiakkaan huolet ja murheet kiinnosta, joten en kyllä aio siitä palvelustakaan sitten maksaa yhtään ekstraa.

Nyt lähinnä kysymys onkin, että mikä olisi sellainen saksalainen/ulkomainen liike, joka lähettää suomeen ja pystyy tarvittaessa kommunikoimaan myös englanniksi. Jotain pientä, mutta ei kriittistä, hajosi pyrörästä lapin matkalla, joten nyt olisi hyvä paikka testata, että miten tuolta saksanmaalta siirtyvät osat kotosuomeen. Ja ennen kaikkea mihin hintaan. Isompaa remppaa olisi tarkoitus tehdä talvella, niin näkisi sitten suoraan, että kannattaako rojut tilata suoraan saksasta, vai niellä ylpeytensä ja tilailla ne jostain muusta suomalaisesta bemariliikkeestä.
Ensio
Pyörä: Tracer GT & Radon ja Moustache

Viesti Kirjoittaja Ensio »

Motorworksilta olen itse tilaillut jo jonkin aikaa melkeinpä kaikki merkki- ja mallikohtaiset varaosat. Prikat sun muut pienemmätkin löytyy hyvin suoraan webbikaupan listoilta ja sähköpostiinkin vastaavat nopeasti - ja luonnollisesti englanniksi :D kerralla kun tilaa isomman satsin pikkuhilpettä niin toimituskulutkaan eivät käy kohtuuttomiksi. Myös käytettyä palikkaa on tarjolla.
Sartre

Nopeasti töistä vilkaistuna, niin talven ~1000€ projektista olisi tippumassa noin puolet pois noilla hinnoilla. Hän kiittää ja kumartaa. Josko palvelualttius olisi muutaman tuhannen kilometrin päässä parempaa kuin kotosuomessa :evil:

Saa muitakin liikkeitä listata jos tulee mieleen.
Ilmari
Pyörä: TDM900,CBR600, zxr6

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Moro. Vaikeehan näistä on aina sanoa, mikä kannattaa ja mikä ei?

- Motorworksilta en ole ikinä tilannut, mutta kukaan ei ole kyllä ko. puljua moittinut.
- Motobins, Englannissa. Sieltä tilannut muutaman kerran ja hyvin toimii.
- Sherlocks, Englanti. Purkuosaa kaupan. Jotain tilannut ja hyvin toimi, joskin luottokortin tiedot piti lähettää sähköpostilla sinne.
- Paikallinen BMW-autokorjaamo. Samoja kokemuksia kuin Satrella mutta en ole ottanut siitä ongelmaa. Yleensä katsotaan myyjän kanssa yhdessä kuvia ja tilataan osat. Toimitus nopeaa ilman postimaksuja ja antavat jopa alennusta. Joskus alkuperäiset BMW-osat yllättävät halpuudellaan, joskus taas ei...
- Myllymaan Repa Hämeelinnassa, jotain osia löytyy hyllystä jolloin paketti seuraavana päivänä kotona.
- Ismo Vaaran Boxeri, purkuosaa ja jotain uutta.
- Saksasta tilannut vain Ebaystä, ymmärtääkseni hintataso muuten aikalailla sama kuin Suomessa?

Tämmöisiä kokemuksia. Kolme bemaria kahdeksan vuoden aikana ja näköjään aika paljon tullut roikuttua tuolla varaosapuolella. Seuraavaksi sitte Japsi!

Meillähän on valinnanvapaus näissä hommissa. Jos palvelu tai hintataso ei miellytä niin valinnanvaraa kyllä löytyyy. Ei muuta kuin kaupoille!

-Ile-
Ilmari
Pyörä: TDM900,CBR600, zxr6

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Harri Hemmilä kirjoitti:Tuota olen itekkin ihmetelly että jos on virallinen jälleenmyyjä niin miksei niitä varaosia voi olla varastossa kun venttiilinsäätöpalatkin joutuu tilaamaan Ruotsista...
Suomessa ei ymmärtääkseni ole enää minkäänlaista varaosavarastoa. Lähin varasto on Ruotsissa ja jos siellä ei ole osia niin sitte tilataan Saksasta.

Ainakin joskus mulle on opetettu, että varastossa olevassa tavarassa on rahaa kiinni. Ja jos tavara seisoo, on se yhtiölle pahasta.

Näin siis markkinatalouskatsaus ammattikoulupohjalta. Kauppiksen käyneet varmaan osaavat valaista asiaa paremmin.

-I-
IsoPoika
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

Kyllähän se haastavaa meinaa välillä olla tulee tunne, ettei myyjä aina edes tiedä miltä kyseinen pyörä näyttää, vaikka kyseisen merkin varaosia koittaa myydäkkin.

Onhan niitä päteviäkin ja niitä sitä tulee käytettyä silloin "harvoin", kun tarvii.
Sylinen
Garba
Pyörä: 12gs,650gs,11s,75/5

Viesti Kirjoittaja Garba »

Sartre kirjoitti:
an13 kirjoitti:Realoem.com katsoo osanumerot valmiiksi ja pyytää tilaamaan suoraan niillä tai sitten samalla vaivalla tilaa itse halvemmalla suoraan Saksasta. Mitäpä niitä turhaan vaivaamaan tiskin kavereita.
Nyt lähinnä kysymys onkin, että mikä olisi sellainen saksalainen/ulkomainen liike, joka lähettää suomeen ja pystyy tarvittaessa kommunikoimaan myös englanniksi. Jotain pientä, mutta ei kriittistä, hajosi pyrörästä lapin matkalla, joten nyt olisi hyvä paikka testata, että miten tuolta saksanmaalta siirtyvät osat kotosuomeen.
Olen tilannut tuolta http://www.kfm-motorraeder.de joitakin kate-osia.
Vastaa Viestiin