DR600 outo nakutus/kilinä?
Valvoja: Moderaattorit
Morjens!
Mulla on -85 DR600 Suska ja ihan ok papatin se on...mutta,
nyt on alkanu nakuttaan melko kovasti! Venat on säädetty, tasapainoakselin ketju on kiritty...ja se on äänessä ihmeellistä että, kun täräytän koneen käyntiin niin aluksi n. 10-20 sekunttiin ei kuulu mitään, mut sitten alkaa se "iloinen" kilinä!:(
Olen yrittäny paikallistaa äänen syntyä ja jostain sylinterin kohdalta se tuntuu tulevan...muuten pelaa loistavasti!
Ps. Ostetaan mylly kyseiseen mopoon...varalle!;)
Mulla on -85 DR600 Suska ja ihan ok papatin se on...mutta,
nyt on alkanu nakuttaan melko kovasti! Venat on säädetty, tasapainoakselin ketju on kiritty...ja se on äänessä ihmeellistä että, kun täräytän koneen käyntiin niin aluksi n. 10-20 sekunttiin ei kuulu mitään, mut sitten alkaa se "iloinen" kilinä!:(
Olen yrittäny paikallistaa äänen syntyä ja jostain sylinterin kohdalta se tuntuu tulevan...muuten pelaa loistavasti!
Ps. Ostetaan mylly kyseiseen mopoon...varalle!;)
Tarkista Venttiilien metalliset seetirenkaat, ne on DR:ssä irronnut ja varsinkin kun kone alkaa lämpiämään ne hakkaa koppaa vasten.
Moi!
Tais löytyä kolinan aiheuttaja...mäntä on sivuttaissuunnassa millin ainaki väliä!
Mäntä on ihan "takoutunut" yläpäästä/sivuilta. Onko muilla ollu samaa vikaa?
Nyt tarvii varmaan ruveta porauttaan tuo...mistä vois mäntää kysellä?
Porautukseen vien varmaan Oulun moottorikoneistamoon!
...että tälläista...
Tais löytyä kolinan aiheuttaja...mäntä on sivuttaissuunnassa millin ainaki väliä!
Mäntä on ihan "takoutunut" yläpäästä/sivuilta. Onko muilla ollu samaa vikaa?
Nyt tarvii varmaan ruveta porauttaan tuo...mistä vois mäntää kysellä?
Porautukseen vien varmaan Oulun moottorikoneistamoon!
...että tälläista...
Kun sovitin tuota uutta nokkaa kanteen niin se oli PALJON "jäsympi" ja pyörin nihkeämmin...eiköhän tuossa ole kolinan lähde?
Mulla on sama ongelma - DR650R vm. 93. (saksasta tuotu, ajettu 19tkm) Metallinen kilinä lisääntyi tasaisesti viimekesän aikana. Tyhjäkäynnillä ja kylmällä moottorilla ei kilise paljon, kierrosten noustessa ja lämpimänä ihan selvästi. Kilinä kuuluu lujimpana moottorin vasemman posken kohdalla. tasapainoakselin ketjun kireyttä olen säätänyt itse, mutta myös säädättänyt liikkeessä, ja ei kuulosta että vaikuttaisi asiaan ollenkaan.
Tehot tuntuvat olevan hyvin tallella, ja muutenkin terveen oloisesti käy tällä hetkellä. Alkuesästä 2005 luulin vian jopa liittyvän palautuskaasulla tapahtuvaan paukkumiseen, mutta tyhjäkäyntiruuvin ja kaasuvaijereiden tarkka säätö poisti sen kokonaan. - Kilinä jäi. Yläpäätä en ole alkanut purkamaan, mutta venttilinvälykset olen tarkastanut ottamalla luukut auki kannesta. Välyksissä ei ollut valittamista.
Jäi kiinnostamaan tuo Finnjm kertoma venttiilien metallisten seetirenkaat. Mitä ne käytännössä ovat? Ja miten semmoinen vika todetaan ja korjataan?
Ilmeisesti sitten pitää ainakin tarkistaa se kiristin. Huomaako sen kulumisen mistään muusta kuin meisselillä painamalla?
- Jukka
Tehot tuntuvat olevan hyvin tallella, ja muutenkin terveen oloisesti käy tällä hetkellä. Alkuesästä 2005 luulin vian jopa liittyvän palautuskaasulla tapahtuvaan paukkumiseen, mutta tyhjäkäyntiruuvin ja kaasuvaijereiden tarkka säätö poisti sen kokonaan. - Kilinä jäi. Yläpäätä en ole alkanut purkamaan, mutta venttilinvälykset olen tarkastanut ottamalla luukut auki kannesta. Välyksissä ei ollut valittamista.
Jäi kiinnostamaan tuo Finnjm kertoma venttiilien metallisten seetirenkaat. Mitä ne käytännössä ovat? Ja miten semmoinen vika todetaan ja korjataan?
Ilmeisesti sitten pitää ainakin tarkistaa se kiristin. Huomaako sen kulumisen mistään muusta kuin meisselillä painamalla?
- Jukka
-Mies potkii tohtoria. Nainen painaa nappia-
ok. Täytyy katsoa sitä nokkaketjun kiristintä viikonloppuna. Vähän kyllä epäilyttää kun ääni kuuluu kovempana vasemmalta poskelta ja lisääntyy kierrosten mukana. ("Hötäkkä" arveli että äänen pitäis kadota kierrosten mukana jos kyse kiristimestä (?))
Se on kai sitte venakoppa auki, jos kiristimessä ei kuulu/näy mitään. Kyllähän noi persk. kilinät ja kolinat tietysti voi heijastua ja johtua milloin mistäkin
Voihan tietenkin olla, että kuskin päässä vaan ruuvit kilisee tai suussa tekarit. Sehän se kai olis ihan normaalia pitkänlinjan enskakuskeille
-Jukka
Se on kai sitte venakoppa auki, jos kiristimessä ei kuulu/näy mitään. Kyllähän noi persk. kilinät ja kolinat tietysti voi heijastua ja johtua milloin mistäkin
Voihan tietenkin olla, että kuskin päässä vaan ruuvit kilisee tai suussa tekarit. Sehän se kai olis ihan normaalia pitkänlinjan enskakuskeille
-Jukka
-Mies potkii tohtoria. Nainen painaa nappia-