Hondan NX/XR automaattinen puolipuristin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

eke
Pyörä: XRV750, VFR750

Hondan NX/XR automaattinen puolipuristin

Viesti Kirjoittaja eke »

Nokka-akseli saapui vihdoin koneistamolta. Saivat siihen vähän enemmän nostoja ja asteita. Mutta nyt puolipuristin jää kantamaan, koska hiovat nokan perusympyrää pienemmäksi, että saavat lisää nostoa. Eli, voiko tuon puolipuristimen heittää pois, vai alanko työstämään sitä? Tuleeko esim. WB:n nokan mukana puolipuristin hilut? Arveluttaa vaan se käyntiinlähtö jos sen heittää kuikkaan.
mikako
Pyörä: Harleydaavitsonni

Viesti Kirjoittaja mikako »

Sama asia vaivaa minuakin ja foorumeilla kyseltyäni kertoi joku heppu ettei KLX ainakaan jaksanut pyörittää ilman puolipuristinta. Tämä kaveri oli ratkaisut ongelman laittamalla tehokkaamman akun. Minulla on mopossani startin lisäksi kiksi käynnistin joten ajattelin kokeilla ilman niitä puolipuristin hiluja.
zack

Viesti Kirjoittaja zack »

mulla katkesi viime kesänä automaattisen puolipuristimen vaijeri.käyntiin lähtee silti hyvin, vaatii vaan enemmän paukkua reidestä.nyt on kyllä uusi vaijeri paikallaan.helpottaahan se huomattavasti.
njaa

Viesti Kirjoittaja njaa »

njoo toi kandee huomata kun laittaa noita hiottuja nokkia!

Itsekin ensin säädin venat silleen, että se akseli kantoi.. onneks hiffasin ajoissa.. 8) Ei muutakun akselista siivu pois ja säätää venat ilman sitä deco akselia ja sitten akseli kiinni, niin näkee jääkö kantamaan.

Itse en kyllä ottaisi tota deco systeemiä veke, mulla on esim. pelkkä sähköstartti ja pieni akku, niin se on aika must.
eke

Viesti Kirjoittaja eke »

Ratkaisin ongelman ottamalla siivun kukkopojan pinnasta siitä kohtaa, josta se ottaa puolipuristimeen. Puolipuristin olisi mennyt aika ohueksi jos siitä olisi ottanut tarvittavat 0.9mm.
Liitteet
P4112960.JPG
(337.94 KiB) Tiedosto ladattu 188 kertaa
mikako

EI NÄYTÄ OIKEEN HYVÄLTÄ !............minun kannalta kun omani ehdin jo kasaileen ilman puolipuristinta. Tuo oli hyvä oivallus ja jos ei moponi jaksa käynnistyä niin sitten sama homma....mutta tuleepa testattua!
juhope
Pyörä: KTM 640 Adventure 2003

Viesti Kirjoittaja juhope »

Missä olette Oulun seudulla hiotuttaneet noita nokkia ja paljonko tuli maksamaan?
Itse juuri pähkäilen vakionokan hiottamisen ja uuden Kedon virinokan välillä.
mikako

juhope kirjoitti:Missä olette Oulun seudulla hiotuttaneet noita nokkia ja paljonko tuli maksamaan?
Itse juuri pähkäilen vakionokan hiottamisen ja uuden Kedon virinokan välillä.
ei tietoa oulun hinnoista. Omani hiotutin GT-motorsissa (omaa kuulemma vahvan kokemuksen) ja hintaa tuli 50e.
Minkä hintainen on tuo Kedo ja tuleekohan siinä mukana ne puolipuristin hilut?
eke

Viesti Kirjoittaja eke »

GT-motorissa omanikin hiottiin. Tekee hyvää jälkeä. On kuin uusi ja hintaa tuli 75€ postikuluineen.
juhope
Pyörä: KTM 640 Adventure 2003

Viesti Kirjoittaja juhope »

Tuo Kedon virinokka maksaa XT:hen 179e, mutta en tiedä tuleeko siinä mitä mukana. Abp-racingin nokka taasen maksaa 219e.
Näyttäisi siis tuo hiotus olevan halvin vaihtoehto.
Kauanko nokka muuten viipyi hiotusmatkalla Helsingissä? Ei viitsisi katkaista juuri alkanutta ajokautta moneksi viikoksi. :D
mikako

se hionta reissu taisi kestää viikon.
Kizmo

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Tarvis XL600R:n nokasta siipasta myös hieman pois, asteita ei tarvi muuttaa kunhan saa leikkaantumisjäljet katomaan ettei tule uusia keinuja sitten pilattua kuluneella nokall.

Tuo ei liene kovin kallis operaatio?
Hyvin menee mutta menkööt
Vastaa Viestiin