Domi ei käynnisty ?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

sienipala
Pyörä: f 650 gsd

Domi ei käynnisty ?

Viesti Kirjoittaja sienipala »

Kaverin mopo ei suostu lähteen käyntiin, missähän vois olla vika ? Kipinä tulee ja bensaa laitettu suoraan kaasariin, mutta ei vaan lähe ? Domi tietäjät auttakaa kaveria...
t24
Pyörä: NX650

Re: Domi ei käynnisty ?

Viesti Kirjoittaja t24 »

Onko se ennen käynyt tai talven jälkeen? Kaasariin jääneet pensat halvaantuu aika pian. Muutamassa viikossa. Vanhat tyhjennysruuvin kautta ulos jne.
Oma saa ainakin helposti liikaa: Kylmänä ryyppy päälle, älä koske kaasuun. Yleensä lähtee heti. Jos menee kaasuun koskemaan saa kyllä starttailla, joskus on mennyt parikin akullista. Siis alkuperäisellä kaasarilla.
K
tramp
Pyörä: F 800 GS

Viesti Kirjoittaja tramp »

Omani taas lähtee kylmänä paremmin käyntiin kun sen sammuttaa "wanhojen automiesten" tyyliin vetäisemällä ryyppy päälle ennen sammuttamista. Joten oletettavaa puutosta taitaa olla bensansaannissa. Hanakin taitaa olla aina auki. Muuten käy ja kukkuu mukavasti ja kuluttaa aika vähän.
Normi vermeet mutta saastehärpäkkeet poistettu.
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista!
Dominator
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Kipinä tulee ja saa bensaa.. Venttiilit?
bures
Pyörä: Honda nx 650

Viesti Kirjoittaja bures »

Noniin, lähtihän se. Kipinää on yms, mutta en keksi muuta järkevää kuin oli yksinkertaisesti, niin täynnä bensaa... kuivattelun ja tulpan vaihdon jälkeen heräsi. Ja eikä tässä vielä kaikki. Voiko startin solenoidia rassata jotenkin kotikonstein, kun painan starttinappia, niin solenoidi "naksahtaa"
voimakkaasti, mutta mitään ei tapahdu? Sulake on ehjä. Joudun nyt laittamaan käyntiin hyppylangalla - yhdistän solenoidin navat suoraan, jolloin pyörä käynnistyy kyllä hyvin.

jk. tulppa-avain keskustelussa kerroin ostaneeni moponetin putkiavaimen - älkää laittako sitä.
18mm magneetti avain - nivel - 15cm jatko - räikkä yhdistelmä toimii ettei tarvi purkaa puolta pyörää
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kuin tulee
Crop
Pyörä: enskaton

Viesti Kirjoittaja Crop »

Mulla oli aikoinaan ongelmia startin pyörimisessä, ja syyksi paljastui startin hammaspuolella oleva neulalaakeri, joka oli jauhautunut muruksi. Välillä ei suostunut pyörimään lainkaan ja välillä hyvin laiskasti. Silloin tosiaan teki tuota, että naksaus kyllä kuului, mutta mitään ei tapahtunut ja pääosin pakkasella ei suostunut pyörimään. Kaveri koneisti laakeripronssista (tai jostain sellaisesta) pelkän puslan ja itse hioin/vaihtelin hiilet ja ankkurin. Kaikki on toiminut nyt hyvin muutaman vuoden.
bures

Pikaisella vilkaisulla ei löytynyt suomen-niemeltä firmaa, joka myisi startin korjaus-sarjaa????
Olisiko jollakin suositella liikettä, johon soitella?
Asmo
Pyörä: 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Asmo »

Motomaster, sieltä ainakin löytyy hiilisiltoja ja starttimoottoreita yms. osaa

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... g.php?c=19
Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi!
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Mulla teki saman ja sit kun purki startin niin se oli niiiiin saissee täynnä että kasauksen jälkeen vaste oli kuin uuden akun olis puolkuolleen tilalle ruuvannu. No vika ei ollu sittenkään siinä vaan siinä oikeella rungon kyljessä olevassa liittimessä, abikojen kiristys poisti lopulta tarpeen saada kiksillä tulille. Mut se starttihuolto kantsii ehdottomasti tehdä, varaa joku nainen :roll: avuksi, pienillä käsillä mahtuu irrotteleen pakari paikallaan, ei oo kun 5-10 min. homma muistelisin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
bures

Ajattelin tämmöistä sarjaa. http://www.ebay.com/itm/STARTER-REBUILD ... 76&vxp=mtr
Mutta kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kiitos.
bures

No niin, solenoidin vaihdon ja kaasarinkurkun korjauksen jälkeen - voiko tämä käynnistyä ja käydä näinkin tasaisesti?
Kiitokset vastaajille!!
Vastaa Viestiin