Rengas pyörähtää

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Rengas pyörähtää

Viesti Kirjoittaja VAK »

Mikä olisi hyvä vanne/rengaslukko? Tahtoo pyörähtää, vaikka laitan painetta 1barin verran. Enempää en viitsisi laittaa. Täytyykö porata toiselle lukolle reikä vai onko joku lukko toisia parempi. Saisi olla kestäväkin, ettei heti hajoa.

Solut eivät ole ratkaisu, sillä ponsori ei luvannut niitä maksaa...

Dominator
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V

Re: Rengas pyörähtää

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Sama vaiva CR:ssä, lukko ei tunnu pitävän :shock: Toinen lukko vai mitä pitäis tehdä?
VAK

Viesti Kirjoittaja VAK »

putsaan vanteen "pitopinnan" jarrulevynpuhdistusaineella, enkä käytä mitään saippualiemiä asennuksessa. Oma vauhti sen verran verkkaista, ettei ole kolhuja vanteeseen 1barin paineella tullut.

olisko tuollainen "melkein hajoamaton" hyvä?

Mietin, että toista lukkoa ei varmaan kannata laittaa ihan 180 asteen päähän toisesta, ettei renkaan asennus vaikeudu, kun rengasta ei saa vastapuolelta uraan. Joku 160 asteen ero varmaan ok? Vai meniskö vannevaijeri vanteen uraan jos löyhdyttää lukkoa tarpeeksi? Jos laittaisi 180 asteen erolla, niin tasapainoittaisi samalla pyörää.

Mixu
Pyörä: joku mopo hakusessa

Viesti Kirjoittaja Mixu »

crossi radalla näkee paljon kahta lukkoo. Ite oon pärjälly yhdellä mut aika usein saa kääntää rengasta. Molemmat etu ja taka kumi ongelmana. Ite oon ajellu noin 0.7 paineilla.

Oon lakannu rengasrasvan ja saippuoiden käytön kokonaan, jotta rengas ei olis liukas. Mut eipä sekää täysin auta.

Aika nopee noi on kääntää, rengas pukkiin, ilmat pois ja painelee reunat irti vanteelta. Sit oon laittanu rengasraudan vanteen läpi niin et vanne ei pyöri ja sit vaa riuska ote kumista ja veto... Aina on kääntyny venttiilit suoraan. Sit vaa ilmat kumiin ja lukon kiristys.
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mä teen niin, että laitan vähän venttiilin vähän toiseen suuntaan vinoon. Ajossa se sitten pyörähtää suoraan tai vähän yli. Sen jälkeen pyöriminen on mulla lakannut.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
VAK

Viesti Kirjoittaja VAK »

osasyy saattaa olla mun pyörähtelyyn se, että oon ostanut vetomiesten vanhoja renkaita ja niissä on ollut solu sisällä ja sitä soluliukastetta on jäänyt renkaaseen. Toisaalta pyörähti tuo edellinenkin, vaikka siinä ei ole koskaan ollut solua.

juka
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja juka »

mulla oli vähän samaa ongelmaa ja kiristinkin yhden vannelukon rikki, kun v*tutti aina ostaa uusia sisärenkaita, bilteman lukot on nyt ja tuntuu pitävän paremmin kuin ktm orkkis lukot, ovat myös jonkun verran kevyemmät kuin ktm, myös tuo venttiili vinoon asennus on mulla käytössä ja tietenkin reilusti talkkia ulkorenkaan sisäpinnalle ettei se liimaannu/hierrä sisärengasta, ei ole nyt yli vuoteen mennyt yhtään sisärengasta, paineet yleensä 0,6-0,9
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Tuu VAK poikkeen ja ota kyytiin samaan aikaan parhaat ja kevyimmät lukot, Hondan vanteisiin ne saa vielä valmiiks tasapainoon kaksin kappalein, muihin ei. Toiset käyttää vierekkäin mut paras tulos on kaks lukkoo vastakkaisin puolin. Ei se rengastöitä juur haittaa, ottaa vaan mutterit tarpeeks auki. Se pyörähtäminen sit taas johtuu sisurin ja päälirenkaan kitkasta enempi, vedolla ottaa pitoo ja löysätessä ei, sisuri itse asiassa vähän venyy ajan kans. Varovasti kun rasvaa keskeltä, auttaa. Eturenkaaseen en kyl suosittele, se mitä pumppaa menee rasvaa väärään väliin, meinas tulla vähän tilannetta kun tuntu risteyksessä kun olis tyhjällä renkaalla jarruttanu.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
VAK

Viesti Kirjoittaja VAK »

Voisin kyllä poiketa, kun taisin survoa tuon nykyisen rikki. Kiristin vielä "ihan pikkasen" ja sitten taisi jenka irrota lukosta...

Pete K2
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Mulla edessä aina yksi lukko. Paineet 0,8

Takana talvella (spoorissa) aina kaksi lukkoa, kesällä yksi. Paineet myös 0,8 ja rengasrasvana vesi-fairy seos.

Näillä systeemeillä kestänyt venttiilinvarret hyvin myös kisakäytössä.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Vastaa Viestiin