Kypärävalo.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

LightSpeed
Pyörä: FE390,12GS

Kypärävalo.

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Itsellä on siis SSC P7 3-Mode 900-Lumen LED Headlamp/Bike Light Set ,tuolta http://www.dealextreme.com
tilattu jonkin aikaa sitten.Näitähän tulee uutta mallia koko ajan jolloin tietysti vanhaa saa halvalla.Tämäkin nyt n.34€, kivasti tulli rajan alle.Tuon laturi vaatii adapterin samasta kaupasta,jännitealue ok.

Valoa kohtuullisesti hitaaseen ajeluun eli kaikki omat ajot.Akunkesto vieläkin kellottamatta.
Viimeksi muokannut LightSpeed, To Syys 06, 2018 1:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meikä
Pyörä: 610 "crate" exc

Re: Kypärävalo.

Viesti Kirjoittaja meikä »

En tiedä saako dealextremestä, mutta ebaystä vastaava uudemmalla xm-l ledillä ei ole juurikaan kalliimpi. Noiden ledien todelliset erot taitaa kyllä olla enemmänkin valokuviossa kuint ehossa, mutta kuitenkin.
Winkula
Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600

Viesti Kirjoittaja Winkula »

LightSpeed kirjoitti:...Muutama pystymetsäläinen ja muukin henkilö on kysynyt kypärävalostani.Mitään en yleensä muista...
Joo... tais olla jotain juttua... -muistaakseni... 8)
Hankintalistalla on.
Dominator
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Dealextremestä tälläinen on tulossa: T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set (35,76 euroa)
http://www.dealextreme.com/p/t6-waterpr ... -set-82510
Kaveriksi tälläinen: Flat to Round Power Plug Convertor (0,76 euroa)
http://www.dealextreme.com/p/flat-to-ro ... ertor-3529

Ei hinnan kiroissa, saas nähdä kuinka näkee 8)
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Tarvisi saada kypärävaloille (2kpl 4x10w ledit) joku järkevä akkuratkaisu.
Polttoaikaa tarvisin 2-3h.
Toiveena kevyt, fiksuilla liittimillä ja latausajaksi riittää "yön yli"
Budjetti mielellään alle sata eskoa.

Saa suositella ostopaikan kera.
Braa-aab!
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kysyppä Lapin Akuista, tekevät sulle sellaisen akun kun haluat. No, saattaa olla että 100 ei juuri riitä mutta saat hyvän ja haluamasi kokoisen ja tehoisen. Mulla ja monella muulla tutulla siellä tehtyjä akkupaketteja käytössä otsavaloissa ym ja hyviä ovat olleet. Tuossa itsellä oleva akku on sellainen jotta yksi 900 lumen otsavalo palaa 6-8h ja maksoi muistaakseni jotain 100 silmässä muutama vuois sitten.
antti
klonkku6
Pyörä: te 125

Viesti Kirjoittaja klonkku6 »

Tiedätkö Antti, että paljonko tuossa akussasi amppeeritunteja?
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kyllähän se silloin kerrottiin kun sen ostin, mutta päässyt unholaan. 10 kennoa, 7,4V ja koskaan ei ole loppunut virta vaikka yhden pitkän illan mitä helmikuussa on niin on hiihtänyt ja yöpymisjutut päälle ja aamutoimet pimeässä jne eli ainakin sen 8h palaa mulla sellainen http://www.taskulamput.fi/tuote/otsalam ... l_edition/ lamppu siis. ja tuolloin se lampun merkkivalo ei ole vielä edes muuttunut vihreästä siniseksi kuluneen akun merkiksi. Kuitenkin niin jotta melko osa ajasta ollut se matalampi teho käytössä kun talvella hiihtäessä paikoin täysi teho liiankin kirkas.

Joka tapauksessa tuossa oli jotain yli 10ah kapasiteettia ja latautuu tuon linkin laturilla yhdessä yössä.
Mutta tuolla Lapin akuissa tekevät nimh, nicd (varmaan vielä saa), lion tai minkä haluat akun sellaisella kapasiteetilla ja jännitteellä kuin haluaa ja heillä paljon kokemusta otsalamppujen akuista kun ovat noille koiravaljakko ym safariporukalle tehneet ja kokeilleet ja "kehittäneet" eri ratkaisuja. Saa myös luonnollisesti haluamaalaan liittimellä jne. Erillaisia kennovaihtoehtoja tuntui olevan vaikka ja kuinka. Mutta ei siis luonnolllisesti kilpaile itse tekemisen tai kiinalaisten kanssa hinnoissa mutta on takuu ja palvelu ja neuvot siitä mitä sinä oikeastaan tarvitset tai haluat. :wink:
Viimeksi muokannut AnttiL, Su Marras 18, 2012 10:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
antti
Pete K2
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Dominator kirjoitti:Dealextremestä tälläinen on tulossa: T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set (35,76 euroa)
Mullon tuommosia (mutta 900 lm) kaksi kappaletta (siis yksi mulla ja yksi juniorilla) kypärävaloina ja ne on hintaansa nähden hyvät. Mielestäni ehdottomasti parhaat otsavalot, mitä on. Tuolla yhdellä ajaa jo hätäpäiten lumikelillä spooria, mutta kyllä siihen kaikki on tainneet laittaa jotain kaveriksi vielä. Akku kestää 2-3h.
Näillä kun lähtee koirien kanssa metsälenkille, niin on koko kylä valaistu. :)
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Dominator

Tilasin tuohon aikaisemmin hankkimaani DX:n led-valoon linssin jolla valokuvio leveni ja on mielestäni parempi nyt http://www.ebay.com/itm/280752532003?ss ... 1423.l2649
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Pete K2 kirjoitti:
Dominator kirjoitti:Dealextremestä tälläinen on tulossa: T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set (35,76 euroa)
Mullon tuommosia (mutta 900 lm) kaksi kappaletta (siis yksi mulla ja yksi juniorilla) kypärävaloina ja ne on hintaansa nähden hyvät. Mielestäni ehdottomasti parhaat otsavalot, mitä on. Tuolla yhdellä ajaa jo hätäpäiten lumikelillä spooria, mutta kyllä siihen kaikki on tainneet laittaa jotain kaveriksi vielä. Akku kestää 2-3h.
Näillä kun lähtee koirien kanssa metsälenkille, niin on koko kylä valaistu. :)
Milloin tilasit dx:stä ja oliko kuinka pitkä toimitusaika?

Mä oon odotellu yli kuukauden omaa tilaustani.
t. Jyki
Dominator

Vanha juttu toi mun tilaus, joskus viime syksynä muistaakseni :roll: tais tulla parissa viikossa.. Valo on kyllä hintaansa nähden ihan hyvä ja sopii moneen hommaan. Oon sen kanssa lenkeillyt, pyöräillyt, korjannut mopoa niin ja ajanut mopoa :lol:
BadAss

Dominator kirjoitti:Vanha juttu toi mun tilaus, joskus viime syksynä muistaakseni :roll: tais tulla parissa viikossa.. Valo on kyllä hintaansa nähden ihan hyvä ja sopii moneen hommaan. Oon sen kanssa lenkeillyt, pyöräillyt, korjannut mopoa niin ja ajanut mopoa :lol:
Tänään tulikin paketti ja tsiisus kun tuli valoa kansalle!! 8)
t. Jyki
mikli
Pyörä: Husse 610 te

Viesti Kirjoittaja mikli »

Onks muut ehtineet vielä testata Fenix BT20:stä ?

Tänään pääsin ensimaistit ottamaan ja hyvältä vaikutti. Mukana tulee myös pyöräilykypäräkiinnike, joka istui kypärän lippaan hyvin.
BadAss

BadAss kirjoitti:
Dominator kirjoitti:Vanha juttu toi mun tilaus, joskus viime syksynä muistaakseni :roll: tais tulla parissa viikossa.. Valo on kyllä hintaansa nähden ihan hyvä ja sopii moneen hommaan. Oon sen kanssa lenkeillyt, pyöräillyt, korjannut mopoa niin ja ajanut mopoa :lol:
Tänään tulikin paketti ja tsiisus kun tuli valoa kansalle!! 8)
Kestihän se paska lähes tulkoon yhden ajoreissun. :lol: Ilmeisesti akulta ei tule virtasta lampulle saakka. Päättelin ku laturi ei sytytä merkkivaloa laitettaessa lataukseen, minkä teki kyllä ekalla kerralla ku lamppu pelas.

Kysäisin jo dx:n supportista mitä tehdään.

Äkkiäkös tuon akkukennoston purkaa ja johdon tsekkaa... "Ei tähän sähkömiestä tarvita"
t. Jyki
Vastaa Viestiin