Jalkatapit R1200GS:ään ?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Jalkatapit R1200GS:ään ?

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Onkos kellään tietoa sopisiko HP2:n jalkatapit R1200GS:ään ?
Mitä muita vaihtoehtoja noiden kääpiön kokoisten jalkatappien tilalle voisi ajatella ?
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Itse itselleni vastaten, tänään tuolla puimurin liikkeessä sanoivat että HP2:n jalkatapit sopivat R1200GS:ään
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Marko Hemmilä kirjoitti:Itse itselleni vastaten, tänään tuolla puimurin liikkeessä sanoivat että HP2:n jalkatapit sopivat R1200GS:ään
Eikös niissä ole sellainen systeemi, että saa potkaista sivusta toisen kärkiosan normaalin lisäksi (sen päälle siis)? Kuulostaa fiksulta systeemiltä, tiedä sitten miten hyvin toimii käytännössä...
Hannu
juhapee
Pyörä: 990SM

Viesti Kirjoittaja juhapee »

Mulla on TT:n adjustable footrestit, ja ite oon tykännyt. Hankin ne kun halusin tapit alemmas, mutta niillä pysyy myös jalat alkuperäisiä paremmin kun ovat leveämmät ja "karkeammat" kuin alkuperäiset ilman kumeja.

Juha Pee
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Hannu kirjoitti:Eikös niissä ole sellainen systeemi, että saa potkaista sivusta toisen kärkiosan normaalin lisäksi (sen päälle siis)? Kuulostaa fiksulta systeemiltä, tiedä sitten miten hyvin toimii käytännössä...
Empäs hoksannut katsastaa tuollaista... :shock:
Pari muuta mahdollisuutta olisi. R1200GS Adventuren jalkatapit tai sitten TT:n tapit.

HP2:n jalkatapit ovat noin 30 eemeliä halvemmat kuin TT, Adventuren tappien hintaa en ole kysäissyt.

Jos ois talli (oma ei yhteistä isoa parkkihallia), niin sitten tekisin itse levikkeet jalkatappeihin. Dakariin tekaisin itse ja oli tosi hyvät (ja halvat :wink: )
Hannu
Viesti:

Marko Hemmilä kirjoitti:
Hannu kirjoitti:Eikös niissä ole sellainen systeemi, että saa potkaista sivusta toisen kärkiosan normaalin lisäksi (sen päälle siis)? Kuulostaa fiksulta systeemiltä, tiedä sitten miten hyvin toimii käytännössä...
Empäs hoksannut katsastaa tuollaista... :shock:
En kyllä satavarma ole oliko kyseessä alkuperäispoljin, mutta sellainen kuva minulle jäi. Bongasin lähikuvan AdvRider foorumilta, mutta en nyt jaksa lähteä hakemaan uusiksi. Idea siis oli kuitenkin se, että poljin voi olla melko alhaalla istualteen ajoa varten (itsekin olen joutunut säätämään varsin alas jäykkien krossisaappaiden ja pitkien jalkojen (->polvikulma) takia) mutta sen saa sitten "lennossa" korotettua niin että ulettaa paremmin seisaalteen ajaessa.
Hannu
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Saivartelua - mutta nyt taitaa toinen puhua jalkatapeista ja toinen jarrupolkimesta. HP2:ssa on korotusosa jarrupolkimeen juuri tuon seisaaltaanajon vuoksi.

Itse en oikein ole päässyt sinuiksi tuon seisaaltaanajon kanssa. Jossain kärrypoluilla jos on ollut pahasti röykkyä ajan hetken seisaaltaan mutta mieluummin istun. Jos etunen karkaa yhtäkkiä on paljon helpompi hallita pyörää istualtaan kuin seisaaltaan. Ehkä jossain muualla kuin Suomessa on kärrypolkuja jotka on pitävää ajoalustaa mutta samalla niin röykkyisiä että seisaaltaan pitää ajaa useita kilometrejä ja jonka vuoksi tuollainen säätöpala jarrupolkimessa tulisi käännettyä alas.
Hannu
Viesti:

TTA kirjoitti:Saivartelua - mutta nyt taitaa toinen puhua jalkatapeista ja toinen jarrupolkimesta. HP2:ssa on korotusosa jarrupolkimeen juuri tuon seisaaltaanajon vuoksi.
No hohhoijjaa, sen siitä saa kun menee kirjoittelemaan maanantaina. Joo, puhuin ihan väärästä asiasta, pahoittelen häiriötä, unohtakaa koko juttu :oops: Olisin nukettanut viestit mutta en nyt näemmä näe sitä delete-nappulaakaan missään.
Hannu
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

TTA kirjoitti:Itse en oikein ole päässyt sinuiksi tuon seisaaltaanajon kanssa. Jossain kärrypoluilla jos on ollut pahasti röykkyä ajan hetken seisaaltaan mutta mieluummin istun. Jos etunen karkaa yhtäkkiä on paljon helpompi hallita pyörää istualtaan kuin seisaaltaan.
Itse oon koittanut opetella tuota seisaaltaan ajoa ja varsinkin pehmeämmässä tuo on hauskaa. Dakarilla monesti tuli ajeleskeltua pitkiäkin matkoja seisaaltaan...

1200:lla en oo vielä kerennyt kunnolla kokeilemaan että mitä muutoksia siihen pitää alkaa tekemään, jotta asento on myös seisaaltaan ajamiseen hyvä. Todennäköisesti ohjaustankoa pitää jonkin verran korottaa, samoin takajarrupolkimeen pitää hankkia koroke aivan kuten täällä jo aikaisemmin mainittiin
ahki

Viesti Kirjoittaja ahki »

Fastwayn jalkatappeihin olen ainakin minä ollut tosi tyytyväinen ja niillä pystyy jonkun verran laskemaan jalkatappien korkeutta
Vastaa Viestiin