super teneren välitykset ja etujousituksesta

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

yamaha
Pyörä: xtz750-92

super teneren välitykset ja etujousituksesta

Viesti Kirjoittaja yamaha »

mitä teillä kiertää vakio väleillä vitosella 100kmh? minulla 4300rpm. ja siksi tämä kiinnostaa tietää, koska en tiedä onko pyörässäni vakio välit vai harvemmat. ja sitten kysymys etupäästä. onko tavallista että jousituksen "alku" n.10cm on hetekamaista heilutusta, pohjaa minulla ei, joten kai siellä oljyä on... jos ajaa yli 120kmh niin alkaa etupää olemaan melko rauhaton.
saku
Pyörä: Suzuki DL 1000

Re: super teneren välitykset ja etujousituksesta

Viesti Kirjoittaja saku »

Mulla pikkuisen pienemmät kierrokset, mutta laitoinkin taakse pykälän pienemmän rattaan. Eteen laitoin tilaukseen 18 hampaisen rattaan, että matka-ajo olisi mukavampaa. Etupään jousitus näissä vanhoissa mopoissa on mitä on, mutta kannattaisi varmaan vaihtaa öljyt varmuuden vuoksi.
teeaa
Pyörä: xtz-750

Viesti Kirjoittaja teeaa »

Meikällä on vakiot ja gps:n mukaan 100 km/h, kierrokset on 4300 ja mittarin mukaan 100, on 4100.

-ta-
pandomar
Pyörä: myyty

Viesti Kirjoittaja pandomar »

Ekaksi kannattaa vaihtaa etuiskarien öljyt, ja katsoa miten se vaikuttaa. En nyt muista mitä viskositettia itse laitoin, mutta keulan käytös parani. Viellä 2v sen jälkeen vaihdoin eteen wilbersin prog jouset, joka paransi taas keulaa jonnin verran. Mitään erityisen hyvää sitä ei kyllä taida saada tekemälläkään.
Vastaa Viestiin