KTM 690 E/R TuneECU

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
AMa
Viestit: 413
Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Paikkakunta: RVN

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja AMa »

Nopein tapa on mitata piuhan karvat itse yleismittarilla. Pinnit ja kontaktit löytyvät muistaakseni tästä ketjusta, tai ainakin advriderin vastaavasta. En viitsi alkaa mobiililla etsimään ja linkittämistä opettelemaan, sorry. :oops:
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Tuli asennettu AMa ep kartta ja KM765EU12B0233 plus 3% lisä F+L mappin. Pyörässä (vm 2013) on "evo 2" suodatin ja Akrapovic pönttö missä on db-killeri. SAI pois kytketty ja lamda on päälle.
Toivottavasti tämä 3% riittää koko rpm aluelle...
Kiitos AMa!
Avatar
AMa
Viestit: 413
Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Paikkakunta: RVN

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja AMa »

Mulla on melko lailla sama setup paitsi putki on Wings ja iso killeri. Itse ajelen joko laajakaistalambdan ja loggerin kanssa rakennetulla custom-kartalla tai sitten +5% F&L -kartalla. Eipä noissa ajotuntumaan ole suurta eroa.

Mulla vakio EVO1-kartta (233) meni talvella (en tiedä kuinka paljon ECU osaa kompensoida soppaa IAT perusteella) yläpäässä jonnekin AFR14 nurkille mutta eipä sekään mikään katastrofi ole. Kustomikartassa mulla on ylhäällä jotain +15% normi EVO1:een lisättynä.

Pakolämmöt nousivat korkeimmiksi tasakaasulla pitkään ajaessa (AFR 14,7). Kun taas annettiin syöttöä, ne tipahtivat noin pari sataa astetta saman tien. Sitä yläpään rikastusta voisi tarvita sellaisessa tilanteessa, jossa hierotaan ennakkoja kovempien vääntöjen toivossa ja nakurajan lähellä pelataan rikastamalla.

Toisaalta, jos lompakko on lyönnissä, niin voit tehdä jonkun +10% kartan ihan huoletta. Tai sitten teet SW1 +3%, SW2 +6% ja SW3 +10% ja ajelet sillä, mikä tuntuu parhaalta ja sopii parhaiten kulloiseenkin käyttötarkoitukseen.
Villeboy5
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 9:24 pm
Pyörä: KTM SMC 690

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Villeboy5 »

Tuli ajurit asenneltua ja vihdoin ja viimein yhteys pyörää löytyi! ja kun aloin tallentamaan karttoja niin ohjelma takkuuntui, laittelin sitten uudelleen piuhat kiinni ja avasin ohjelman uudestaan niin eipä löytynyt enään. :oops: Harmaita hiuksiahan tämä aiheuttaa. Johdon kolvaukset tsekkasin ja oli kunnossa. Olen neuvoton. :cry:
Villeboy5
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 9:24 pm
Pyörä: KTM SMC 690

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Villeboy5 »

Tuli uusia ajureita kokeiltua ja ladattua tuneecu tabletillekkin ja ei niin ei. Ei yhdistä, ei kirveelläkään. Läppärillä sain aikasemmin kerran yhteyden josta mainitsinkin mutta se lysti oli lyhyt. Olisko kellään mitään käryä mistä kannattaisi alkaa ongelmaa ratkomaan. Piuha on ehjä ja valo syttyy kun kytkee pyörään kiinni mutta aina mollaa samaa että tuneecu ei vastaa. :roll: kokeilin jännitemittariltakin niin kyllä sieltä virtaa tulee...
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Muutama tapaus on sattunut, jossa pyörän huono akku on aiheuttanut ongelmia tuneECU-yhteyksissä. Vähän kaukaa haettua, mutta toisaalta helppo kokeilla laturilla tai antamalla apuvirtaa toisesta pyörästä tms.

En tiedä missäpäin asut, mutta varmaan lähistöltä löytys joku jolla ois todistetusti toimiva kaapeli-läppäri-yhdistelmä, jolla pystyis vikaa hakemaan. Ainakin tässä meilläpäin on apua saanut loistavasti tarvittaessa.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Villeboy5
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 9:24 pm
Pyörä: KTM SMC 690

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Villeboy5 »

Tosiaan, nappasin ajovalojen sulakkeen veks ja laturi kiinni. Näin löytyi yhteys pyörään ja sain tän hetkiset mapit läppärille talteen. VIIMEIN!!!!! :D
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Hieno homma. Ei muuta kun kokeileen uusia karttoja sisään.

Se bt:n kautta esim androidissa toimiva ecusensors-appi ei ole lainkaan noin nirso akun jännitteestä. Mutta tarvii sellaisen sopivan obd-bt-sovittimen, joita toki saa kiinasta varmaan kympillä.
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Villeboy5
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 9:24 pm
Pyörä: KTM SMC 690

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Villeboy5 »

Joo loppujenlopuksi sain silläkin yhteyden ja tosiaan vitosen kiinanmokkula toimis hyvin. Pointti täsä oli se että mulla on tuo A2 kortti (tai siis poliisilla on mun A2 kortti) ja pitäis pyörä saada tiputettua tehoiltaan niille lukemille. Bw.ssä kuulemma laskevat tehot+teholappu 30€ ja sitten vaan konttorin kautta kotiin ja läppärillä pyörään samat kartat takaisin mitä siinä nyt on.
AP690
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2016 11:03 am
Pyörä: KTM690

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja AP690 »

Ei kellään olisi halua auttaa laittamaan Aman kartat tähän -08 enduroon korvausta vastaan?
Eli asustelen Mikkelissä mutta voin tulla pidemmällekin jotta homma onnistuisi.
Pyörässä vapaammin hengittävä suodatin KN ja Akrapovikin putki.
Jake90
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2016 3:06 pm
Pyörä: Ktm690sm

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Jake90 »

Samalla asialla olisin kuin ap690. Tuo bittien pyörittely menee itseltäni yli hilseen.Olisin kiitollinen jos joku viisaampi autaisi laittamaan mopoon aman kartan, kun kehuvat sitä niin kovasti. Ja työstä tietysti asiallinen korvaus 8). Asustelen imatran kupeessa, ja pyörä on 07 sm vincen putkilla ilman killereitä,avarettu ilmanputsarikotelo. Kiitos jo etukäteen.
Lortdadu
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Pyörä: BMW F 800 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

No eihän se kele voinut mennä niin helposti :lol:

Laittelin evo2 nokan ja härpäkkeet kiinni, hyvin ne istu, mutta kartat ei oo yhteistyöhaluisia. Stumppaa tyhjäkäynnillä ja kun antaa kaasua niin stumppaa. Ei ota kierroksia kuin pikkuhiljaa hivuttamalla, vapaalla ja vaihteella. Ensimmäisen käynnistyksen kohdalla pyöri iloisesti sen 10 minuuttia ja sit alko stumppailu, enkä oo saanu sitä loppumaan. Ideoita?
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Kopioin itselle tuon AMa:n ep kartan ja ruiskukarttaa (evo1) rikastin 5%, samalla otin lambdan pois käytöstä ja vaihdoin uuden tulpan varmuuden vuoksi. Alkoikin sitte pelaa ihan viimisen päälle, ei enää stumppaa ja pystyy tyhjäynnilläkin puksuttaan.
Pyörä on -12vm ja wingsin vaimennin ja evo1 putsarin kansi vakio suodattimella, ja kaikki saastejärjestelmä tukittu ja tuneeculla otettu pois käytöstä.
Iso kiitos täältäkin kun on jaksettu nähdä vaivaa ja kerrotaan niistä muillekkin!
Avatar
THR
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 8:56 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R -20

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja THR »

Hei. Pitikö olla millanen ohjelmointi kaapeli 2013 690 enskaan? Tarvitsiko 1 vai 2 kaapelia?

Linkki kaapeliin ois jees...

Timo
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM 690 E/R TuneECU

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Vastaa Viestiin