Tohtoriin kytkin remontti vinkkejä?
Valvoja: Moderaattorit
Tohtoriin kytkin remontti vinkkejä?
Onko kukaan pistäny vanhan mallin 650 tohtoriin tota Stormilla kaupan olevaa mikälie heavytuty kykin pakettia?Ja mikähän tää joskus vastaan tuleva samasen valmistajan,EBC:n vai EBS:n kumpi ny olikaan kytkin levyjen kelvollisuuren arvostelu?Koitan nyt vielä eri öljyillä kun en tierä mitä erellisellä oli,nyt delvacit ja tuppaa luistaa.Irrottaakin kyllä ehkä vähä ylhäältä että vois toi 26tkm ollakkin jo kytkimen ikä..
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Re: Tohtoriin kytkin remontti vinkkejä?
Stormilta (muistaakseni) ostin tuon mallin Darraan jäykemmät kytkinjouset 14 eurolla tapeltuani luisteluongelmien kanssa aikani. Sen jälkeen ei tarvinnut kytkimeen kajota.
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Castrol GPS punaisilla öljyillä XT350 jammu toimi ainakin tilanteessa 57tkm parhaiten kytkimen osalta. Sillä luisti vain suurimmalla vaihteella kylmähköllä moottorilla. Motulit oli kaikkein pahimmat luiston kannalta piti ottaa heti pois, ei voinu ajaa ollenkaan. Ehkä yhden kauden tällä tavoin voi hyvin lisätä kytkimen ikää riippuen tietysti hyvin paljon ajotavoista.
Kuraköröttelijä
Itse laitoin XL600 Hondaan jäykemmät jouset ja levyt 2v. sitten. Hyvin on toiminut. Muista liottaa uusia levyjä öljyssä pari vuorokautta ennen asennusta. Olen käyttänyt Hondan omaa mineraalia.
Honda XL600 L
Teboilin 4t super biket (15-50) koneessa eikä ole kytkimen tai minkään muunkaan kanssa ollu mitään ongelmia. Muita öljyjä en ole edes kokeillu.
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Tuohon liotusjuttuun en malta olla ottamatta kantaa. Minun mielestäni se on täysin turhaa. kun raapaisee ajossakin olleen kytkinlevyn pintaa karkealla hiekkapaperilla, niin kuiva kitkamateriaali sieltä alta paistaa, eli ei se sinne imeydy. Ja hyvä niin, turpoaisivat vielä mokomat. Öljyttä ei toki pidä asentaa, mutta se riittää että sipaisee joka väliin öljyä kun ne levyt sinne kasaa. En minä muuten, mutta menee turhaan ajopäiviä hukkaan odotellessa