timoteus58 kirjoitti:1. Heikko kipinä, akku, kaapelit, puolat jne.
2. Ryypyn säädöt pielessä/vaijerit jumittaa.
3. Kun seisoo yli viikon, kaasarit kuivuu, ei lähde käyntiin ennen kuin pumppu (joka pyörii vain startatessa) nostaa uutta kaasareihin.
Itselläni ei muuta ongelmaa kuin kohta 3, ja olen joskus ajatellut laittaa vaihtoreleellä painokatkaisijan jolla voi pumppua pyörittää kun virrat on päällä.
juha kirjoitti:Kuivuminen on varmaan suurin syy huonoon käyntiinlähtöön. Tuossa saksansähköillä varustetussa '94 AT:ssa mikä minulla on toimii pumpun sähköt siten että pumppu alkaa pyöriä kun vähänkin hipaisee starttia eikä se sammu ennenkuin katkaiset virrat avaimesta. Tätä ei alkuperäisellä katkojapumpulla huomannut mutta jälkiasennettu pierburg surisee niin äänekkäästi että tämä hassu kytkentä hondurasin sähköissä paljastui. Hassu sikäli että pumppu pyörii vaikka kone stumppaa kesken ajon tai sammutat koneen pelkästään tappokatkaisijasta -> jossain tilateessa voi olla palovaarallinen.
Ym. ominaisuutta olen käyttänyt seisottamisen jälkeen hyväkseni siten että en edes yritä sahata pyörää käyntiin vaan hipaisen starttia ja annan pumpun surrata muutaman kymmenen sekuntia ennen varsinaista starttausta. Sitten starttia ryyppy täysillä ja kaasuun koskematta, yleensä pärähtää pienen sahaamisen jälkeen.
Huono tämä afrikaano on silti käyntiin lähtemään verrattuna samassa tallissa säilytettävään FJ:hin joka pärähtää käyntiin heti vaikka olisi kuukausia ollut kylmänä.
Tarkennuksena, että malli on DR07 ja vuosimallit -94 ja -95.
sähkö-/vaijeripuolella en usko ongelmien olevan.
Pakko olla jotain tekemistä pensan tai sen puutteen kanssa.
Mutta mitäs ihmeellistä saksansähköissä voi olla? Eikö se sähkö kulje saksassa samoin kuin muuallakin?
Mulla pumppu alkaa pyöriä heti kun virran laittaa päälle. Siten se sammuu (tai ainakin se säksätys lakkaa kuulumasta) kun kaasarit on täynnä. pumpun pyörimisestä ei ole tietoa moottorin ollessa käynnissä, sen verran pääkoäänet häiritsevät.
Mikä siellä on kuiva? Jos pumppu painaa kaasarit täyteen, niin ei kai mitään kuivuusongelmaa pitäisi olla, ellei joku rööri ole tukossa, mutta että kaikissa neljässä (2x2) kaasarissa yhtäaikaa, en usko.
Hannu kirjoitti:Tuo kuivumisongelma on kuulemma ainakin jossain määrin ratkaistu RD07A-mallissa. ATIC:in sivuilla tms. oli ohjeet, joilla ko. parannukset saa tehtyä RD07:aan.
Mikä ATIC?