kawa kle 500 värinumero tietoa?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

kawajaki
Pyörä: maasto

kawa kle 500 värinumero tietoa?

Viesti Kirjoittaja kawajaki »

On tuollainen 92 kle jota vähän kunnostelen. Tarttis tietää semmoisen violetin sinisen värinmero, ja rungon värin numero myös. Toi on se malli joka alkujaan ollut sellasella hempeellä pinkin värisellä penkillä :shock: . Mistä löytys siis värinumbat että sattuis korjauksissa sävyt lähemmäs kuin kokeilemalla...

Ja, ei kellään ois alkuperästä tarakkaa tuollaseen jouten, tai joku katateline + boxi?
meura

Re: kawa kle 500 värinumero tietoa?

Viesti Kirjoittaja meura »

Taitaapi nuot värit/ kaavat olla vain tehtaitten tiedossa.

Itse hain aikoinaan punaisen sävyä 750ss ducatille. Oulun automaalit Oy:ssä vertailtiin niitä värimalli lehtisiä ja lähimmäksi osoittautui skanian punainen.

Jäi aavistuksen verran liian punaiseksi, kun lakka jäi laittamatta (lisää kellertävyyttä) Mutta sitä sävyeroa ei huomannut kuin minä :lol:

Nykyisin noilla liikkeillä on väriskannereita. Otat mukaan katteen palasen, jossa on muutama neliösentti "alkuperäistä" väriä tallessa. Eli ollut auringolta piilossa. Vertailukohta olisi hyvä myös olla tasainen, muutoin virheprosentti kasvaa.
Dirtbastard
Pyörä: KTM 450 Exc -07

Re: kawa kle 500 värinumero tietoa?

Viesti Kirjoittaja Dirtbastard »

Useammalla maalivalmistajalla on myös moottoripyörien värikartastot, esim. PPG ja Glasurit, jos ei niistä löydy, niin sitten se spektrofotometri on todella hyvä konsti löytää sopiva väri, PPG:n laitetta käyttäneenä ja 11 vuotta autoja maalanneena voin sanoa että sillä viimeistään löytyy. Kyseistä laitetta ei kyllä joka myymälässä/maalaamossa ole, kun sen hankintahinta on huikea... Ja ei sen osan ole tarvinnut auringolta piilossa ollut johon fotometriä käytetään, osa joka kuvataan täytyy joka tapauksessa kiilloittaa ja vahata virheettömäksi ennen kuvausta. PPG:n fotometri mittaa värin 5:stä eri kulmasta ja kilpailijoiden laitteet 3:sta, molempia olen käyttänyt ja selkeesti parempi on PPG.
- Mikä se sellainen harrastus on johon ei kaikki rahat mene -
Vastaa Viestiin