DR800 Tiivisteet
Valvoja: Moderaattorit
-
Yksi riittää
- Pyörä: Dr 800
DR800 Tiivisteet
Onkos kellään ja varmaan on tietoa mistä saisi tohtoriin magneettokopan tiivisteen ilman että ostelee koko sarjaa?
-
Sakkeus
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Re: DR800 Tiivisteet
Eikö se oo tasasta 0,5mm paperia? Osta arkki vastaavan paksuista tiivistepaperia ja leikkaa itse! Mulla taitaa olla Darrassa kaikki tiivisteet metritavarasta leikattuja ja öljyt pysyy koneen sisällä. Jonkun aikaa magneeton koppa oli pelkällä liimallakin, toimi niinkin mutta nyt on itse leikattu tiiviste jonka liimasin moottorisilikonilla koppaan kiinni, pysyy paremmin ehjänä kuin kokonaan liimaamaton tai kummaltakin puolelta liimattu. Reikämeistit on hyvä olla tiivisteitä tehdessä.
Itse tilaillut Stefanilta tuolta Saksan maalta. Paperistakin tietty helppo tehdä, vaan ei hinnalla pilattu tuotakaan:
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 1834c7ef35
Riku
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 1834c7ef35
Riku
- Don't force it, get a bigger hammer -
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Nuo syntyvät klassisella menetelmällä nätisti myös, kun pienellä kuulapäävasaralla tms. naputtelee paikallaan olevan tiivistepaperin reunat (paperi leikkautuu kun se jää vasaran pään ja lohkon terävän reunan väliin), kun se on paikoillaan. On aikoinaan tullut tehtyä jotkut kymmenet Honda Monkeyn lohkon tiivisteet puhelinluettelon yms. kansista tällä tavallaSakkeus kirjoitti:Eikö se oo tasasta 0,5mm paperia? Osta arkki vastaavan paksuista tiivistepaperia ja leikkaa itse! Mulla taitaa olla Darrassa kaikki tiivisteet metritavarasta leikattuja ja öljyt pysyy koneen sisällä. Jonkun aikaa magneeton koppa oli pelkällä liimallakin, toimi niinkin mutta nyt on itse leikattu tiiviste jonka liimasin moottorisilikonilla koppaan kiinni, pysyy paremmin ehjänä kuin kokonaan liimaamaton tai kummaltakin puolelta liimattu. Reikämeistit on hyvä olla tiivisteitä tehdessä.
Saattaa olla helpompaa kuin ährääminen saksilla tai veitsellä, kun saa homman pelaamaan.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Aina sitä jotain uutta oppii, itse naputtelin paperin päällä lohkoa kumipäävasaralla jolloin paperiin jäi hyvä kuva leikkaamista varten.
Paperitiivisteet saa myöhemmin helposti irrotettaviksi jos muistaa voidella ne ohuesti moottorisilikonilla ennen asennusta.
Paperitiivisteet saa myöhemmin helposti irrotettaviksi jos muistaa voidella ne ohuesti moottorisilikonilla ennen asennusta.
-
Yksi riittää
- Pyörä: Dr 800
Juu tää naputtelu metrikamasta on tuttua, köyhä kun olen. Vaan ajattelin josko löytyis valmiina ja mihin hintaan.Kiitos neuvoista!