Vähän perusteellisempi remppa Domiin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Bolts

Vähän perusteellisempi remppa Domiin

Viesti Kirjoittaja Bolts »

Kelit kylmenee, eikä huvita lähteä enää nenänpää kohmeessa kurvailemaan, joten meinasin ottaa Dominaattorin koneen irti ja pistää lihoiksi.
Kilometrejä on takana jo reilu 60tkm mutta mitään ongelmia ei ole ollut.
Tarkoitus olis uusia vähintäänkin nokkaketju+ohjaimet ja mittailla välykset sylinteristä ja venttiilin ohjureista jne.
Oisko kellään vinkkiä, mitä tuosta kannattaisi tutkia tarkemmin. Onko jotain tyyppivikaa jne.
Samantien tuohon voisi pistää nokkaa ja mäntää uusiksi, onko hyväksi havaittuja virityskalikoita vai pitäiskö pysyä orkkis osissa?
Niin, mennäkö Honda-kauppiaan tiskille, tarvikeliikkeestä, ulkomailta?
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Älä irroita 60 tkm ajettua sylinteriä jos vakaa aikomuksesi ei ole poraus ja männän vaihto. Sylinteri ei varmasti ole aivan pyöreä, joten turha sinne on uusia osia poraamatta laittaa.

Ettet vain turhaan aukaise konetta?
404 HTTP Error File not found
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Minun kokemuksia Dominaattorista, jospa niistä saisit jotain ajatuksia.[/url]
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
jaket
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

Kun on kerran aikaa, niin tilaa david silver spares liikkeestä osat englannista. Lähes puolet halvemmat kuin suomessa. Löytyy googlella.

Jake
Bolts

Viesti Kirjoittaja Bolts »

Kiitoksia vinkeistä! Aikaahan on remonttiin koko tulevan talven illat ja kylläpä se varmaan tulee porattuakin, mäntä asia vaan mietityttää.
Wisecohan on varmasti laatumerkki, aika hintava kylläkin. Jenkkilässä kovin mainostavat JE:tä, joka on jo selvästi huokeampi. Eipä noita onneksi mene kuin se yksi kpl, niin joku kymppi suuntaan tai toiseen ei tule ratkaisemaan. Oletteko muuten ajaneet 95:lla vai 98:lla? Itse olen ajanut pari tankillista 95:lla, muuten 98:lla. Kiihdytyksissä tuntuu 98:lla käyvän "sivistyneemmin", vaikka vakiopuristukset ja palotilan muoto antais olettaa käyvän yhtä nätisti kummalla vaan.
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

Bolts kirjoitti: Oletteko muuten ajaneet 95:lla vai 98:lla? Itse olen ajanut pari tankillista 95:lla, muuten 98:lla. Kiihdytyksissä tuntuu 98:lla käyvän "sivistyneemmin", vaikka vakiopuristukset ja palotilan muoto antais olettaa käyvän yhtä nätisti kummalla vaan.
Ysi'viitosella oon ajellu enimmäkseen - muutaman tankillisen kokeilun vuoksi 98:lla enkä mä nyt tuossa huomannu mitään eroa. Toisaalta kun on ajaessa tulpat korvissa ja humppa soi, niin ei kai sitä kuulis ennenkuin moottorin täystuhon =)
-- Backman
kuvagalleria
laarssån
Pyörä: Domina650

Seuraavia ainaskin kannattaa kattoa!

Viesti Kirjoittaja laarssån »

Moottorihan pitää ihan terapiamielessä purkaa joka talvi ainaskin kerran :)
Seuraaviin ainakin kannattaa kiinnittää huomiota!
1.Kiertokangen laakeripinnat (Prox tekee kiertokankia noin 220e ja nakkilan kautta saa tilattua...ja honda myy koko kampuraa 1000e!)
2.Vaihderattaat (katoppa raimon tarina aiheeseen liittyen!.)
3.Jakoketju vaihtoon ilman muuta ..laahaimet jos tarvis vaatii!
4.vetoakselin laakeri
5.kytkinkorin pykälät
6:seetit yms
Öljypumpun ilmaus kannattaa ottaa tosissaan kun kasaa moottorin!
Tämän toimenpiteen unohtaminen saa yläkerran käymään kuivana..
servicemanual käsittelee aihetta!
Ja osat ilman muuta silvermanilta tulee upsilla kotipihaan ja noin 40% suomihintaa halvemmalla!
-L-
Koneit koneit.....sano mummo hohtimista!
Vastaa Viestiin