DR 650 SE ja TM 40

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Tomppa
Pyörä: nx 650

DR 650 SE ja TM 40

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

VINKKEJÄ?

pyöräni on dr 650 se 96. siinä on nyt tm40, yoshimura, twinair filtteri ja koko boxin etukansi leikattu pois, eli se jesse kientecin boxi modaus. tilasin kaasarin hesleriltä ja sisällä oli 25 ja 135 suuttimet, ilmaruuvi 1.5 kiekkaa auki.Neulasta en tiedä. Pyörä kulkee pintakaasulla ok, mutta kun runttaan kaasunpohjaan, niin imuäänet kyllä kovenevat, mutta pyörä kiihtyy tosi huonosti! jotenkin tukehtuu,onko vinkkejä? Säädin sen kiihdytyspumpun ruuvin aivan pohjaan, jolloin mopo alkoi keuliman ykkösellä, mutta edelleen tasakasulta kun vetäsen kaasun pohjaan, niin pyörä tukehtuu,varsinkin kun pyörää vedättää isolla pykälällä

kiitoksia jo etukäteen kaikille arvontaan osallistuneille:)
"Pääsiskö tuosta?"
mcfeast
Pyörä: -93 DR650RSE

Re: DR 650 SE ja TM 40

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Kuulostas äkkiseltään ihan siltä, että pääsuutin olis jonnin verran pieni. Oiskohan noi hesslerin suuttimet tarkoitettu vakioputkelle ja ilmanputsarille...

Itse ajattelin väkertää laajakaistalambdan dertsin putkeen kiinni niin ei tarvi minuuttiakaan arpoa onko rikkaalla vai laihalla. Sopivat osat kun valitsee niin pitäisi satasella selvitä.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Silloin ku omaan susnaan tilasin hesslerist niin kertosin samalla pönttö sun muita virityksiä,esimerkiksi niin ite en ole avartanut ilmaboxia yhtään,vaihdoin vaan twinairin filttereihiin ja mulle riitti ihan hyvin toi kaasarin asennus ja baanalle.Toki mulla oli/on se pönttö mallia nyrkki sisään jos haluaa tutkiskella vieläkö villat ovat sisäputken ympäri nätisti,muutenkin lyhenetty versio toi mun äänenvaimennin.
En mitenkään säätänyt ja katedarra eli se rs malli keuli kaasusta kakkosellakin.
Vissin mulla kävi sitten säkä hesslerin säädöissä ku mitä olen muutenkin lukenut niin ei ole noi "tehtaansäädöt" ollut ihan oikein ollut muillakaan?

Muokattu;
Suuttimist mitä kaasaris löytyy ei ole hajuakaan ku en ole avannut,mutt voin kattoo ku talliin menen seuraavaks minkä kokoiset ne muut suuttimet ovat mitkä paketis tuli.
JIIÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

142,5 tai 145 pääsuuttimeksi ja ehkä kiihdytyspumpun annosta hieman pienemmälle...pääsuutin helppo vaihtaa alakautta pikkuluukusta.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
mcfeast
Pyörä: -93 DR650RSE

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=676912 tuolla on muuten hyvä threadi suuttimien koosta. Pikaisesti katsomalla oikea suutin voisi olla 150-160 välissä. Tuolla joku käytti jopa 165 suutinta, mutta siinä oli sitten nokkaa modattu yms.
JIIÄSSÄ kirjoitti:142,5 tai 145 pääsuuttimeksi ja ehkä kiihdytyspumpun annosta hieman pienemmälle...pääsuutin helppo vaihtaa alakautta pikkuluukusta.
Vastaa Viestiin