NX650 jarrulevyn pultit
Valvoja: Moderaattorit
NX650 jarrulevyn pultit
Tietääkö kukaan kiristysmomenttia NX650 Domin -91 takajarrulevyn pulteille?
-
ekes
- Pyörä: Desert Express
Re: NX650 jarrulevyn pultit
Ajattelin, että täähän on helppo nakki - eiku Macin sivuilta tarkistamaan. Mutta sielläpä olikin vanhemman Domin manuska ja siinä rumpujarru. Ilmeisesti juuri siksi asiaa tiedusteletkin
Anyway, siellä oli mainittu 15 Nm etujarrulevyn pulteille, josko tuo riittäis myös taaksekin. Jos saat jostain asian varmistettua, kerrohan se täällä mu(i)llekin.....jos vaikka omastakin joskus sen levyn joutuu irrottamaan....
Anyway, siellä oli mainittu 15 Nm etujarrulevyn pulteille, josko tuo riittäis myös taaksekin. Jos saat jostain asian varmistettua, kerrohan se täällä mu(i)llekin.....jos vaikka omastakin joskus sen levyn joutuu irrottamaan....
Tossa mulla olevassa (88-89 NX650) on annettu: Brake disk bolt, Thread dia 8 mm, 38 Nm.
-
ekes
Heh, mulla on se Macin sivuilta tulostettu manuska, sekin on vuosimalleille 88-89 ja siinä on rumpujarrun ohjeet. Eli tuo levyn pulttien momentti on ihan hyvä tieto.
Tosin mua ihmetyttää nyt sitten taas ne etujarrulevyn pultit: mielestäni siellä oli mainittu se 15 Nm, mikä vaikuttaa aika kevyeltä kiristykseltä......miksiköhän noin suuri ero momenteissa?!?
Tosin mua ihmetyttää nyt sitten taas ne etujarrulevyn pultit: mielestäni siellä oli mainittu se 15 Nm, mikä vaikuttaa aika kevyeltä kiristykseltä......miksiköhän noin suuri ero momenteissa?!?
joo, se eikholt.net manuska löytyy. mutta muualta en oo momentteja vielä löytänyt. täytyy ehkä kysästä brandtilta ens viikolla. oiskohan se kevyt momentti sen takia ettei levy taivu ja kun niissä pulteissa näyttäs olevan se lukiteneste valmiina, siis uusissa pulteissa jotka ostin.
Turha tarkkuus on teknistä t....?
Ite ainaki kiristelly "aiva omaan momenttiin" eikä oo kummemmin ongelmia ollu..
Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...???
Ei nyt ole ihan tarkka lukua heittää mutta luokkaa 40Nm se on ollut noissa Hondissa. Mallista riippuen antavat ohjeen käyttää uusia pultteja tai lukitetta vanhojen kierteisiin.
-
ekes
Tuo 38-40 Nm varmaan on ihan OK, pitääpä laittaa muistiin.
. Kun laittaa momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen, ei tarvi arvailla. Tämä nyt koskee lähinnä kriittisimpiä kohteita: jarrut, laakerit, liukupinnat, tiivistetyt kannet tjsp. Kaikenlaiset pidikkeet, raudat yms. kääntelen "rannemomenttiin".
Mulla ainakin on sellainen neuroosi, että yleensä tulee väännettyä liian tiukkaanTomba kirjoitti:Turha tarkkuus on teknistä t....?Ite ainaki kiristelly "aiva omaan momenttiin" eikä oo kummemmin ongelmia ollu..
joo, ei normaalilla ihmisellä varmaan olis mitään ongelmia kiristää arviolta, mutta mun tuurilla en lähde edes kokeilemaan 
Olivat sitten M6 pultteja ja Honda antaa sellaisille kiristysmomentiksi 10Nm jos ei mitään muuta ole mainittu. Laitoin sitten 20Nm ja liiman kanssa, tuntui tulevan kireälle.