800 tohtorin käynti?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

enduro82
Pyörä: dr800&zx-10r

800 tohtorin käynti?

Viesti Kirjoittaja enduro82 »

tuli tossa pari päivää sit haettua iso tohtori pihaan dr 800svm-93 ja pikkusen ropleemaa pukkaaa...
ei oikeen käy tyhjäkäyntiä mitenkään.. tuntuu niinku kipinä katois 10 sec välein ihan pienex hetkex.. koittaa kone potkia takas niinku
(toiv joku ymmärtää).. sit ku laitoin eilen tulille sen niin 15 sekunnin käynnin jälkeen oli alkukäyrä 15cm matkalta TULIPUNAINEN.. ja puolen minuutin jälkeen jo 30cm matkalta.. sit oli pakko lähteä antaa sille viileetä happea.. vissii vähä rikkaalla:( pitää kattoo jos sais huomenna venat säädetyä ku seki pitää tehä joka tapaukses.. ja ilman putsarin eilen otin esille nii oli aika hyvin käytetyn näkönen.. sit kaasarit vissiin joutuu ottaa pöydälle??
TR8
Pyörä: KTM 250 EXC 4T

Re: 800 tohtorin käynti?

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Rikkaalla vai laihalla kun putket punoittaa ?
- eikös rikas seos jäähdytä konetta kun palamatonta soosia menee läpi ja laiha taasen nostaa lämpöjä

- eihän vaan puolipuristin jää kantamaan kun noin kuumat kaasut pääsee pakokäyriin ? on elokuun viimeinen viikko aika lähellä pakovenalle sitten

Anyway: kaasarin kupeessahan on tyhjäkäynnin säätöruuvi josta voi tyhmäkäyntiä lisätä perussäädön päälle

- mulla jäi ryypyt päälle ( savea joka paikassa ) ja bensan kulutus oli tähtitieteellinen, kone sammuili alaspäin vaihtaessa ja röpötti kuumana tyhjäkäynnillä
Sakkeus
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Jos se kipinä oikeasti katoilee välillä niin se kyllä kuumentaa alkukäyrät, mulla oli tohtorissa staattori paskana ja jos sen sai käyntiin niin oli hetkessä käyrät punahehkussa! Mutta siinä tapauksessa oli oireina myös huono käynnistyvyys varsinkin kylmänä ja paukutus isommalla kaasulla.
Antti J
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Antti J »

Staattorin on tainnut tälläkin foorumilla suuri osa DR750 ja 800 omistajista joutunut uusimaan. Ei kestä kahtakymmentä vuotta pidempään öljykylpyä =)

Kannattaa tietysti niitä kaasareita tarkastella ja mahdollisesti puhdistella ja katella, että imukaulat ym. on ehjän näköset.
enduro82

tohon putken punotukseen taisi löytyä syylllinen ku kaveri oli tallilla
koittanu kuulemma testata tota liskua.. ei vaan ollu akussa potku riittäny... oli tietty bensaa saanu silleen riittävästi ku miljuuna kertaa koittanu startata josko lähtis... sit ku löin kaapeleil tulille niin nakkas punahehkuun noi putket ku en tienny et joku muu on ees koskenu koko vessaan.. no huomis iltana tutkii vähä lisää.. jos sais jotai aikasex.. mistä muuten huolto manuskaa tohon??
Kale

Viesti Kirjoittaja Kale »

Mulla on netistä imutettu Saksan kielinen versio pdf:nä. Löytyy kyllä varmaan Alfameriltäkin, tai kirjakaupoista. Kuuspuokki DR:ään tilasin tuon Sakemanniopuksen muistaakseni just Alfameriltä. Siinä on kyllä melkoinen pähkäily, kun tuo Saksa ei ole hirvittävän hyvin hallussa, mutta minkäs tekee, kun ei Englannin kielisenä tunnu löytyvän :cry:
enduro82

Kale kirjoitti:Mulla on netistä imutettu Saksan kielinen versio pdf:nä. Löytyy kyllä varmaan Alfameriltäkin, tai kirjakaupoista. Kuuspuokki DR:ään tilasin tuon Sakemanniopuksen muistaakseni just Alfameriltä. Siinä on kyllä melkoinen pähkäily, kun tuo Saksa ei ole hirvittävän hyvin hallussa, mutta minkäs tekee, kun ei Englannin kielisenä tunnu löytyvän :cry:
jos viitit laittaa mulle linkin mistä ton saisin.. ois aika ok..
ite oon tääl saksassa ollu duunissa parivuotta nii kai siitä jottai tajuun ja pomo ollu 20v jo tääl nii kyl se kääntää jos menee sormi suuhun:)
tai jos onnaa niin voihan sen pistää miun mailiinkin
c-qpe@hotmail.com
Kale

enduro82 kirjoitti:
Kale kirjoitti:Mulla on netistä imutettu Saksan kielinen versio pdf:nä. Löytyy kyllä varmaan Alfameriltäkin, tai kirjakaupoista. Kuuspuokki DR:ään tilasin tuon Sakemanniopuksen muistaakseni just Alfameriltä. Siinä on kyllä melkoinen pähkäily, kun tuo Saksa ei ole hirvittävän hyvin hallussa, mutta minkäs tekee, kun ei Englannin kielisenä tunnu löytyvän :cry:
jos viitit laittaa mulle linkin mistä ton saisin.. ois aika ok..
ite oon tääl saksassa ollu duunissa parivuotta nii kai siitä jottai tajuun ja pomo ollu 20v jo tääl nii kyl se kääntää jos menee sormi suuhun:)
tai jos onnaa niin voihan sen pistää miun mailiinkin
c-qpe@hotmail.com

Hyvä kun joku ymmärtää Saksaa. Ite oon lukenu sitä koulussa vuonna miekka ja kilpi, eikä sekään ollut mitään teknistä sanastoa, joten hieman on tarvinnu sanakirjojen apua :mrgreen: Se opus on 56 Mt kooltaan. Voin kokeilla, salliiko gmeili niin isoa liitettä. Mulla ei ole valitettavasti antaa mitään linkkiä, mistä tuo löytyy. Jostain vertaisverkoista saattais ehkä löytyä :roll:

Jep. Suurin mahdollinen liite on näköjään 25 Mt geemeilissä :evil:
skuikka
Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jos kerran saksassa olet, niin etsi lähin polon tai louisin liike, ne reparaturanleitungit maksaa jotain kympin ja kahden väliin ja aika hyvät valikoimat niillä yleensä on.
Se kummallinen sana tarkoittaa siis korjauskäsikirjaa.
enduro82

tossa muuten linkki jossa kuvia tosta kuvan kauniista kikottimesta.. saa olla rohkeesti erimieltä kauneudesta mut tollasta mää oon aina halunnu
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Viimeksi muokannut enduro82, Ma Maalis 30, 2009 7:58 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
uvh
Pyörä: xr125

Viesti Kirjoittaja uvh »

ois kiva kahtoo kuveja mutta sanoo: Das gesuchte Inserat wurde nicht gefunden. ?
taidan tehdä itte niin tulee sitten just semmonen kun sattuu tulemaan...
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

enduro82 kirjoitti:juu pittää katella kuha joku kaunis päivä ei menis kellon ympäri töissä:)
ehtis liikkeissä käymään.. pitäs toi tohtori katastaakkin että pääsis kadulle työntää.. sain venat säädettyä.. joku päivä töitte jälkeen alkaa käyttää kaasarit pöydällä... ku putkea piti taas tänää punasena:) meneex muilla kaasareitte pohjasta letkut koneen alle niinku krosseiski.. tos ei näkyy mene mitään.. vissii joku dille poistanu tai jääneet matkan varrelle:) saattaa seki vaikuttaa jollai tapaa käyntiin vaikkei ehki pää syyllinen olekaan.. tuli tänää putsattua kaikki sähkö liittimet kontakti sprayllä ja tutkittua pensalinjat/alipaine letkuja... tossa muuten linkki jossa kuvia tosta kuvan kauniista kikottimesta.. saa olla rohkeesti erimieltä kauneudesta mut tollasta mää oon aina halunnu
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... rtBy=price
consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=
false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=25&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike
&maxPrice=2001&ambitCountry=DE&zipcode=15926&zipcodeRadius=200&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE
_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&category=EnduroAndTouringEnduro&tabNumber=2
Ainkaan 750:ssa ei roiku letkuja. Penkin alle menee muistaakseni yksi letku.

edit: kun saat sen huoltomanuskan niin ota se magneetonkoppaan menevä johto liittimestään (sielä tankin alla jossain) ja mittaa manuaalin mukaan yleismittarilla ignition pickup coil sekä ignition powersource coil arvot. En tiedä mitä ovat saksaksi. Nuo liittyvät kuitenkin sytytykseen ja sen ajoitukseen.

-aapo
-too Big to fail-
enduro82

Kale

Aikalailla kevennetty, vai kuinka? Just sunnuntaina kirosin noita muoveja ja niiden kanssa vekslailua huoltoja tehdessä. Eihän tuo loppujen lopuksi olekaan lainkaan pahan näköinen noin kun siitä on ne tankin sivukatteet poistettu ja se klyyvari. Mistä pyörästä nuo peräpään vauhdikkaat muodot ovat peräisin?
enduro82

juu näyttää toi ain ainakin 20 kiloo kevyemmältä kuvan mukaan mut ei se
vielä sitä ole.. ostin tollasessa kuosissa sen.. tuli siihen pienempi tankki kans mukana.. en oo viel testannu ku pitäs maalata se eka mustax..
perää luulin ite kawasaki zzr peräx mut myyjä sano koplineensa jostai skootterista... sit pönttäjä lyhennetty 15cm.. pitää tänään alkaa rumentaa tota prätkää.. katsastus kuntoon pistää ku tääl massa sellanen koskee prätkiäkin.. orkkis etulamppua/mittaristoa kiinni ja silleen..(hirvee työ 5min tarkastuksen takia:) ja takaratas hakea..
Vastaa Viestiin