Super teneren tärinä
Valvoja: Moderaattorit
-
saku
- Pyörä: Suzuki DL 1000
Super teneren tärinä
Tuli hommattua soranorsu, ja nyt on ruvennut mietityttämään moottorin (750 -91) lievä tärinä kun kierrokset nostaa 4000 ja siitä yli. Ajossa ja paikalla ollessa tulee sama tärinä esiin, liekö sitten ominaisuus kun koneen pitäs olla muuten kunnossa? Kellään muulla ollut samoja tärinöitä koneessa 
-
Tikkaoja
- Pyörä: Canyon ja Cube
Kyllä tuo oma vekotin kanssa täristää korkeilla kierroksilla. Kaasareitten synkkaus ehkä mahdollisesti saattaa (huomaa hyvin epävarma arvaus...
) vaikuttaa jotenkin tärinöihin. Omastani aion tarkistaa synkkauksen samalla kun tässä syksyn mittaan muutenkin koneen hengitystä parantelen.
Tosin ei mua ainakaan soralla toi korkeiden kierrosten tärinä oo häirinny, sillon joutuu keskityttymään ihan muihin asioihin. Eli ei muuta kun soraa pöllyttämään...
Tosin ei mua ainakaan soralla toi korkeiden kierrosten tärinä oo häirinny, sillon joutuu keskityttymään ihan muihin asioihin. Eli ei muuta kun soraa pöllyttämään...
No mitenkäs tikanojan kävi auttoiko kaasareiden synkkays tärinävaivoihin aikoinaan itellä kans 750cc samaa ongelmaa tärinä alkaa siinä 4000 jälkee ja pahenee mitä ylemmäks mänöö harmillista jos ei tätä tärinää saa millään pois kun peli on muuten niin loistava ajeltava matkaajossa ?
mikäköhän muu saattas tuon tärinän aiheuttaa eikös tässä koneessa ole jotkin vastapainot joilla tuota olisi tarkotus tärinöitä kompensoida kun tuntuu että mun kamppehessa on jossai lootalle/lootassa hiukan välystä tuntuu semmoone ikävä nykäys kun kaasulta päästää nopsaa ja vääntää takasin teköö pienillä vaihteilla ajamisesta todella nykivää ketjua ei laatikolle vissii ole niin mistähän tuokin välys tulee tuntuu olevan saman moinen joka vaihteella niin olettasin jotain laatikolle tulevaa ratas kosketusta ? josko tuontakia olisi vastapainotkin väärällä kohdalla mitä sanoo enempi ruuvanneet ???
mikäköhän muu saattas tuon tärinän aiheuttaa eikös tässä koneessa ole jotkin vastapainot joilla tuota olisi tarkotus tärinöitä kompensoida kun tuntuu että mun kamppehessa on jossai lootalle/lootassa hiukan välystä tuntuu semmoone ikävä nykäys kun kaasulta päästää nopsaa ja vääntää takasin teköö pienillä vaihteilla ajamisesta todella nykivää ketjua ei laatikolle vissii ole niin mistähän tuokin välys tulee tuntuu olevan saman moinen joka vaihteella niin olettasin jotain laatikolle tulevaa ratas kosketusta ? josko tuontakia olisi vastapainotkin väärällä kohdalla mitä sanoo enempi ruuvanneet ???
-
ankara
- Pyörä: Swedukotari&LadyDomina
Ei ole suoranaisesti koneen tärinöistä ongelmia mutta välillisesti kyllä. Tankin ja ilmansuodattimen pois käytön jälkeen alkoi uudelleen kasattuna ilmetä 4000 rpm kohdalla todella ärsyttävä resonanssi, siis armoton tärinä ja pärinä tankin ympäristössä. Koska sitä aiemmin ei ollut niin tiesin että tankin / putsarikotelon asennuksella on jotain tekemistä sen kanssa.
Nyt olen saanut pahimman pärräyksen kuriin poistamalla suorat värähtelyä johtavat "oikosulut" tankin alta. Tankkihan on alunperin eristetty kumeilla rungosta. Pahiten vastaan hannasivat johtonipun liittimet rungon päällä. Pienellä uudelleenreitityksellä ja aimo annoksella nippusiteitä tilaa alkoi syntyä eikä suoraa kosketusta enää ole ja resonointikin on pois tai ainakin vähentynyt merkityksettömäksi.
Nyt olen saanut pahimman pärräyksen kuriin poistamalla suorat värähtelyä johtavat "oikosulut" tankin alta. Tankkihan on alunperin eristetty kumeilla rungosta. Pahiten vastaan hannasivat johtonipun liittimet rungon päällä. Pienellä uudelleenreitityksellä ja aimo annoksella nippusiteitä tilaa alkoi syntyä eikä suoraa kosketusta enää ole ja resonointikin on pois tai ainakin vähentynyt merkityksettömäksi.
-
Tikkaoja
- Pyörä: Canyon ja Cube
Emmä ainakaan mitään itseäni vaivaavaa tärinää huomaa. Kuten edellä itse ja muut ovat todenneet, käy testaamassa LC4:sta ja siirry soralle. Ei haittaa tärinät enää. Ei siitä kaasareiden synkkauksesta ainakaan haittaa ollut...Rulez kirjoitti:No mitenkäs tikanojan kävi auttoiko kaasareiden synkkays tärinävaivoihin aikoinaan
-petteri
Tuli mieleen että onkos putsarit kunnolla kaasareissa kiinni?
Itsellä on ollut vaikeuksia saada ilmanputsarin "kumiletkut " riittämään ja ja pysymään kiinni. En muista oliko se ongelma jo ennen tdm mottia vaikka ei niissä pitäis olla mitään eroa ulkoisesti. Paskamainen vika jos toinen sylinteri saa ilmaa suotimen ohi.
Itsellä on ollut vaikeuksia saada ilmanputsarin "kumiletkut " riittämään ja ja pysymään kiinni. En muista oliko se ongelma jo ennen tdm mottia vaikka ei niissä pitäis olla mitään eroa ulkoisesti. Paskamainen vika jos toinen sylinteri saa ilmaa suotimen ohi.