NX650 Dominator vapaalle

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

teekoo

NX650 Dominator vapaalle

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Sellainen ongelma ilmennyt tänä kesänä, että käyntilämpöisenä en saa vaihdettua vapaalle. Kylmänä kyllä toimii. Liikennevaloissa olisi kiva jos vois lepuuttaa kytkinkättäkin. Pyöräni on -91 ja ajettu n. 60tkm. Viime talvena käyty koko kone läpi ja vaihdettu kaikki vähänkin kulunut, mutta näköjään silti jotain unohtui...Kytkinvipua olen säätänyt...Kellään mitään ideaa? Pitääkö koko kone taas paloitella?

tk
JoeNaz
Pyörä: Töminätör

Viesti Kirjoittaja JoeNaz »

Juu, toi on kai vähän ominaisuus juttu. Saattaa kyl myös öljyilläkin olla vaikutusta siihen miten laatikko pelaa. Itelläni oli myös aluksi samaa 'ongelmaa', koska omassa pyörässäni menee myös todella herkästi vaihteet sisälle. Kone suorastaan 'imaisee' viereisen pykälän sisään, jolloin sen vapaan löytyminen on vähän konstikasta. Kytkimen säädöillä on tietysti jotain merkitystä. Pääsääntönä itselläni kuitenin että kytykin kahvassa pitää olla 'deadzone' jotain 1,0-1,5cm eli siis 'tyhjää liikettä' ennen kuin se alkaa irroittamaan.

kannattaa tunnustella hieman sitä vetoa kytkimen kanssa, jolloin laatikon 'synkronointi' auttaa hieman vapaan löytymistä ykköseltä ylös tai kakkoselta alas. Herkästi tosiaan se vaihde vaihtuu ykösen ja kakkosen valillä, mutta kyllä sen sieltä pitäisi oppimalla alkaa löytymään. Itsellä meni myös tovi opetelessa löytämään vapaata lämpimästa domista.

Ja tietysti ne öljyt, mutta niihin en sen enempää ota kantaa, muutenkuin omassa pörässäni voin todeta ihan hyvin toimivaksi NESTE Turbo LXE 15W40 Multigrade Diesel Oil. Toimii Domissa loistavasti, sekä on kotimaista ja edullista, suosittelen :wink:
"En pidä siitä, että siirtyminen vaatii mahtavia tekoja. Sateen jälkeen hiekkatiellä, kauneus hehkuu ja kumartaa syvään." -kiitos Dave & Otto
teekoo

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Thanks!
Joo, vaihteet menee muuten hyvin päälle. Aikaisempina kesinä bensamittarille pysähtyessäni olen aina vähän haeskellut vapaata, mutta lopulta sen saanut kuitenkin valituksi. Täytyypä vielä jatkaa tunnustelua... Ainiin, olen tunnollisesti käyttänyt Hondan GN4 10-30 mineraaliöljyä.
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

teekoo kirjoitti:Ainiin, olen tunnollisesti käyttänyt Hondan GN4 10-30 mineraaliöljyä.
Mulla on nyt toisen vaihtovälin verran menossa kokeilu syntettisellä 10w40 öljyllä Dominatorissa ja ainakin vapaa löytyy kuumallakin koneella helpommin kuin Hondan virallisilla. Eikä tuota öljyä tunnu kuluvankaan sen kummemmin. Hieman öljyneuroottisena piti viime vaihtovälillä kerran lisätä tilkka.

MP-öljyt tuntuu olevan enempi henkimaailman juttuja, mutta kokeilemalla voi löytää "oman totuutensa"
-- Backman
kuvagalleria
Vastaa Viestiin