R1100GS yskii ja paukkuu - mikä avuksi?
Valvoja: Moderaattorit
- niklasbackman
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 11:15 am
- Pyörä: BMW R1100GS (-96)
- Paikkakunta: Oslo
R1100GS yskii ja paukkuu - mikä avuksi?
Kertokaa viisaammat, miksi moponi yskii ja käy erittäin epätasaisesti sekä alhaisilla että korkeammilla kierroksilla? Ja kun hieman kiihdytin kakkosella, sain aikaan ainoastaan suuren pamauksen.
Syyllistä etsitään tämän päivän korjailuista:
- lisäsin 1dl öljyä moottoriin (ei voi olla tämä)
- asensin lisävalot
- asensin tupakansytytin-plugin
- "asensin" tankkilaukun
Tankannut olen pari päivää sitten, tankki on ehkä 4/5 täynnä.
Eli:
- desi öljyä ei voi olla syyllinen
- sähkötyöt ei kai myöskään? Kokeilin vielä ilman lisättyjä valoja + tupakansytytintä, mutta käynti oli edelleen yskivä.
- tankki on ollut tietysti ylhäällä, mutta ei irti. Voiko tankissa oleva(?) roska tukkia jotain?
- olenko vahingossa irrottanut jonkun letkun kun olen muuttanut tankin asentoa?
- olenko vahingossa tankkia laskiessa puristanut jonkun letkun?
Polttoaineen syötössähän se vika on, eikö?
Syyllistä etsitään tämän päivän korjailuista:
- lisäsin 1dl öljyä moottoriin (ei voi olla tämä)
- asensin lisävalot
- asensin tupakansytytin-plugin
- "asensin" tankkilaukun
Tankannut olen pari päivää sitten, tankki on ehkä 4/5 täynnä.
Eli:
- desi öljyä ei voi olla syyllinen
- sähkötyöt ei kai myöskään? Kokeilin vielä ilman lisättyjä valoja + tupakansytytintä, mutta käynti oli edelleen yskivä.
- tankki on ollut tietysti ylhäällä, mutta ei irti. Voiko tankissa oleva(?) roska tukkia jotain?
- olenko vahingossa irrottanut jonkun letkun kun olen muuttanut tankin asentoa?
- olenko vahingossa tankkia laskiessa puristanut jonkun letkun?
Polttoaineen syötössähän se vika on, eikö?
-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Jos vikaa on nimenomaan silloin kun on paljon kuormaa niin syypää saattaa hyvinkin olla bensapuolella. Se sihti minkä läpi pumppu imee on niin iso ettei sitä helpolla mikään roska tuki, mutta kaikki on tietty mahdollista. Jos et olisi tehnyt juuri moporemppaa niin yksi varteenotettava vika voisi olla väsynyt bensapumppu (tietty se voi syypää nyttekin olla).
Kurkkaa, että ne tankista lähtevät letkut eivät ole aivan hirmuisen tiukalla mutkalla eli luttussa ja että tankki saa korvausilmaa.
Kurkkaa, että ne tankista lähtevät letkut eivät ole aivan hirmuisen tiukalla mutkalla eli luttussa ja että tankki saa korvausilmaa.
- niklasbackman
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 11:15 am
- Pyörä: BMW R1100GS (-96)
- Paikkakunta: Oslo
Hmm, nyt se on hieman parempi. Nostin tankkia, ronkin sieltä-täältä, mutta ei siellä mun mielestä mikään kovin mutkalla ollut.
Tyhjäkäynnillä se yski edelleen, mutta 10min pikkulenkki sai sen "parantumaan". Edelleen se ei käy ihan tasaisesti (kävikö se koskaan..?), mutta nyt sillä voi ajaa. Ja kokeilin nostella kierroksia välillä jos se olisi auttanut.
Lisää diagnoosin avuksi:
Tyhjäkäynnillä se yskäsy tulee ehkä 5s välein, yhtäkkiä kuuluu vaan sellanen "ZHuuuuup" normaalien käyntiäänien (pa-rap-pappa, pa-rap-pappa) väliin ja sitten se meinaa sammua.
Tulpissa jotain? Ja mikä se oli eilen kun se yllättäen kovilla kierroksilla pamahti? Liikaa bensaa äkilisesti?
Periaatteessa nämä pienet ongelmat on ihan mukava hoitaa kotona kun on aktiivinen yhteisö auttamassa. Matkalla voisi olla toista. Ja oppiihan tässä muutenkin vähän enemmän tuosta koneen oikukkaasta sielunelämästä
Tyhjäkäynnillä se yski edelleen, mutta 10min pikkulenkki sai sen "parantumaan". Edelleen se ei käy ihan tasaisesti (kävikö se koskaan..?), mutta nyt sillä voi ajaa. Ja kokeilin nostella kierroksia välillä jos se olisi auttanut.
Lisää diagnoosin avuksi:
Tyhjäkäynnillä se yskäsy tulee ehkä 5s välein, yhtäkkiä kuuluu vaan sellanen "ZHuuuuup" normaalien käyntiäänien (pa-rap-pappa, pa-rap-pappa) väliin ja sitten se meinaa sammua.
Tulpissa jotain? Ja mikä se oli eilen kun se yllättäen kovilla kierroksilla pamahti? Liikaa bensaa äkilisesti?
Periaatteessa nämä pienet ongelmat on ihan mukava hoitaa kotona kun on aktiivinen yhteisö auttamassa. Matkalla voisi olla toista. Ja oppiihan tässä muutenkin vähän enemmän tuosta koneen oikukkaasta sielunelämästä

Noilla oireilla 1200 gessussa vikana pilaantunu puola. Eli ei anna kunnon kipunaa. 1200:ssa on puolat tulpanhatussa(stick coils) jotka saattaa viottua jopa tulpanvaihon yhteydessä. En tiä millaset puolat sinun pyörässä on mutta kipunavika se kuitenki vois olla.
Viimeksi muokannut Tomi, Su Heinä 13, 2008 7:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- niklasbackman
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 11:15 am
- Pyörä: BMW R1100GS (-96)
- Paikkakunta: Oslo
Mysteeri on selviämässä. Avasin nyt nuo tulpat, ja kas kummaa mitä sieltä tulikaan vastaan. Ruokalusikallinen tuhkaa ja tulpat aika erikoisessa kunnossa.
Eli missä vika? Ja voiko noi tulpan "reiät" puhdistaa ihan vain paperilla/puhaltamalla, vai pitääkö availla enemmänkin noita kansia?
Kuvista näkee..
Eli missä vika? Ja voiko noi tulpan "reiät" puhdistaa ihan vain paperilla/puhaltamalla, vai pitääkö availla enemmänkin noita kansia?
Kuvista näkee..
- Liitteet
-
- tulppa.jpg
- (61.85 KiB) Tiedosto ladattu 271 kertaa
-
- tutti.jpg
- tutti
- (66.94 KiB) Tiedosto ladattu 243 kertaa
Kuvassa se näyttäs hiekalta. Puhaltele puhtaaksi ja sitte tulppa irti. Jos tulppa ok ni laita takasi ja kunnolla kiinni.
EDITTIÄ: Sulla onki jo tulppa irti....pääasia on kuitenki että se paska ei vaan mene sylinteriin ku putsailet. Niin ja oletko millon viimeksi vaihtanu ne tulpat?
EDITTIÄ: Sulla onki jo tulppa irti....pääasia on kuitenki että se paska ei vaan mene sylinteriin ku putsailet. Niin ja oletko millon viimeksi vaihtanu ne tulpat?
Viimeksi muokannut Tomi, Ti Heinä 15, 2008 7:57 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pölynimuri saattaisi olla kotikonsteista hyvä. Joku pieni suutin siihen.niklasbackman kirjoitti: Eli missä vika? Ja voiko noi tulpan "reiät" puhdistaa ihan vain paperilla/puhaltamalla, vai pitääkö availla enemmänkin noita kansia?
Kuvista näkee..
Paineilma on OK, jos tulpat on vielä kiinni ( ei näköjään enää ole ).
Paineilma työntää muuten ne moskat sylinteriin ja venttiileihin tulpan reiästä.
Pekka



PS. Saaristorallissa oli mukavaa, tulin juuri kotiin.
- niklasbackman
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 11:15 am
- Pyörä: BMW R1100GS (-96)
- Paikkakunta: Oslo
No tuolla oli ilmoitus rallista.niklasbackman kirjoitti: Pekka, kerro lisää Saaristorallista, oliko sillä jotain saittia?
http://www.mctump.fi/muutdokumentit/ralli_ilmo_A_5.pdf
Paikalla oli noin 600 kävijää, hyvät saunat, ranta, olutteltta, musiikkia ja muutenkin hyvin järkätty homma.
HMPK:lla oli oma kerhoteltta ( ja mulla oma )
Parasta rallissa oli tavata HMPK kerhon kavereita, ajella pikkuteitä Vehmaalle ja tavata yksi saksalainen kaveri, joka otti minuun yhteyttä GS-Meeting infojeni takia. Jatkossakin varmaan olen kaverin kanssa yhteydessä. Herra on käynyt Suomessa jo monta kertaa.
Mainio mies. R80G/S-PD
Pekka



-
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Juu tuo on kyllä niitä ensimmäisiä juttuja mitä kannattaa kattoa jos tuntuu ettei mopo toimi yhtään. (Lähtee toki käyntiin, mutta ravistaa niin paljon ettei viitsi ajaa.)AM kirjoitti:Onko oikeanpuolen kaasuvaijerin kuori kunnolla paikallaan. Pensaletkujen kanssa värkätessä vaijerin kuori nousee helposti pois paikoiltaan ja ruiskujen synkkaus menee poskelleen.
Vaikkei kuori olisikaan huonosti niin yllättävän paljon tuo synkkaus vaikuttaa käyntiin ja sen puhtauteen. Säätöruuvista jopa neljäsosakierros sekottaa jo balanssin joten tosi pienestä on kiinni.
En kyllä usko että synkkaus vaikuttaisi paukutteluun putkessa vaan mieluummin syyllinen on pimeä tulppa tms. kipinähäiriö.
En kyllä usko että synkkaus vaikuttaisi paukutteluun putkessa vaan mieluummin syyllinen on pimeä tulppa tms. kipinähäiriö.