Hanskat ilmanputsarikemikaalien kanssa näpräykseen?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Hanskat ilmanputsarikemikaalien kanssa näpräykseen?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mitkäs olisivat parhaat hanskat ilmanputsarien pesuun ja öljyn levittelyyn? Sellaiset, jotka ei päästä liuottimia läpi yhtään. Kertakäyttöiset vai jotkin jämäkämmät, jotka voisi käytön jälkeen pestä samoilla aineilla kuin putsaritkin?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
JussiS
Pyörä: KTM 625 SXC

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Itsellä tuli ohkaisista kertakäyttökäsineistä pestessä litkut läpi. Seuraavaksi on koitettava paksumpia.

Öljytessä ei tarvitse sotkeä käsiä, kun käyttää apuna minigrip pussia tai twinairin omaa pussia. Loraus öljyä pussiin, pussi kiinni ja öljyn levitys puristelemalla. Lopuksi suodatin pois pussista ja 'kuivumaan' sopivaan paikkaan.
Jerry Cotton
Pyörä: Harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Googleta Hycron nitriilikäsine. Ei päästä öljyä eikä kemikaaleja läpi. Löytynee varmaan Etolasta tai ainakin suojavarustekaupoista. Itse tilaan noita(kin) duuniin hanskatukkurin kautta.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Apteekista saa noita lääkärihanskoja, kertakäyttöisiä.

Kävisivätkö ne ??
Pekka
:shock: :shock: :shock:
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Jerry Cotton kirjoitti:Googleta Hycron nitriilikäsine. Ei päästä öljyä eikä kemikaaleja läpi. Löytynee varmaan Etolasta tai ainakin suojavarustekaupoista. Itse tilaan noita(kin) duuniin hanskatukkurin kautta.
Jep, toimii. Tampereella Hong Kongeista tai Etrasta Kaukajärveltä ainakin saa. Itse käytin noita keltaisia kun oli vielä pikkumopo olemassa:

http://www.temrex.fi/verkkokauppa/produ ... 2b91f7fda2
amaunu
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Pekkavee kirjoitti:Apteekista saa noita lääkärihanskoja, kertakäyttöisiä.

Kävisivätkö ne ??
Pekka
:shock: :shock: :shock:
Ei käy, vinyylistä liottimet tulee läpi että heilahtaa. Nitriilikumista on vastusta enemmän kuin hyvin, tosin on 4-8x kalliimpia.
-ari
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minä ostin paikallisesta teollisuus-etolasta kumihanskat. Sanoin, että täytyy kestää bensaa ja öljyä ja hyvin ovat kestäneet kesästä 2005 asti. Maksoivat muutaman euron.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mulla oli tommoiset Biltemasta ostetut vähän paksummat hanskat, mutta toinen murtui sormien välistä. Toinen on kyllä pelannut moitteetta, eli materiaali varmaan on ihan hyvä. Ne oli kuitenkin aika kohlon rukkasmaiset. Esimerkiksi öljytyn putsarin pingottaminen tukikehikon ympärille ja paketin asentaminen pyörään on vähän kömpelöä. Haluasin semmoiset, jotka kädessä on näppärä tehdä hommia, mutta joista putsarinpesuaine ei tule läpi. Jos semmoisista jonkun kympin joutuu maksamaan, niin en pidä pahana.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
kuramopotin
Pyörä: cube

Viesti Kirjoittaja kuramopotin »

Olen käyttäny putsarin pesussa ja öljyämisessä kertakäyttö lateksi hanskoja. Kestävät öljyä ja valopetroolia, toisin kuin vinyyli hanskat... Halpojakin olivat, 8e, 100kpl.
Vastaa Viestiin