Dr800 paukahti
Valvoja: Moderaattorit
Dr800 paukahti
Eli kävi niin, että tohtorista kuului kiihdytyksessä moottorista jonkinlainen pamahdus ja se oli siinä. Eli nyt on tarkoitus alkaa avamaan moottoria ja jos löytyy vinkkejä mistä aloittaa, niin otetaan vinkit kiitollisena vastaan.
Avasin koneesta magneeton puoleisen kannen ja kaikki näyttävät olevan ok. Jakopään ketju oli ehjä ja muutakaan häikkää ei näyttänyt olevan. Irroitin venttiilikopan kannen ja sielläkin kaikki näyttää olevan ok. Yksi venttiili oli ylhäällä, mutta taitaa olla se, johon puolipuristin vaikuttaa. Lähteekö kansi irti ottamatta moottoria pois paikoiltaan, meinaan jos katsoisi vielä sylinteriin.
Jos joku osaisi kertoa, mistä vikaa alkaisi etsiä. Siis kun vauhtipyötästä yrittää kääntää vastapäivään, niin kone ei liikahdakkaan.
Jos joku osaisi kertoa, mistä vikaa alkaisi etsiä. Siis kun vauhtipyötästä yrittää kääntää vastapäivään, niin kone ei liikahdakkaan.
Kansi mahtuu tulemaan paikoillaan pois kun kaiken purkaa ympäriltä... Perä pitää purkaa myös että kaasarit mahtuu tulemaan pois. Pelkään pahoin että kiertokangen/ kampiakselin laakeri on pettänyt. Viisainta olisi nostaa koko kone pöydälle niin sitä on helpompi tutkia.
Mikään kaupasta ostettu ei ole valmis.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Kannattaa ihan suosiolla irrotella se kone rungosta. Hommana aika pieni ja sen jälkeen on huomattavasti helpompi puuhastella koneen kanssa. Kasaaminenkin mukavampaa hommaa jos ei tarvitse kokoajan jännätä mitä paskaa sieltä rungon yläputkesta varisee koneeseen.PSu kirjoitti:Männässä reikä, kannessa iso kolo. Sylinterin kansi lähti pois, kun vähän lovesi jäähdytysripoja runkoputken kohdalta. Saa nähdä mahtuuko sylinteri nousemaan pinnapulttien yli.
Jatketaan purkamista palataan asiaan illemmalla.
PS. Varaosia voi tarjota.
Niinpä turha yrittää räpistellä kone kiinni pyörässä. Sylinteä ei kuitenkaan saan irti, kansi vielä kikkailemalla lähti. Ja koneen irroitus on suhteellisen helppo operaatio. Mutta, siis venttiili poikki ja tietysti kantilleen männän läpi. Kannessakin melkoinen kuoppa. Kun katselee venttiilin varren katkeamispintaa, niin on mennyt väsyttämällä. vain 3/4 osaa varren poikkipinta-alasta on kiiltävää. Eli murtuma on ollut jo jonkin aikaa. Pyörällä on mittarin mukaan ajettu 41000 km ja muita kulumisen jälkiä ei rattaista, ketjuista tai sylinteristä löydy.
Yritän liittää tuohon perään muutaman kuvan.
Yritän liittää tuohon perään muutaman kuvan.
- Liitteet
-
- Inkan kanssa reissuun 048.jpg
- (114.84 KiB) Tiedosto ladattu 334 kertaa
-
- Inkan kanssa reissuun 048.jpg
- (114.84 KiB) Tiedosto ladattu 355 kertaa
-
- Inkan kanssa reissuun 049.jpg
- (123.95 KiB) Tiedosto ladattu 380 kertaa
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Eipä niihin kilometrilukemiin kannata liikaa luottaa. Mun DR800 -94:n mittarivaijerinpyörittäjä hajosi kun mittarissa oli 37tkm ja kun samaa vikaa olin edelisessäkin tohtorissa niin en jaksanut uusia sitä pyörittäjää. Mopoa myydessä sanoin ostajalle arvion paljonko mopolla oli ajettu (mulla oli sigma käytössä kokoajan). Mä ennätin ajella sillä pari kesää ja muutaman kymppitonnin. (en muista tarkkoja kilsamääriä enää)
Pari-kolme(?) vuotta myöhemmin sama mopo oli myynnissä ja ilmoituksessa oli mittarilukemana juurikin jotain 40tkm luokkaa. Myyntikuntoon laitellessa en ollut hommannut uutta pyörittäjää vaan olin fiksaillut sen vanhan kuntoon. Kenties ne mun fiksailut olivat sitten kestäneet muutaman tonnin tai sitten se mopon uusi omistaja ei ollut mopolla juurikaan ajanut, vaikkakin oli jaksanut mopoa jonkin verran tuunailla. En tiedä tapahtuuko siinä rikosta jos myyjä ilmoittaa vain _mittarilukeman_ ja toisaalta ei ole vääntänyt mittarista kilsoja pois.
Tiedä vaikka sulla olisi nyt mun vanha mopo tai sitten sun mopon mittarin historia olisi samankaltainen. Mikään mahdottomuus ei ole sekään, että sillä olisi ajettu mittari ympäri.
Pari-kolme(?) vuotta myöhemmin sama mopo oli myynnissä ja ilmoituksessa oli mittarilukemana juurikin jotain 40tkm luokkaa. Myyntikuntoon laitellessa en ollut hommannut uutta pyörittäjää vaan olin fiksaillut sen vanhan kuntoon. Kenties ne mun fiksailut olivat sitten kestäneet muutaman tonnin tai sitten se mopon uusi omistaja ei ollut mopolla juurikaan ajanut, vaikkakin oli jaksanut mopoa jonkin verran tuunailla. En tiedä tapahtuuko siinä rikosta jos myyjä ilmoittaa vain _mittarilukeman_ ja toisaalta ei ole vääntänyt mittarista kilsoja pois.
Tiedä vaikka sulla olisi nyt mun vanha mopo tai sitten sun mopon mittarin historia olisi samankaltainen. Mikään mahdottomuus ei ole sekään, että sillä olisi ajettu mittari ympäri.
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Aikas "näyttävä" konetuho
Varmaan kannattaa suosiolla halkaista kone ja tarkistaa kampiakselin heitottomuus ja kiertokangen suoruus. Niihin on kohdistunut melkoiset voimat tuollaisessa äkkipysäyksessä. Kiertokangen molempien päiden laakerit on varmaan kanssa huutaneet hoosiannaa. Ikävän kalliita kuulostaa ja näyttää 
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19