Vilkkujen oikkuilu satunnaisesti

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

suurkeuruu1

Vilkkujen oikkuilu satunnaisesti

Viesti Kirjoittaja suurkeuruu1 »

Moro,

Onkohan muilla ollut DR650SE:n kanssa joskus ongelmia vilkkujen toiminnan kanssa, minulla on puolen vuoden sisään ollut kertoja kun vilkkua laittaa päälle niin vilauttaa ainoastaan kerran, tai sitten kolmen sekunnin välein, eli epämääräisesti, sitten taas seuraava kuukausi saattaa mennä ongelmitta, eli todella pieni vika mutta ärsyttävä silloin kun lyö päälle. Hämärästi muistan että joku joskus sanoi että kysessä olisi joku vikakoodisanasto, mutta en ole varma, onko tietoa ?
niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Re: Vilkkujen oikkuilu satunnaisesti

Viesti Kirjoittaja niffestone »

suurkeuruu1 kirjoitti:Moro,

Onkohan muilla ollut DR650SE:n kanssa joskus ongelmia vilkkujen toiminnan kanssa, minulla on puolen vuoden sisään ollut kertoja kun vilkkua laittaa päälle niin vilauttaa ainoastaan kerran, tai sitten kolmen sekunnin välein, eli epämääräisesti, sitten taas seuraava kuukausi saattaa mennä ongelmitta, eli todella pieni vika mutta ärsyttävä silloin kun lyö päälle. Hämärästi muistan että joku joskus sanoi että kysessä olisi joku vikakoodisanasto, mutta en ole varma, onko tietoa ?
tsekkaapa releen kytkennät ihan ekaks :D
AnttiH
Pyörä: GL1100 F650GS EXC250 Mod28

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Mulla oli releessä joutosvika, vilkut toimi just em. tavalla
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

AnttiH kirjoitti:Mulla oli releessä joutosvika, vilkut toimi just em. tavalla
Ja wanhempi honda yksinkertaisesti tärisee ja tutisee senverran että vilkut toimi varsinkin tyhjäkäynnillä täysin sattumanvaraisesti.

Vaan kun vaihtoi mekaanisen perusreleen (oisko ollut merkiltään bil****, mutta laadukas kuitenkin) vielä laadukkaampaan bebekin elektroniikka ihmeeseen niin oireet loppu.
suurkeuruu1

Viesti Kirjoittaja suurkeuruu1 »

Ok, vaihdamme siis releen ja katsotaan lääkkeen vaikutus ! Kiitos !
JukkaH

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Puhdista vilkkujen sisältä lampun kantojen kosketin pinnat. Ei "jaksa" vilkuttaa kun ei saa kunnon kontaktia.
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Minulla oireili vilkut niin että kun painoi kytkimestä jompaan kumpaan suuntaan niin vilkutus ei alkanut. Rele alkoi nakuttaa tuplatahtia. Välillä vilkut toimi normaalisti ja välillä niin että vilkkukytkintä piti hieman painaa sisäänpäin niin homma alkoi taas toimimaan.

Vika parani sillä että purin vilkkukytkimen ja poistin sisältä kaiken rasvan ja lian aiheuttaman "pakkelin".

Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Vastaa Viestiin