OSCO

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

perry389
Viestit: 206
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

OSCO

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Osco rupes päästään öljyt läpi, eli valuu tyhjäksi vaikka ei nosta mäntää. Kerran purin ja pusasin liat pois mutta varsinaista vikaa ei löytynyt. Onko muilla ollut vastaavaa. Vai eikö kestä tärinää kun reitit ollut viime aikoina karumpia.
Kode
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Oma on ainakin toiminut moitteetta.
Rakenteesta en tiedä, mutta pitäisikö männän sulkea öljynvirtaus ollessaan pohjassa?

Mitenkähän muilla käyttäjillä?
Minkä huollan, sen myös korjaan.
vejura
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2019 9:23 am
Pyörä: Husse 701/Bmw rt

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja vejura »

Oisko n 4v. Ja reilu 40tkm tärissyt mulla Osco Hussen 701 Enskassa kesää talvea laskematta alleen.

Ajot hyvin paljon soralla mahdollisimman pientä tietä ja talvella lumisella teillä. Ei oikeata maastoajoa paljoakaan, mutta tärinää on kyllä saanut.

Letkustakohan se alleen laskee vai voiko olla saanut kivenmurikkaa kylkeen ja haljennut säiliö?

perry389
Viestit: 206
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Joo, letkusta laskee ketjulle eli vuotaa jostain syystä läpi. Rakenne aika yksinkertainen ja oletin että lika haittaa toimintaa mutta ei auttanut. Pitää vielä purkaa uudestaan.
Jani M
Viestit: 2305
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mulla on ollut Osco jo useamman 10 tuhatta kilometriä 690:ssä ongelmitta ja nyt siirsin sen uuteen pyörään.

Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla

Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Kode
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Kode »

perry389 kirjoitti: Ke Elo 14, 2024 8:34 pm Osco rupes päästään öljyt läpi, eli valuu tyhjäksi vaikka ei nosta mäntää. Kerran purin ja pusasin liat pois mutta varsinaista vikaa ei löytynyt. Onko muilla ollut vastaavaa. Vai eikö kestä tärinää kun reitit ollut viime aikoina karumpia.
Hei!

Tutkailin tuota oscoa ja irroitin tuon pohjassa olevan letkulähdön.
Siinä on O-rengas tiivisteenä ja samaista O-rengasta vasten mäntä lopulta painuu ja tiivistää tuon letkulähdön öljysäiliöstä...
Jos O-rengas on kovin painunut tai vaurioitunut saattaapi vuotaa.
Tai näin minä tuon tulkitsen..

Voin olla väärässäkin tästä.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
perry389
Viestit: 206
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Jep, kiitos, täytyy purkaa ja tarkistaa uudestaan, renkaita varmaan löytyy sopivia jostain. Eikös siinä myös jousi paina mäntää alas, oisko kuoleentunu kun vanha laite.
Kode
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Selvisikö tästä mitään vielä?
Minkä huollan, sen myös korjaan.
perry389
Viestit: 206
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Ei oo kerennyt tutkimaan vielä
perry389
Viestit: 206
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja perry389 »

O rrengas näyttää hyvältä, täytyypä lähtee varalta etsimään uutta. Yksi syy vois olla että vetonuppi on kierteillä ja ehkä kiersin liian syvään, vähän pölyä välissä niin ei mene pohjaan?. Itsekin ajellut pitkään ilman ongelmia, kerran siirretty toiseen pyörään. :D
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vetonuppi ei tosiaan saa olla liian syvällä, säädä nuppia ylös ja kokeile uudestaan. Muistaakseni männän varsi tuli alle millin vetonupin lukitusmutterin yläpuolelle.

Omiin oscoihin tein pidemmän muotoillun nupin että sai paremmin siitä kiinni hanskojen kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kode
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Uusi parempi vetonuppi menee suunnitteluun. Hyvä idea.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos ei halua askarrella niin katsoo kaupasta M4 (vai mikä siinä oli) kierteellä olevan nupin. Oman tein POM tangosta, jos ei ole sorvia niin sen saa tehtyä porakone/rälläkkä metodilla.

https://www.google.com/search?q=nuppi+m ... client=img
Kylätason kurapyöräilijä.
perry389
Viestit: 206
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Jep, nuppi on huono, kerran laitoin pienen ketjun pätkän siihen mutta ei kestänyt
Kode
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OSCO

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Kiitos taas ideoista.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Vastaa Viestiin