OSCO
Valvoja: Moderaattorit
OSCO
Osco rupes päästään öljyt läpi, eli valuu tyhjäksi vaikka ei nosta mäntää. Kerran purin ja pusasin liat pois mutta varsinaista vikaa ei löytynyt. Onko muilla ollut vastaavaa. Vai eikö kestä tärinää kun reitit ollut viime aikoina karumpia.
Re: OSCO
Hei!
Oma on ainakin toiminut moitteetta.
Rakenteesta en tiedä, mutta pitäisikö männän sulkea öljynvirtaus ollessaan pohjassa?
Mitenkähän muilla käyttäjillä?
Oma on ainakin toiminut moitteetta.
Rakenteesta en tiedä, mutta pitäisikö männän sulkea öljynvirtaus ollessaan pohjassa?
Mitenkähän muilla käyttäjillä?
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: OSCO
Oisko n 4v. Ja reilu 40tkm tärissyt mulla Osco Hussen 701 Enskassa kesää talvea laskematta alleen.
Ajot hyvin paljon soralla mahdollisimman pientä tietä ja talvella lumisella teillä. Ei oikeata maastoajoa paljoakaan, mutta tärinää on kyllä saanut.
Letkustakohan se alleen laskee vai voiko olla saanut kivenmurikkaa kylkeen ja haljennut säiliö?
Ajot hyvin paljon soralla mahdollisimman pientä tietä ja talvella lumisella teillä. Ei oikeata maastoajoa paljoakaan, mutta tärinää on kyllä saanut.
Letkustakohan se alleen laskee vai voiko olla saanut kivenmurikkaa kylkeen ja haljennut säiliö?
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: OSCO
Mulla on ollut Osco jo useamman 10 tuhatta kilometriä 690:ssä ongelmitta ja nyt siirsin sen uuteen pyörään.
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: OSCO
Hei!
Tutkailin tuota oscoa ja irroitin tuon pohjassa olevan letkulähdön.
Siinä on O-rengas tiivisteenä ja samaista O-rengasta vasten mäntä lopulta painuu ja tiivistää tuon letkulähdön öljysäiliöstä...
Jos O-rengas on kovin painunut tai vaurioitunut saattaapi vuotaa.
Tai näin minä tuon tulkitsen..
Voin olla väärässäkin tästä.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: OSCO
O rrengas näyttää hyvältä, täytyypä lähtee varalta etsimään uutta. Yksi syy vois olla että vetonuppi on kierteillä ja ehkä kiersin liian syvään, vähän pölyä välissä niin ei mene pohjaan?. Itsekin ajellut pitkään ilman ongelmia, kerran siirretty toiseen pyörään. 
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: OSCO
Vetonuppi ei tosiaan saa olla liian syvällä, säädä nuppia ylös ja kokeile uudestaan. Muistaakseni männän varsi tuli alle millin vetonupin lukitusmutterin yläpuolelle.
Omiin oscoihin tein pidemmän muotoillun nupin että sai paremmin siitä kiinni hanskojen kanssa.
Omiin oscoihin tein pidemmän muotoillun nupin että sai paremmin siitä kiinni hanskojen kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: OSCO
Jos ei halua askarrella niin katsoo kaupasta M4 (vai mikä siinä oli) kierteellä olevan nupin. Oman tein POM tangosta, jos ei ole sorvia niin sen saa tehtyä porakone/rälläkkä metodilla.
https://www.google.com/search?q=nuppi+m ... client=img
https://www.google.com/search?q=nuppi+m ... client=img
Kylätason kurapyöräilijä.