Bmw R 1150 GS vaihtaisinko iskarit , Öhlins / Wilbers ?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

jraba
Pyörä: R 1200 GS

Bmw R 1150 GS vaihtaisinko iskarit , Öhlins / Wilbers ?

Viesti Kirjoittaja jraba »

Tervehdys pitkästä aikaa ,

Mielipiteitä ajattelin kysäistä mitään vikaa tai pakottavaa syytä iskarien vaihtoon ei ole mutta koska kyseessä on aika hintava operaatio olis mukava kuulla kokemuksia paraneeko pyörän ajo-ominaisuudet huomattavasti noihin vaihtamalla , ihan kelpoajo-ominaisuudethan tässä on näinkin? Pyörässä alkuperäiset iskarit ja ajettu n. 90 000 km.
Yritän vältellä pyöränvaihto kuumetta :) Olen ajellut 101 % ajoista yksin eli kuormaa ei ole paljon.

-Jakke
Nomad
Pyörä: Ewan McGregor -03

Re: Bmw R 1150 GS vaihtaisinko iskarit , Öhlins / Wilbers ?

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Vaihdoin 1150 GSA:han muutama vuosi sitten Öhlinssit ja sanoisinko, että pyörä muuttui täysin ja samalla karisi pyöränvaihtohaaveet. Kilometrejäkin taisi olla saman verran kuin sinulla. Itse sain kyseiset iskarit ebayn avulla Englannista käytettynä reilusti alle tonnilla.
jraba

Terve JP ja kiitos vastauksesta , vaikeahan yhtä parhaista on vaihtaa ;) joskus olen vaan ihmetellyt niitä hehkutuksia joissa joku muutos on vaikuttanut ihan ihmeelliseltä parannukselta ja uskon kyllä että tämä tulisi parantamaan pyörää entisestään ja aivan varmasti halvemmaksi kuin pyörän vaihto :)

Näetkö muuten vaihtotyön suht helposti itse tehtäväksi kun nyt kuitenkin olen jonkunverran itsekin joitan korjaustöitä kulkupeleihin tehnyt ?
Ajattelin tosin yrittää.

Siis : jos molemmat löydän alle tonnin niin hommaan ne ilman muuta.

T Jakke
repa
Pyörä: Tigru

Viesti Kirjoittaja repa »

Minulla oli myös R 1150 GSA, siinä oli Wilbersin iskarit paikoillaan minulle tullessa, kun tuli aika luopua siitä ja laitoin ne orggisiskarit takaisin paikoilleen, ihmettelin suuresti sitä miten erilailla pyörä käyttäytyi niillä. Kun niissä alkuperäisissä ei ole juurikaan muita säätöjä kuin jousen kireys.
Kyllä kannattaa panostaa pyörän alustaan, vaikkakin tuo R1150GS onkin aika möhkö...
Patukka
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S

Viesti Kirjoittaja Patukka »

jraba kirjoitti:Terve JP ja kiitos vastauksesta , vaikeahan yhtä parhaista on vaihtaa ;) joskus olen vaan ihmetellyt niitä hehkutuksia joissa joku muutos on vaikuttanut ihan ihmeelliseltä parannukselta ja uskon kyllä että tämä tulisi parantamaan pyörää entisestään ja aivan varmasti halvemmaksi kuin pyörän vaihto :)

Näetkö muuten vaihtotyön suht helposti itse tehtäväksi kun nyt kuitenkin olen jonkunverran itsekin joitan korjaustöitä kulkupeleihin tehnyt ?
Ajattelin tosin yrittää.

Siis : jos molemmat löydän alle tonnin niin hommaan ne ilman muuta.

T Jakke
Pyörä keskijalalle, tankki pois ja satula myöskin. Etuiskaria kun vaihtaa niin pullotunkki pohjapanssarin alle niin saa keulan mukavasti ylös. Minulta meni suunnilleen pari tuntia R1200GS:n iskarien vaihdossa Öhlinseihin. Ei mikään paha homma.
jlohikoski
Pyörä: gs1150adv R1200gs

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

Kyllähän noita aina hehkutetaan. Mutta jos köröttelee normaalia matka-ajoa, en näe kyllä syytä lähteä iskareita parantelemaan ilman erityistä syytä. Ei merkki-iskarit nyt niin isoa muutosta tee.

Mutta heti kun lähdetään vetämän lujempaa ja röykkyisemmille teille alkaa eroa tulla merkki-iskarien eduksi. Meno on kotroloidumpaa ja vakaanpaa. Kun oikein on iskarit säädössä ja hyvät renkaat alla, tuntuu ettei mikään vauhti ole liikaa. Aina jää tunne että olishan tuon kohdan menny lujempaakin.
(Nyt en puhu mistään puhtaasta maastoröykytyksestä, johon isokessu ei sovi millään iskareilla).

Nuo Wilbers/ öhlärit vaatii huoltoa muutaman kymppitonnin välein. Tiivisteet kuluu , alkaa olla öljyvuotoa ym. Kulunut öhläri on ei ole vakiota kummempi. On muutaman kerran tullut todettua.

1150 iskarien vaihto on aika helppo, ei tarvi edes tankkia irroittaa. 1200 pitää tankkia ainakin siirtää ja kaatumaraudat purkaa.
jraba

Nykyään enmmän on matka-ajoa kovalla pohjalla ja itseasiassa aina on ollut. Mulle tää Gessu on kyllä ollut hyvinkin mieleinen kaikilla kovilla alustoilla kapeista poluista leveämpiin ei mitään ongelmaa ajella eikä tunnu mielestäni mitenkään raskaalta. Kokemusta on yhdestä kerrasta lentohiekkamaastossa jossa sitten kellahdinkin kyljelleen ( no olihan se siinä kyllä aika raskas :) en siis ainakaan minä osaa ajaa riittävän hyvin vaikka kuinka yritin muistella oppeja kursseilta, kiemurtelemaan lähti mutta niin lähtee monilta kevyemmilä pyörilläkin.

Kiitos kaikille kommentoijille !

Olen siis näillä näkymin Öhlinsejä hommaamassa. Tuohan pyörän parantelu harrastukseen vähän lisäpotkua :)
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

jraba kirjoitti: Olen siis näillä näkymin Öhlinsejä hommaamassa. Tuohan pyörän parantelu harrastukseen vähän lisäpotkua :)
Wilbersit ovat ihan saman veroiset ja halvemmat.
Minulla on semmoiset R1100GS pyörässä-
Ovat erinomaiset.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
MViktor
Pyörä: R 850 GS

Viesti Kirjoittaja MViktor »

Pekkavee kirjoitti:[
Wilbersit ovat ihan saman veroiset ja halvemmat.
Minulla on semmoiset R1100GS pyörässä-
Ovat erinomaiset.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Wilberseille ääni, ovat järkevän hintaiset, tekevät kuskin toiveiden mukaan. Tämä on varsin hyvä juttu, jos kuski on keskivertoa isompi tai keppeempi, ottavat huomioon sen säätövaiheessa.

Sitten se tärkein, ero on kuin kesäpäivä vastaan talviyö, ajettavuudessa, verrattuna originaalitömpsöttimiin. Toki, pitää parin kolmen vuoden välein lähettää huoltoon, mutta se on pieni vaiva, kun sen jälkeen on taas niinkuin uudet, niinhän se pitäisi originaaleillekin tehdä, jos totta puhutaan, mutta kun ei oikein helpolla voi.
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

Viesti Kirjoittaja talkku »

WP EDS 2 http://eds.pia-motors.de/media/pdf/EDS2 ... 0GS-En.pdf netissä joskus ollut myynnissä 800e sarja.
https://www.ebay.co.uk/itm/WP-EDS-2-Sys ... 2952470564 tämä on 1200 gs malliin
https://www.youtube.com/watch?v=fBJgFYgzfag
Liikaa elektroniikkaa ??
Miksu
Pyörä: BMW R 1150 GS

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Itsellä on samanlainen härveli ja kiinnostusta olisi vaihtaa alustaan uusia osia ensi kaudeksi. Joskus tulee vietyä möhkö paikkoihin joihin se ei sovellu, mutta aina on kotiin tultu.

Nämä Touratechin härpäkkeet ovat todella kalliita, onko kenelläkään näistä kokemusta? Käy kokemukset myös muista pyörämalleista.
https://shop.touratech.pt/touratech-ace ... -2003.html

Sent from my iPhone using Tapatalk
carpenter
Pyörä: Polkupyörä

Viesti Kirjoittaja carpenter »

touratech iskareista pitää maksaa tuota ruotsilisää tuo oli yksi syy miksi en ostanut omaan (entiseen) pyörään niitä vaan päädyin tfx iskareihin, ne tehtiin kuskin toiveiden mukaan ja hinta samaa luokkaa suunnilleen kuin muillakin valmistajilla asiakaspalvelu oli hyvä ja informoiva ja loppujen lopuksi kun pyörässä oli uudet iskarit paikoillaan niin ero oli kuin yöllä ja päivällä verrattuna alkuperäisiin
https://tfxsuspension.com/

niin ja tottakai nuo touratechin iskarit on huippuluokkaa suosittelen myös niitä
talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

Viesti Kirjoittaja talkku »

Tyhjälän Eki
Pyörä: 1150 gs

Viesti Kirjoittaja Tyhjälän Eki »

”No niin”
Onko jollakulla jo ostopaikat katottu valamiiksi netin tahi kauppiaitten tarjonnoista...
Viliperttejä haaveilen itekki 1150 kessukkaan.
Ite katellu että hinta pyörii 1200 erkin ympärilä.
carpenter
Pyörä: Polkupyörä

Viesti Kirjoittaja carpenter »

Tyhjälän Eki kirjoitti:”No niin”
Onko jollakulla jo ostopaikat katottu valamiiksi netin tahi kauppiaitten tarjonnoista...
Viliperttejä haaveilen itekki 1150 kessukkaan.
Ite katellu että hinta pyörii 1200 erkin ympärilä.
https://www.wilbers-shop.de/index.php?lang=1&&lang=1&
saksasta suoraan jos lontoo taipuu, katso oma pyörä ja malli taulukosta ja valitse sopivat palikat hinnat alk. jotain 499eur kpl ja kun haluaa lisää ominaisuuksia niin hinnat nousee pikkasen,
Vastaa Viestiin