Yamaha 450 yzf 2003 ei käynnisty / paukuttaa putkessa
Valvoja: Moderaattorit
Yamaha 450 yzf 2003 ei käynnisty / paukuttaa putkessa
Elikkä tuli hommattua kyseinen laite kahessa laatikossa, eli kone oli hajalla. kaikki tarpeellinen on hommattu uutena, kampura, pytty/mäntä, laakerit, käytetty kansi siihen uuet imu venttiilit, jakoketju jotaki saatto unohtua. Pointti on kuiten se että on kasattu kunnon osilla ja tarkoitus pitää itsellä, eli kyseessä ei ole myyntiremontti. Ja nyt kun mylly on kasassa niin se ei ala käymään, paukuttaa putkessa välillä. hommasin toiset sähköt purkaamolta sama tilanne. jako on merkeissä. nyt alkaa olemaan sormi rannetta myöten suussa eli jos jollaki kokemusta asiasta niin neuvokaa
Re: Yamaha 450 yzf 2003 ei käynnisty / paukuttaa putkessa
Ryyppy varmaan oli päällä, käänsitkö kaasua ennen kuin potkit?
Edit:Ventiilinvälykset ok?
Edit:Ventiilinvälykset ok?
moro. venttiilin välykset on ok, ne on säädetty. imulla ja ilman on kokeiltu ei vaikutusta
Käänsitkö kaasukahvasta ennen potkimista?
kaasua on väännetty ja oltu vääntämättä on kokeiltu uutta tulppaa, kipinä on hyvä.smppa kirjoitti:Käänsitkö kaasukahvasta ennen potkimista?
Siksi kyselin, kun ton Keihinin kanssa tarvii antaa kiihdytyspumpulla pari kertaa huikkaa pidemmän seisonnan jälkeen. Ja siis tuollaisessa uudessa kasauksessa myös.
Sellainen mahdollinen "vika" tuli mieleen, että eihän kampura ole 360' väärässä asennossa. Tällöin merkit on kohdallaan, mutta ei rokkaa...
Kaverin kanssa huomattiin tällainen homma käytännössä, (oliskohan ollut mun eka koneremontti) kun kasattiin mun Sierran kone juuri noin. Kävi kyllä, mutta todella huonosti (tai sitten ei käynyt, liian pitkä aika, ei voi muistaa...). Korjauksena kampuran pyöräytys kierroksella.
Sellainen mahdollinen "vika" tuli mieleen, että eihän kampura ole 360' väärässä asennossa. Tällöin merkit on kohdallaan, mutta ei rokkaa...
Kaverin kanssa huomattiin tällainen homma käytännössä, (oliskohan ollut mun eka koneremontti) kun kasattiin mun Sierran kone juuri noin. Kävi kyllä, mutta todella huonosti (tai sitten ei käynyt, liian pitkä aika, ei voi muistaa...). Korjauksena kampuran pyöräytys kierroksella.
kampuran asentoa on kokeiltu vaihtaa, ja kaasutin on putsattu mutta tuota kiihdytyspumpun toimintaa en oo kyllä tarkastanu että toimiiko se, kaasariin laitoin prox korjaus sarjan neula, suuttimet sun muut nippelit, mutta tuo tarkistetaansmppa kirjoitti:Siksi kyselin, kun ton Keihinin kanssa tarvii antaa kiihdytyspumpulla pari kertaa huikkaa pidemmän seisonnan jälkeen. Ja siis tuollaisessa uudessa kasauksessa myös.
Siinähän on muistaakseni kaksosainen se luisti, sen saa väärinkin kasattua, silloin on kyllä kaasua reilusti.
Sitten toinen mikä tulee mieleen, niin mulla tartti korkeapuristeisella männällä lisävirtaa usein, että sai käyntiin, pyöritti kyllä, mutta ei vaan käynnistynyt, lisävirralla heti käyntiin.
Jospa näistäkin jotain apua.
Ja bräkleeni on hyvä starttipilotti
Sitten toinen mikä tulee mieleen, niin mulla tartti korkeapuristeisella männällä lisävirtaa usein, että sai käyntiin, pyöritti kyllä, mutta ei vaan käynnistynyt, lisävirralla heti käyntiin.
Jospa näistäkin jotain apua.
Ja bräkleeni on hyvä starttipilotti
-
Peruskallio
- Pyörä: KTM EXC530R
yritin tässä miettiä, että mitähän tässä on tapahtunut. Jos merkit on kohdallaan ei se vain voi olla väärin kasassa. Virranjakajan useampipyttysessä voi laittaa 180astetta pieleen, mutta sekin on korjattavissa simppelisti vaihtamalla johdot pari pykälää "eteenpäin", tai kääntämällä jakaja oikein. Hukkakipinälaitteissa menee väkisin oikein ja sequentiaali lukee tiedon yleensä suoraan nokalta ja täten kipinöi siinä pytyssä missä venttiilit kiinni.smppa kirjoitti: Sellainen mahdollinen "vika" tuli mieleen, että eihän kampura ole 360' väärässä asennossa. Tällöin merkit on kohdallaan, mutta ei rokkaa...
Mitä tähän potilaaseen tulee, jos ei starttipilottilla lupaa vaan ampuu myös putkeen tutkisin onko kipinän ajoitus kohdillaan. Jos siellä on picup-anturi ja joku nasta mangeetossa mitä lukee, kohtaavatko nämä kaksi vähän ennen yläkuolokohtaa?
Tuliko uusissa sähköissä uusi pickup anturi? Sekin voi oireilla mielenkiintoisesti. Antaa todella heikon kipinän (en ymmärrä miten) tai antaa kipinän vain sillointällöin.
Edit: jos mahdollista laittaa nokat ristiin, eihän ole menneet sekaisin?
-
Matti-Pekka
- Pyörä: Dnepr,Ural 1600(vw)
Harmittavan usein ko. häiriöt on sytytyksen häiriöitä...onko kipinä oikeasti sininen ja vahva? usein saattaa olla cdi:n virrantuotto käämi kypsä ja silloin antaa kyllä kipinää, mutta se on teholtaan niin heikko että jättää polttoaineesta osan polttamatta..ja silloin on heikko käynistyvyys..paukkuu putkessa..kulku on heikko korkeammilla kierroksilla..ja lopulta palamaton polttoaine karstottaa(nokee) venttiilit ja tulee ohivuotoa jne...
Kyllä mekin muistaakseni mietittiin melko pitkä tovi. Nelimukinen jakajallinen kaasaripeli. Korjaantui kuitenkin pyöräyttämällä kampparia kierroksella. Yksimukisessa ei kyllä pitäis olla väliä, mutta muistuipa vaan tuollainen episodi mieleen.Peruskallio kirjoitti:yritin tässä miettiä, että mitähän tässä on tapahtunut. Jos merkit on kohdallaan ei se vain voi olla väärin kasassa. Virranjakajan useampipyttysessä voi laittaa 180astetta pieleen, mutta sekin on korjattavissa simppelisti vaihtamalla johdot pari pykälää "eteenpäin", tai kääntämällä jakaja oikein. Hukkakipinälaitteissa menee väkisin oikein ja sequentiaali lukee tiedon yleensä suoraan nokalta ja täten kipinöi siinä pytyssä missä venttiilit kiinni.smppa kirjoitti: Sellainen mahdollinen "vika" tuli mieleen, että eihän kampura ole 360' väärässä asennossa. Tällöin merkit on kohdallaan, mutta ei rokkaa...
Vika löyty
hammasratas oli pyörähtänyt pakoakselin päässä ja ajoitus sekaisin sen johdosta, oli kohtuu vaikea löytää vika kun ei olut mitään merkkejä akselissa / hammasrattaassa lämpösovitusella vain toisiinsa "liimattu"