Honda cbr 125 pätkii lämpimänä ja lopulta sammuu
Valvoja: Moderaattorit
Re: Honda cbr 125 pätkii lämpimänä ja lopulta sammuu
No niin pääsipäs testaamaan. Ei ollut sähköissä vikaa. Vaan kun lämpimäksi käytti sammui taas.. Eikä käynnistynyt.
Sitten menin ilmanputsarin ja kannen ottamaan pois niin vallan pärähti käyntiin.Eli ilma puolella ongelmaa.. Ilmanputsari on mallia pestävä K&N. Tämä mikä jäi ihmetyttämään onko kuvassa putsarinkotelon pohjalla näkyvä bensa öljyseos normaalia?
Aika paljon. Muita ajatuksia otetaan vastaan...
Sitten menin ilmanputsarin ja kannen ottamaan pois niin vallan pärähti käyntiin.Eli ilma puolella ongelmaa.. Ilmanputsari on mallia pestävä K&N. Tämä mikä jäi ihmetyttämään onko kuvassa putsarinkotelon pohjalla näkyvä bensa öljyseos normaalia?
Aika paljon. Muita ajatuksia otetaan vastaan...
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
No toi vihjais siihen et kävis liian rikkaalla.
Ryyppy pääl, koho/neulaventtiili jumittaa ja kaasari tulvii.
Ryyppy pääl, koho/neulaventtiili jumittaa ja kaasari tulvii.
Ryypy ei ainakaan jumita , sen verran kerkesin kattomaan. Pitää seurata tuota neulaventtiilin toimintaan. Se toimii ilmeisesti alipaineella. Voi kai tuossa olla säädötkin pielessä. Ei ole nimittäin ollut toimivana mulla. Mutta seisonut pitkään...
kuvassa näyttää että olis jäteöljyt kaadettu putsarikoteloon..
kotelo puhtaaksi ja suodattimen pesu ja uudet öljyt.
voisi vaikka aluksi bensalla/dieselillä huuhdella kun ei tiedä millä on rasvattu.
käy minulta hakee sit k&n puhdistusaine/öljy tai tänne rasvaamaan,
minulla on orginelli liemet tuohon filtteriin.
jos tuo on tukittu niin tukkoon öljyllä että vetää rikkaalle ja tukehtuu.
liika bensan saantia minä jo silloin puhelimessa taisin epäillä..
kotelo puhtaaksi ja suodattimen pesu ja uudet öljyt.
voisi vaikka aluksi bensalla/dieselillä huuhdella kun ei tiedä millä on rasvattu.
käy minulta hakee sit k&n puhdistusaine/öljy tai tänne rasvaamaan,
minulla on orginelli liemet tuohon filtteriin.
jos tuo on tukittu niin tukkoon öljyllä että vetää rikkaalle ja tukehtuu.
liika bensan saantia minä jo silloin puhelimessa taisin epäillä..
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Ei kannata huolestua !
Hyvä että vika klytyi =)
Öljy on peräisin huohottimesta ! Kun moottori ei saa suodattimen läpi ilmaa se koittaa vetää sitä sieltä mistä se saa ... Tässä tapauksessa huohottimesta ! Pese vain suodatinkotelo puhtaaksi ja käyttele mopoa .. Mä laittaisin orkkis suodattimen enkä K&N:nää enää takaisin
Hyvä että vika klytyi =)
Öljy on peräisin huohottimesta ! Kun moottori ei saa suodattimen läpi ilmaa se koittaa vetää sitä sieltä mistä se saa ... Tässä tapauksessa huohottimesta ! Pese vain suodatinkotelo puhtaaksi ja käyttele mopoa .. Mä laittaisin orkkis suodattimen enkä K&N:nää enää takaisin

Kyllä se k&n tuolla katu puolella pelaa..kimmokekki kirjoitti:Ei kannata huolestua !
Hyvä että vika klytyi =)
Kura pärrään en laittais
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Kyllä mullakin jäi fiilis etten käytä K&N enää , mutta pitää sille antaa vielä mahdollisuuspekkas kirjoitti:Kyllä se k&n tuolla katu puolella pelaa..kimmokekki kirjoitti:Ei kannata huolestua !
Hyvä että vika klytyi =)
Kura pärrään en laittais

Jännä että pelaa jonkun aikaa, mutta ilmeisesti sen verran että ilma loppuu myös vaihdelaatikon puolelta. Tätä kai kimmo tarkoitti.
Joo taas teki tenät lämpimänä uudella ilmansuodattimella. Pelasi 5 minuuttia kuin unelma. Ensiksi hävisi tyhjäkäynti ja alkoi pätkimään. Sitten sammui.. Kele. Edelleen bensaa kertyy ilmansuodatinkoteloon. Ja lähtee käyntiin kun ilmansuodattimen ottaa pois.
Alkaa olla neuvoton...
Alkaa olla neuvoton...
Vastataampa itselleni
vika löytyi kuluneesta kaasarin neulasta. Eli rikkaalla kävi.Joku taisikin arvailla sitä jo alkumetreillä.

cbr125r ruiskupeli ei jostain syystä käy tyhjäkäyntiä, käy ontuvasti alle 3000 kierroksen. Pitääkö toi raahata tietsikkaan kiinni vai mitä kokeilis, luulisi että vikakoodit saisi jotenkin näkyville ?